Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoi. Ikke engang i NTNU-tråden ville det vel blitt tolerert å komme med et innlegg som dette:

 

Har DU prøvd å fått meg til å forstå bruken av SI enhetene ? Feiler deg da din forbanna cp, det er jo du som sier VA og W er samme enhet. Du virker jo helt forvirret, er du stein ellernoe ?

Lenke til kommentar

Hoi. Ikke engang i NTNU-tråden ville det vel blitt tolerert å komme med et innlegg som dette:

 

Har DU prøvd å fått meg til å forstå bruken av SI enhetene ? Feiler deg da din forbanna cp, det er jo du som sier VA og W er samme enhet. Du virker jo helt forvirret, er du stein ellernoe ?

Det har skjedd ett og annet på åtte år, skal sies.

Lenke til kommentar

Hei, hva er forskjellen mellom datateknikk og Ingeniørvitenskap og IKT?

Datateknikk er et rent datastudie, mens ingeniørvitenskap og IKT har data de første årene, og så velger du fag fra f.eks. petroleum eller marin teknikk. Litt mer blanda drops.

Lenke til kommentar

Hei, hva er forskjellen mellom datateknikk og Ingeniørvitenskap og IKT?

Datateknikk er et rent datastudie, mens ingeniørvitenskap og IKT har data de første årene, og så velger du fag fra f.eks. petroleum eller marin teknikk. Litt mer blanda drops.

 

Ikke helt riktig. I&IKT har både datafag og mer tradisjonelle ingeniørfag (mekanikk etc.) de første årene. Når du velger linje, vil du også kunne velge på samme måte (altså fag fra retningen du velger, i tillegg til datafag), fordi det er nettopp denne kompetansen som ønskes.

 

I noen av retningene står du friere til å velge flere eller færre datafag enn andre. På Geomatikk (retning I&IKT kan velge; kart, GPS, GIS), er det gode muligheter for å bli GIS-utvikler, f.eks. Ikke tro I&IKT ikke er for folk som liker å kode - det er egentlig alt for få av oss her ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om innleveringer som teller 30% av karakteren er innebefattet av "sensur innen 3 uker"-regelen? Jeg tolket det dithen når jeg leste på lovdata, men faglærerne ser ikke ut til å ha tenkt noe særlig over det. Noen spirende jurister som har lyst til å avklare for meg?

Lenke til kommentar

Er det noe hastverk da? :p

 

Selv så sliter jeg med Ex.Phil akkurat nå og lurer på hva som skjer videre hvis jeg ikke får godkjent øvingsopplegget i faget? Må jeg ta hele faget på nytt hvis det skjer? Kan jeg "prøve" å ta det parallelt med studiene videre?

Lenke til kommentar

Selv så sliter jeg med Ex.Phil akkurat nå og lurer på hva som skjer videre hvis jeg ikke får godkjent øvingsopplegget i faget?

Du får ikke gå opp til eksamen.

 

Må jeg ta hele faget på nytt hvis det skjer?

Ja.

 

Kan jeg "prøve" å ta det parallelt med studiene videre?

Jepp, det gjorde jeg. Er exphil både høst- og vårsemesteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...