Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eagle' date='29/03/2005 : 21:05'] Telenor kan garantert levere over 2mbits inn og ut fart på sentralene, de er ikke det som stopper ;)

Ikke for ADSL siden det er teknisk umulig, men for SDSL kan de sikkert levere 2 mbps inn og ut allerede i dag. Om du ønsker og har råd kan du til og med få 9 mbps inn og ut også (muligens må du bestille bedrift abb).

 

Jara prisliste for operatører

Lenke til kommentar
Jeg fikk vite det motsatte da jeg ringte for å klage på linja mi (får ikke det jeg skal). Da sa han at upload skulle øke, men hvor mye var ikke offentliggjort.

Dere kan jo kikke her:

 

http://www.jara.no/nyheter/arkiv/nyhet_20050330.html

 

Klippet:

 

ra og med den 1. juni 2005 vil du oppleve en rekke endringer i din Jara Bredbåndsaksessavtale. Dette betyr følgende:

 

* Du kan tilby dine kunder to nye hastighetsklasser for ADSL Basis, ADSL Premium og og ADSL Proff med nedlastningshastigheter på henholdsvis 3Mbps og 4Mbps.

 

* Oppstrømshastigheten for ADSL Basis vil bli oppjustert fra 2464/256kbit til 2464/384kbit.*

 

* Den månedlige abonnementsprisen for enkelte av ADSL hastighetsklassene reduseres med fem kroner.

Lenke til kommentar
Jeg fikk vite det motsatte da jeg ringte for å klage på linja mi (får ikke det jeg skal). Da sa han at upload skulle øke, men hvor mye var ikke offentliggjort.

Dere kan jo kikke her:

 

http://www.jara.no/nyheter/arkiv/nyhet_20050330.html

 

Klippet:

 

ra og med den 1. juni 2005 vil du oppleve en rekke endringer i din Jara Bredbåndsaksessavtale. Dette betyr følgende:

 

* Du kan tilby dine kunder to nye hastighetsklasser for ADSL Basis, ADSL Premium og og ADSL Proff med nedlastningshastigheter på henholdsvis 3Mbps og 4Mbps.

 

* Oppstrømshastigheten for ADSL Basis vil bli oppjustert fra 2464/256kbit til 2464/384kbit.*

 

* Den månedlige abonnementsprisen for enkelte av ADSL hastighetsklassene reduseres med fem kroner.

JAja, men premium blir jo levert med 488 kb da... hvorfor tilbyr dem ikke det da.. ???

 

RScue

Lenke til kommentar
Eagle' date='30/03/2005 : 20:27'] ngt trenger ikke gjøre noe mottrekkk

Aldri si aldri. Nå har jo max hastigheten økt. Og pris økningen opp til 4mb var ikke så ille (les prisene til operatørene), slik at det kan tenkes at enkelte videreselgere kan utnytte dette for å konkurere mot NGT.

 

For lavere hastigheter klasser tror jeg ikke NGT er truet.

 

Men uansett så stemte det tydeligvis at Telenor skulle øke oppload, men det gjelder tydeligvis kun for de som har 2 mbps linje.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvem som selger JARA sine premium varianter?

dessverre er det bare Telenor utbygd sentral hos meg. Jeg bare MÅ ha høyere upload.

directconnect er vel en av de få som selger dette til private.

Kan anbefales, kjører 2048/448 fra direct connect selv. Så det er muligheter til ihvertfall å unngå det siste leddet til telenor selv om sentralen er kun bygd ut av de.

 

Ellers kan jeg nevne et det ikke kompenseres for overhead på upload enda, kan jo håpe de gjør det etterhvert. Fikk 2113/358 på surfometert nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...