Gå til innhold

Dell UltraSharp 2001FP (erfaringer!)


Anbefalte innlegg

Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden?

 

Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre.

 

(Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten)

 

Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell.

Har samme problemet! Og på samme områder på skjermen. Ganske irriterene når man ser på film. blir vel å ta en telefon til Dell når jeg kommer fra jobben imorgen. Bortsett fra det er skjermen veldig bra. Har ille lagd merke til etterslep da jeg prøvde UT2004 og HL2 i 1600x1200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden?

 

Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre.

 

(Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten)

 

Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell.

 

Jeg har også en slik skjerm, men har ikke problemer med denne typen gjennomlysning i hjørnene, min er helt jevn og fin i baklyset og ingen døde pixler. Er forresten er super-duper skjerm dette her til en knallpris :)

Lenke til kommentar
Spørsmål: Har noen av dere som har en 2001FP, lignende baklys som vises i bildet av min lengre opp i tråden?

 

Har ganske sterkt baklys fra øvre høyre og nedre venstre, noe svakere fra øvre venstre.

 

(Kameraet overkesponerer lysstyrken noe, men det er ikke så voldsomt langt unna virkeligheten)

 

Setter pris på svar, siden jeg vurderer om jeg skal be om å få tilsendt en ny skjerm fra Dell.

Har samme problemet! Og på samme områder på skjermen. Ganske irriterene når man ser på film. blir vel å ta en telefon til Dell når jeg kommer fra jobben imorgen. Bortsett fra det er skjermen veldig bra. Har ille lagd merke til etterslep da jeg prøvde UT2004 og HL2 i 1600x1200.

Har nu snakket med Dell sin kundeservice. Det skal ikke være noe problem å bytte skjermen. Jeg kunne få en annen skjerm allerede på mandag, men det ville ha vert en brukt skjerm, som var reparert. Jeg sa at jeg helst ville ha en jhelt ny skjerm. Det var ingenting i veien for det, men det ville bli litt lenger ventetid. Så nå ser det ut at jeg for en ny skjerm om ca 10 dageg. Den skjermen som jeg har nå blir hentet når jeg får den nye skermen.

Lenke til kommentar
jadda!!! da var skjermen kommet! og jeg må si meg MEGET fornøyd. Minimalt med etterslep i spill, så og si umulig å legge merke til. Ingen døde pixler, noe jeg var litt engstelig for, etter at andre har erfart det..

Merkelig at det er så forskjellige meninger om denne skjermen :hmm:

Må være en del variasjoner i produksjonen av panelene vil jeg tro? Og det har jo litt med øyet som ser. Kommer en fra en gammel "brun" 17" CRT til en ny 20" LCD må det jo være som å komme til himmelen :innocent:

Lenke til kommentar

Har akkurat fått skjermen i hus: Har bare en ting å si, løp og kjøp! Døde pixler? ZERO! Gjennomskinn? Klarer ikke å finne det, svart skjerm er virkelig svart!

 

Bruker nå skjermen med "ut av boksen innstillinger", får prøve å leke litt med dette senere. Har et par spørsmåli den forbindelse: Bruker DVI, får da ikke lov å gjøre endringer i "image settings", er dette normalt? Får heller ikke stille på kontrast, denne står låst på 50%. Har adobe gamme kjørende i bakgrunnen, har dette noe å si??

 

JILDG

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en LCD-skjerm og har forstått det slik at Dell UltraSharp 2001FP er et særdeles gunstig kjøp for meg som en relativt lite kresen bruker. Jeg har lett litt rundt, og leste blant annet at det var en forskjell i bildekvalitet avhengig av om man valgte grå eller svart ramme. Er det slik å forstå at grå ramme gir et bedre bilde enn svart? Håper dere kan forklare dette. :p

 

Og forresten, stemmer det at Midnight Grey er svart, mens Dual Tone er grå?

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...