Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2. Jeg slipper å kaste flybillettene mine scheduled 29 Juli til tidenes fyllekalas i Tyskland.

Kan du ikke bare ta faget opp igjen neste år da?

Det er jo nettopp det han kan. Han kan dra til Tyskland, fordi han ikke får tilgang til konten, og dermed ikke har noen grunn til å dra til Trondheim tidlig.

 

Apropos kont, når kommer datoene?

Lenke til kommentar

Nei.

 

Onkel Lånekassen bryr seg ikke. Du får nemlig lån nå, og litt etter hvert når de får bekreftelse på at du har bestått eksamen. Du får støtte for 60 studiepoeng. Om du da består kun 52.5, har du en "konto" hvor du nå har -7.5 studiepoeng. Dette betyr at du får omgjort tilsvarende mindre lån til stipend (tror det er snakk om rundt 4-5000 per eksamen, men er litt usikker). Siden du ikke betaler renter før du er ferdigstudert har det ingenting å si om det er stipend eller lån, ENDA.

Når du så senere tar 67.5 studiepoeng, er den "kontoen" i 0, og du får strøket mere lån. Du får IKKE strøket ekstra lån om den kontoen er i pluss, men hvis du tar 45 studiepoeng ett semester, kan du ta 22,5 studiepoeng to andre semestere (eller 15 studiepoeng ett semester), og lånekassen bryr seg ikke. Så lenge du er mindre enn 60 studiepoeng i minus, gir lånekassen faen. Går du 60 studiepoeng i minus, stopper støtten umiddelbart fram til du har "gjort opp for deg".

Kan jeg sende denne posten til lånekassen? For de klarer ikke forklare dette noe bedre. Når jeg ringte var det faen som å prate med Gandalv, bare gåter og mysterier. Takk, ikke at jeg har behov for dette akkurat nå. Men utrolig kjekt å vite.

Lenke til kommentar

Hvordan leser man til eksamen i et fag der det kun finnes bilder på foilerene? :hmm:

Anyone?

Hva slags fag er det?

Mattefag: Gjør oppsummeringsoppgavene etter hvert kapittel og gamle eksamensoppgaver.

Dragvollfag: Hvis du har vært flittig gjennom året, holder det å lese oppsummeringer i boka, samt skumlese litt.

Ingeniørfag: Gamle eksamensoppgaver.

Hvis du er heldig, har MIT videoforelesninger av ganske mange av kursene.

Lenke til kommentar

S. Marshak: Earth: Portrait of a Planet, 3rd edition, Norton, 2008,kapitlene 14, 15, 19. Utlevert materiale. Powerpoint presentasjoner med notater (på "Its Learning").

?

Hvor finner man notatene? Er du heldig, kan du bestikke en medstudent til å kopiere notatene du ikke gadd ta i forelesningene. Ellers så kan du (hihi) gå ut og se på stein.

 

Hva med gamle eksamener?

Lenke til kommentar

Helvete.. Jaja. Set ut til at TDT4100 har eksamener hver vår. Så kommer oppfølgingspørsmålet: Hva med de oppfølgende fagene som AlgDat og slik som på fagsidene krever at man har hatt innføring i programmering? Kunnskapsmessig er det ikke noe problem, men får jeg ta fagene uten bestått i tdt4100?

Ikke noe problem det. Jeg har tatt TDT4145 Datamodellering og databasesystemer paralellt med TDT4100 denne våren. Der var vel både Algdat og OO nevnt under krevde forkunnskaper.

Lenke til kommentar
Boka har jeg, den er egentllig pensum fra et annet fag, og kun en liten brøkdel av den er aktuell nå. De "notatene" som ligger på it's er nettopp en haug av foilere med bilder. :wallbash:

 

Gamle eksamener har vi ikke fått.

 

Ingenting i den gamle boka er vel pensum. På itslearning står det i hvert fall

 

PENSUM: Alt materiale i foldern "Forelesninger" MINUS(!) forelesninger av Reidar Trønnes merket "Geores-".

 

Tolker det som at bare foilene er pensum, ikke boka, selv om det står noen kapittler fra den i fremdriftsplanen.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Boka har jeg, den er egentllig pensum fra et annet fag, og kun en liten brøkdel av den er aktuell nå. De "notatene" som ligger på it's er nettopp en haug av foilere med bilder. :wallbash:

 

Gamle eksamener har vi ikke fått.

 

Ingenting i den gamle boka er vel pensum. På itslearning står det i hvert fall

 

PENSUM: Alt materiale i foldern "Forelesninger" MINUS(!) forelesninger av Reidar Trønnes merket "Geores-".

 

Tolker det som at bare foilene er pensum, ikke boka, selv om det står noen kapittler fra den i fremdriftsplanen.

 

:hmm:

Har tolket det slik jeg også, men er utrolig mange av de foilerene det ikke finnes noe info i. F.eks den med naturstein, og den med tunneler (er kun bilder av gravemaskiner her :no: )

Lenke til kommentar
Har tolket det slik jeg også, men er utrolig mange av de foilerene det ikke finnes noe info i. F.eks den med naturstein, og den med tunneler (er kun bilder av gravemaskiner her :no: )

 

Ja, har lagt merke til det jeg også.

 

Vet ikke helt jeg, kan vel bare bety to ting

 

- enten blir det veldig enkelt, feks hvilke problemer oppstår hvis du bryter pukk midt i ett tettsted

 

- eller ekstremt vanskelig, hvor stor prosentandel av verdens platina befinner seg i Kina

 

Blir nok en blanding av de to. Jeg skal nok fokusere mest på danskens sine foiler, det er jo han som lager eksamen er det ikke ?

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...