Gå til innhold

Dell UltraSharp 2001FP (erfaringer!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du?

Æsj.... det var kjipt....

Men tror alle forhandlere har pixel garanti.

Skal ha det iallefall....

Ring inn og hør med de. Sender du mail tar det sikkert år og dag før du får svar...

Men det er helt klart en garanti sak.

Håper min er fri for slikt :cry:

 

Post igjen her når du har hørt fra de!

Lenke til kommentar

Yes, jeg fikk ett telefon nummer i dag, skal ta og ringe dem på mandag. Tror ikke det skal være for stort problem, bare vet ikke om jeg blir skjermløs en liten stund, og det ca utgår totalt egentlig. Da har jeg ingen skjerm....

 

Men får se, skal komme tilbake på mandag med mer info.

Lenke til kommentar

Alt fra dell sendes fra irland. Er der de har lageret sitt. Tja, det tok en uke og tre dager før jeg fikk den, bestilte på mandag før påske, og fikk den påfølgende onsdag, eller torsdag, nå har jeg glemt, så ikke så ille. Men regn med en uke så tror jeg du ikke blir skuffet.

Lenke til kommentar
Hvordan er denne skjermen på andre oppløsninger, f. eks 1280x1024?

 

Skjermen har en native oppløsning på 1600x1200, og velger du en annen oppløsning enn dette vil du merke at bildet blir uklart/diffust

Det at en ikke native oppløsning vil gi dåligere bildet er jo ganske logisk. Grunn til at jeg spurte om det er fordi jeg spiller ganske mye, og da er det ikke sikkert at skjermkortet mitt klarer å kjøre alle spill i så høye oppløsninger. Og så finnes det noen spill som ikke støtter mer enn1280x1024...

Lenke til kommentar
Hvordan er denne skjermen på andre oppløsninger, f. eks 1280x1024?

1280*1024 er eit dårleg valg.

1280*960 er bedre, det er i allefall 4:3 format på den oppløysinga.

1600*1200 er også 4:3

 

Eg spelar CS og andre spel i 1280*960 på min Dell 20" 4:3 skjerm i allefall.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne likt å viste det, for jeg har tre døde pixler på mørk bakgrun og lurer på hvordan de håndterer det... noen som har erfaringer?

Sendte mail til Dell og spurte.

Dette fikk jeg til svar...

 

"It is Dell's policy to replace a flat panel display [during the warranty period]

only if 5 more pixels or sub-pixels faults for 15" displays and 6 or more pixels

or sub-pixels faults for all other displays are visible. "

 

Mao så får du nok ikke erstattet den...

Du kan jo prøve det eldgamle trikset med å "vekke til døde" de døde pixlene.

Jeg har aldri prøvd det så aner ikke om det funker.

Lenke til kommentar

da var skjermen bestilt, og jeg venter i spenning! til over alle forventninger står det at leveringsdato er 8/4.. og jeg bestilte min den 4.. hørt at det tar litt tid med levering fra Dell.. men viss jeg får den etter så kort tid, skal jeg ikke klage :)

Lenke til kommentar

Hei post_mortem...

 

Vel, er ikke helt riktig det du sier der. Har snakket med del, har du mellom 3-5 døde pixel, (dette er også avhengig av skjerm, kommer ann på hvilken feil toleranse de har på produktet), uansett, så er det mulig å bytte, dog, du kan ende opp med en som har verre feil, og ikke få mulighet til å bytte igjen.

 

Det å vekke pixler til live er vel og bra, når de har død etter en stund, men når de er der fra start, er det uhyyre sjelden de er mulige å vekke til livet.

 

a__f! I spill merker du overhodet ikke at du spiller med en annen oppløsning. Dette vil du kun merke i windows, da det er bare i windows du faktisk bruker èn og èn pixel samlet.

 

bjorn: hvis du bestiller to skjermer, og får halv pris på den ene, hvordan kan det bli dyrere enn å bestille to skjermer separat? Noe stemmer ikke helt der syns jeg.

 

På gjensyn!

Hilsen, Steffen.

Endret av lancaster
Lenke til kommentar
Har bestilt den skjermen fo et par dager siden... Var lit overasket da jeg så på leverings bekreftelse at min bestilling består av 2 kolli... Det er sikkert skjermen i den ene pakken. Hva som er i den andre da?

Sitter å venter på skjermen min skal komme på døra mi i dag. La også merke til at det var 2.stk kolli. Går ut ifra at foten kommer i egen kasse.

Lenke til kommentar

Da er min bestilt! 4.896,63 kr inkludert frakt, mva og miljøgebyr. Og ut ryker den gamle Hyundai Q17s :w00t:

 

Men en ting:

60Hz = 1sek/60 bilder =~ 0,01667 sek per bilde

0,01667 sek * 1000 = 16,67 ms

Det vil si at for å kunne ha 60Hz refresh på en skjerm er 16ms akkurat passe :thumbup:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...