Gå til innhold

Dell UltraSharp 2001FP (erfaringer!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erfarigner etter noen ukers bruk:

 

Var i begynnelsen svært fornøyd, men har blitt litt mer skeptisk etterhvert som jeg har fått sammenliknet den med andre skjermer.

 

1)Baklys har økt på! Ved svart farge er det nå tydelige lyse områder i skjermperiferien. Skjønner ikke helt hvordan dette kan endre seg, men har oppdaget en ting som mulig forklaring: Skjermflaten står "i spenn", dvs kan trykkes inn i venstre nedre hjørne for så å "poppe" ut igjen. Baklyset endrer seg dermed med stillingen på skjermflaten.

 

2)Etter å brukt en Eizo L768 noen ukers tid på jobben er en ting klart: Dell'en virker litt kornete, spes ved hvite flater: Får følelsen av å se på skjermbildet gjennom en overflate som består av frostet glass hvis noen forstår, øynene sliter litt med at de fokuserer hhv på selve bildet i "dypet" eller på overflaten som altså virker kornete/blurrete. Dette er definitivt ikke tilfelle med Eizo'n.

 

Har andre samme problem eller bør jeg vurdere å bytte inn skjerme?

 

JILDG

Lenke til kommentar
Erfarigner etter noen ukers bruk:

 

Var i begynnelsen svært fornøyd, men har blitt litt mer skeptisk etterhvert som jeg har fått sammenliknet den med andre skjermer.

 

1)Baklys har økt på! Ved svart farge er det nå tydelige lyse områder i skjermperiferien. Skjønner ikke helt hvordan dette kan endre seg, men har oppdaget en ting som mulig forklaring: Skjermflaten står "i spenn", dvs kan trykkes inn i venstre nedre hjørne for så å "poppe" ut igjen. Baklyset endrer seg dermed med stillingen på skjermflaten.

 

2)Etter å brukt en Eizo L768 noen ukers tid på jobben er en ting klart: Dell'en virker litt kornete, spes ved hvite flater: Får følelsen av å se på skjermbildet gjennom en overflate som består av frostet glass hvis noen forstår, øynene sliter litt med at de fokuserer hhv på selve bildet i "dypet" eller på overflaten som altså virker kornete/blurrete. Dette er definitivt ikke tilfelle med Eizo'n.

 

Har andre samme problem eller bør jeg vurdere å bytte inn skjerme?

 

JILDG

 

Jeg kjøptre min i slutten av januar og må bare si at jeg fortsatt digger den. Skjermflaten er hos meg helt jevn og fin med henhold til farge og gjennomlysning og det har ikke forandret seg, fortsatt helt nydelig å se på. Det med kornete bilde kan jeg heller ikke si å ha merket noe til.

 

Er fortsatt en meget fornøyd Dell skjerm kunde :)

Lenke til kommentar

fra sporingssiden:

History

Date Time Location Activity Remarks

2005-05-05 11:19 - SCHENKER NO DELIVERY DATE-UNKNOWN POST CODE INVALID / MISSING POSTCODE 

2005-05-05 09:53 -  ORDER LOADED ON TRAILER

noen som kan tolke det for meg?

Endret av andesam
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisan, fikk min skjerm i april og oppdaget ganske mye baklys som jeg skrev om tidligere i denne tråden. Ringte opp dell med en gang og fikk beskjed om at jeg kunne få ny skjerm. Da var alternativene å få en ny skjerm som kom neste dag, men som var brukt/fikset. Eller å få en helt ny fra irland/ubrukt. Ba sefølgelig om en ny og fikk beskjed om at det kunne ta litt tid.

 

Har vært veldig opptatt i mai så jeg var tålmodig fordi den tok veldig lang tid. Ringe dem derfor opp i forrige uke fordi jeg ikke hadde hørt noe fra dem. Da fikk jeg beskjed om at det var skjedd en feil. Fikk også beskjed om at de hadde den på lager og kunne få den 1-2 dager etter torsdagen. Spurte da om det var en ny og ikke brukt, noe de bekreftet ja til.

 

I dag ble den levert og min skepsis våknet i det jeg så at esken ikke var orginal og at den som leverte skjermen til meg ba meg om å pakke ut min egen (hadde pakket den klar for retur), slik at den nye kunne legges i den gamle esken. Spurte han igjen om denne var ny og ubrukt og han bekreftet dette (selv om jeg ikke trodde helt på ham). Nå har jeg kommet hjem, pakket ut skjermen og så med en gang at skjermflaten hadde merker etter at none har rengjort skjermen, samt at foten hadde flere merker og riper fra tidligere. Fant også ut at den var produsert i februar 2004! Min forrige skjerm var produsert i februar 2005. så den var jo ca 1 og et halvt år gammel. Gudene vite hvor lenge den har vært brukt før jeg fikk den eller hvorfor noen hadde levert den tidligere. Jeg er i alle fall skuffet over at dette har skjedd. Ble jo lovet en helt ny skjerm og ikke en gammel en som kan ha vært brukt over lang tid. (har jo liksom mistet et års brukstid og med tanke på at skjermer har en begrenset levetid så er det jo irriterende å betale nypris for en gammel brukt sak.

 

Skal ringe dem opp igjen å kreve ny ubrukt skjerm, sa jo tross alt ifra om feilene på skjermen min 2 dager etter at jeg fikk den og hadde da anledning til å heve kjøpet. Å da få en 1,5 år gammel sak. i tillegg har den også fire døde/halvdøde piksler og noe som ser ut som rusk mellom lys og pikslene slik at det er en flekk på skjermen. i tillegg virker det som om det er noe som minner om mikroskopiske horisontale linjer som er synlig på 60-80 cm avstand (sikkert det de kaller screendoor). Baklyset er derimot greit. Men her er de liksom ikke en situasjon av å gi og ta eller hva mener dere?

 

 

Hilsen frustret entusiast!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...