Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Logikken sier at hvis du har to identiske våpen, bortsett fra lengden på løpet, så vil den med lengst løp være mer nøyaktig. Men en kan jo argumentere for at hvis ett våpens løp er veldig stort innvendig (stor diameter), så vil kulene sprette rundt litt inni løpet, og ett lengre løp vil kanskje få kulene til å sprette mer frem og tilbake enn ved ett kortere løp, og dermed gjøre våpent mer upresist. Men dette er bare spekulasjon.

 

 

Nja, njo.

Når du kommer over 3-400mm lengde på løpet vil du som regel ikke merke noe forskjell om du gjør løpet lengre.

Er kula først stabilisert inni løpet vil man helst ha den ut av munningen så fort som mulig :)

Så lenge løpet er matchet opp mot sylinderen er det mer eller mindre ett fett.

Kvalitet på løpet er det som har mest å si, og indre diameter*

 

*Merk: PDI hevder selv at deres 6.08mm løp er det mest presise, mens deres 6.01mm løp gir høyere fps. 6.05mm skal da være en blanding av begge to.

Dette kommer da også litt an på typen kuler som brukes, noen har større diameter enn andre, og noen er av bedre kvalitet enn andre.

Er selv veldig glad i KSC sine, spesiellt deres .3g kuler, men de er vanskelige å få tak i nå, out of stock over alt :(

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom tråden før, men det ble aldri noe kjøp. Men nå har interessen kommet tilbake, og ser litt på å kjøpe taktisk uniform og HK416.

 

HK416 ifra VFC har fått gode kritikker fra blandt annet Jæren Airsoft

Er det noen som vil fraråde meg denne produsenten?

 

Ser også etter "billige" og greie webshops som har denne modellen inne, evt av annen produsent om noen mener jeg burde velge det.

Gjerne en webshop med litt div annet utstyr også, så man kan få samlet mer i en pakke, men ikke det viktigste.

 

www.wgcshop.com Har et par versjoner, jeg liker egentlig den med "kort løp" best, men de har da to versjoner av denne igjen (link). Noe usikker på hva som er forskjellen, mulig jeg leste for dårlig i beskrivelsen på dem.

 

Så, er jeg ute å kjører, ser de koster noe mer enn kinakloner, men vil tro det er verdt det, om det skal brukes noe, eller hva sier folket?

 

Edit: Wtf skjedde der mon tro, skal gå over innlegget og se hva jeg får i orden.

Edit2: Ser ut som at det fikset det.

 

Edit3: Så langt jeg kan skjønne, så følger det ikke med batteri ifra wgcshop, er dette noe jeg bør bestille fra samme sted, eller er det like greit å få tak i det i norge, sammen med evt uniform+gear jeg skal ha?

Endret av lain
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

noen som kan si meg om en standar Tokyo Marui P90 tåler 9.6V ??

har også en CA AUG A1 som jeg har lyst til å få høyre ROF på...

 

jeg ha en Dboys m16 sniper som er litt for kraftig, kulene flyr i hytt og pine.

har dårlig økonomi fpr tiden og har kjøpt 50 000 0.2g kuler.

 

hva burde jeg gjøre for å få bedre treffsikkerhet?

bytte hop-up og bytte til svakere fjær? (sånn ca. 330 fps)?

 

og hvor får jeg tak i TM hop-up som er kompitabel med:

http://www.gunnerairsoft.com/catalog/produ...products_id=423

 

dboys-5281m-02.jpg

Lenke til kommentar

Har skrudd en del VFC 416, har en liggende klar på mekkeborde mitt nå, samt min egen som snart skal sendes til Hong Kong for å få GBB innmat :)

 

Utvendig er disse helt fantastiske, slår lett middelmådige metallvåpen som CA og Dboys ut av vannet, og overgår tilogmed G&P i utvendig kvalitet.

 

Innvendig kunne de derimot vært mye bedre.

Avtrekkerswitchen er det de har mest problemer med, denne har det med å loke og mange får problemer med at våpenet rett og slett ikke slutter å skyte etter endt avtrekk.

 

En annen ting er plast bushings, ikke så stort problem, men på et våpen for 4-500 dollars skulle man vente mer.

Samme med ledningene, veldig tynne og skrøpelige.

 

 

Ellers er våpenet fint. Jeg foretrekker å se på det som et dyrt bodykit som du kan putte egen kvalitetsinnmat inni.

Det følger tilfeldighvis bare med en girboks :p

 

 

Ellers kan du jo prøve deg på SRC sin nye, de har bla. en med 16.5" pipe, samme som den nye norske.

Lenke til kommentar
Bedre treffsikkerhet kan du få med presisjonsløp og et bra hopup kammer, feks Systema eller King Arms sitt.

Hvor mange fps våpnet chroner, burde vel ikke ha så stort å si på presisjonen.

 

har moddet inn et Element 6.02 550mm presisjonsløp. tror kankje fps har steget en del. den skyter sykt hard og kulene skjener plutselig ut ved +- 30 m. da får de en syk spredning

jeg vet at hop-up'en er skikkelig dårlig men jeg vet ikke akkurat hvilket hop-up som passer, om jeg må ha samme type eller om jeg kan kjøpe et annet. som f.eks. CA sin hop-up i AUG A1. den er veldig stabil.

i M16'en er hoop-up'en skikkelig ustabil, der er det noen tannhjul som styrer det hele og de sitter helt løst ( elastisiteten i gummifilmen inne i løpet er nok til snurre hjulene tilbake).

edit: stoppskivene som skal holde tannhjulene på plass er også helt ubrukelige.

Er de noe i veien for å bruke andre hop-up'er enn AKKURAT den typen som er "original" til våpenet)

 

så klart er det noen som absolutt ikke passer, men hva med systemene til M4 og andre modeller som har lignende kulemating?

Endret av retarded_player
Lenke til kommentar
Eh, tror jeg hadde valgt metall kropp til en m4 istedefor plastikk... Selvom metallet er dårlig, er det fortsatt bedre enn ABS plast :S Med mindre det er no ala CA36C har.

 

D jeg fikk våpenet (M16) hadde allerede noen små metall biter gått inn i girkassa, måtte rense hele dritten for mikriskopiske splinter. metallet er så porøst at det knuses istede for å bøyes. Min CA AUG har tålt sykt mye, kan hende det er fordi designet er så sterk i seg selv. har blit kasset rundt å tråkket på en god del alltid trofast=)

skulle ønske min M16 var i svart ABS.

men det er fordi akkurat min M16 er så skrøpelig, skulle ha kjøpt en AK i full metall i stedet=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...