Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vasker sykkelen etter hver gang den har blitt kjørt i regn eller terrenget.

Skulle ønske jeg hadde orket det samme... :p

Nå er forresten konfirmasjonen over, og da er det snart tid for ny sykkel :w00t: . Noen som har noen anbefalinger av trial sykler (andre enn monty). Helst ikke mer enn 6000-7000 kr da ;)

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har begynt å rulle ut sykkelen?

 

Har tatt et par-tre små schævvturer på +-2mil nå i mai. Gleder meg til camelbaken og det andre stashet kommer, men cyclecomponents er så treige :mad:

+-2mil?! det er det jeg sykkler gjennomsnittlig om dagen...Jeg har sykklet 6mil på en dag osv, men det var så bakkete å sånt så det var nesten litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har begynt å rulle ut sykkelen?

 

Har tatt et par-tre små schævvturer på +-2mil nå i mai. Gleder meg til camelbaken og det andre stashet kommer, men cyclecomponents er så treige  :mad:

Er en stund siden jeg tok ut sykkelen vertfall.. Syklet det første rittet for sesongen på onsdagen (gikk ræva da jeg var syk :thumbdown: ).

 

Enig i at cyclecomponents er litt treige, men de må jo bestille opp delene før de kan sende det til oss. Hvilken camleback bestilte du? Jeg kjøpte meg en Camelback Lobo som jeg tengte å bruke på birkebeineren..

 

Fikk nytt blad av "Birkebeinern" her om dagen. Med det var det noe reklame for Giant, der så jeg de brukte de samme hjulene som jeg har på en sykkel som kostet 41000,- :w00t::p "Et av verdens letteste disc-hjulset" ;)

 

Btw, man trenger ikke sykle mange mil for å få god trening!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Er denne noe å samle på?

 

27-277_l.jpg

http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=92309

 

Skal ikke brukes til noe konkurransetrening, er bare for å ha et bedre alternativ til ergometersykler.

 

Har også gått og siklet på en landeveissykkel som de har på xxl. Den koster ikke mer en 5000kr, men den ser ut som den gir mye for pengene. Jeg har nå en DBS spinova, som egentlig er en flott sykkel, men så mye som jeg sykler så tror jeg at en landeveissykkel hadde vært mitt i blinken. Har også tenkt å bruke den til trening.

Dumt at de ikke har sykkelen på hjemmesidene sine.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg en blowfish. Blir nok litt lengre turer etterhvert nå når jeg slipper å dra med meg haugevis ved flasker og fylle underveis.

 

Og man må vel ikke på død og liv sykle til krampa tar deg? Jeg pleier å ta mange pauser og ha det morro mens jeg sykler, fremfor å sluke mil på asfalten.

Lenke til kommentar

Her er sykkelen jeg snakket om:

 

eubike_road_afdexpert.jpg

 

EXPERT Veil pris Kr 7999.-

Fork »

Scott Alloy 11/8" Alloy Steerer Integrated

 

Cassette »

Shimano CS-HG50-8 12-25 T

 

Rear Der »

Shimano Sora

 

Front Der »

Shimano Sora

 

Shifters »

Shimano Sora Dual Control 24 -Speed

 

Brakes »

Scott AFD Pro High-Polish Silver Cartridge Pads

 

Crankset »

Suntour Comp 30x42x52

 

Handlebar »

Scott "Drop" Anatomic

 

Stem »

Scott AFD Comp 1-1/8"/Double-Bolt

 

Seatpost »

Scott AFD Comp 31.2 mm

 

Seat »

Scott Road

 

Hubs »

Scott Comp Wheelset

 

Spokes »

14 G Stainless, Silver 2 mm

 

Rims »

Alex-Scott/DA-22 Double Wall/Black 32/32

 

Tires »

KENDA Koncept K-191 700x23 C

 

 

Den blir min for 5K fra xxl. :dribble:

 

Tror nok den blir kjøpt i morgen.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har begynt å rulle ut sykkelen?

 

Har tatt et par-tre små schævvturer på +-2mil nå i mai.

Sykler nesten 2 mil tilsammen frem og tilbake til hver trening (svømming) et par ganger i uken. Har vel syklet til trening ihvertfall i 3 fulle uker (15 ganger).

Da snakker vi samme språk :p Husker en sykkel tur i 8klasse jeg; 6mil fram til jeløya i moss og 5 mil tilbake. Gjennom Hvitsten (bakkette) og gjenom Son (enda mer bakkette) Det var mange feige folk som tok toget tilbake osv...

Lenke til kommentar
Når du sitter med pedalen rett framover skal det være en loddrett linje fra kneet og ned gjennom pedalen. Hvertfall for mtb

 

Ta av refleksene er du snill :no:

Hmm, får ta å prøve det.

 

Refleksene er fjernet for lengesiden. :p Er sikkert påbudt å selge syklene med.

 

Fredrikrb: Skal man sykle i mørket har man lykt foran og bak, så tror ikke disse blir nødvendig. Er jo ikke akkurat et vakkert syn. ;)

 

Edit: Dessuten hang de veldig løst og lagde mye lyd.

 

Edit2: Hvor lett punkterer disse dekkene egentlig? Er et veistrekke på veg til skolen på ca 150m med veldig fin grus, går det an tror dere?

XXL hadde noen dekk som ikke punkterte så lett, men de kostet 350kr stk.

Kjøper uansett ikke nye dekk før disse punkterer.

 

Edit3: Her er mitt lille veiproblem: :p

 

Rød pil: Veien jeg sykler nå. Det er grus mellom de blå strekene.

Sort pil: Her kan jeg sykle på hovedvveien til skolen.(kommer til å sykle her uansett.

Gul pil: Rute hjem om jeg ikke kan sykle på grusveien. Denne veien er mer tungvint pga at den er lenger og at jeg må krysse veien. (er en del biler på den strekningen)

 

Grunnet den merkelige rundkjøringen er det ganske vanskelig å komme over i det andre kjørefeltet på vei hjem uten å følge den gule linjen. :hmm:

post-214-1117053624_thumb.jpg

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Flere enn meg som har begynt å rulle ut sykkelen?

 

Har tatt et par-tre små schævvturer på +-2mil nå i mai.

Sykler nesten 2 mil tilsammen frem og tilbake til hver trening (svømming) et par ganger i uken. Har vel syklet til trening ihvertfall i 3 fulle uker (15 ganger).

Gidder da ikke ta ut sykkelen dersom jeg ikke har tid til 8-10 mil. Ligger til nå på ca 250Km i snitt i uka (april + mai). Burde ha mer men har ikke tid til mer.

 

Egentlig er det feil å fokusere på hvor langt du sykler, det viktigste er å fokusere på kvalitet trening, rett puls, teknikk osv. Sliter med vondt kne og er derfor avhengig å sykle med høy kadens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...