Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet noe om det er noen regler som sier at man ikke kan ha mer enn en studassjobb på forskjellige institutt. Det stod i en av mailene jeg fikk, men har aldri hørt om det før.

Jeg kjenner flere folk som har hatt to studassjobber samtidig på to forskjellige institutt, og jeg har selv hatt to samtidige studassjobber ved samme institutt. Jeg tviler på at det er noen regel mot dette, selv om jeg også har hørt rykter om det. Uansett praktiseres den tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurte Nyhetsspeilet ja, men det der er ikke mitt verk. Denne har en del gullkorn. Det er nok noen andre som har plukket opp fakkelen, for jeg er fortiden opptatt med fasediagrammer og stabilitetsbetingelser.

 

Kondolerer :p

 

Litt mer seriøst: Mener disse nyehetsspeile folka at NTNU driver med masse konspirasjoner? Har aldri hørt om de før.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet noe om det er noen regler som sier at man ikke kan ha mer enn en studassjobb på forskjellige institutt. Det stod i en av mailene jeg fikk, men har aldri hørt om det før.

Fakultetene praktiserer litt forskjellig. IME fakultetet lar deg bare godta en studassjobb, mens du kan ha flere studassjobber på faktultetet for naturfag (så vidt jeg vet, de sa i hvertfall at de ikke hadde noen regel på dette).

 

Gitt at du har et litt bredt spekter med fag, noe man vanligvis får pga diverse grunnfag lar det seg uansett fint gjøre å bli studass i 3+ fag dersom det skulle være ønskelig.

Lenke til kommentar

Fakultetene praktiserer litt forskjellig. IME fakultetet lar deg bare godta en studassjobb, mens du kan ha flere studassjobber på faktultetet for naturfag (så vidt jeg vet, de sa i hvertfall at de ikke hadde noen regel på dette).

 

Det automatiske søkesystemet til IME gjør vel at du avslår alle andre tilbud dersom du takker ja til et tilbud. Men jeg vet at det var en som hadde to stillinger på IME ifjor så det går an å komme seg rundt det. Det å ta kontakt med noen i administrasjonen kunne vel vært lurt...

Lenke til kommentar

Fakultetene praktiserer litt forskjellig. IME fakultetet lar deg bare godta en studassjobb, mens du kan ha flere studassjobber på faktultetet for naturfag (så vidt jeg vet, de sa i hvertfall at de ikke hadde noen regel på dette).

 

Det automatiske søkesystemet til IME gjør vel at du avslår alle andre tilbud dersom du takker ja til et tilbud. Men jeg vet at det var en som hadde to stillinger på IME ifjor så det går an å komme seg rundt det. Det å ta kontakt med noen i administrasjonen kunne vel vært lurt...

Det er nok mulig, og kommer nok litt ann på hva de forskjellige faglærerne mener, men etter å ha vært i kontakt med IME (om noe lignende) fikk jeg inntrykk av at ledelsen der generelt vil at hver student bare skal være studass i ett fag (antaglig pga at de vil ha relativt fokuserte studasser).

Lenke til kommentar

Fokuser på psy1003. Det er noen hakk værre enn resten av psykologifagene, siden biologidelen faktisk krever mye pugging. Har du 2 års fordypning i biologi fra vgs blir det hakket lettere siden du da har vært borti deler av stoffet før. Psy1003 krever fort 2-3 ganger mer innsats for tilsvarende karakter som de andre 7.5sp grunnleggende psykologifagene.

 

Psy1000 har en lettlest og fin lærebok om man liker historie - gjort unna på en kveld eller to, og da er du garantert en middels karakter. Men du må ha sansen for tørr historie, ellers sovner du før du er ferdig med første kapittel. Mye navn og unødvendigheter hele veien gjennom. Sammenlignbart med exphil i lengde, "viktig navn"-frekvens og tørrhet. Mye fokus på navn også på eksamen.

 

Gamle eksamener for øving er mangelvare i psykologifagene, de driver visst med gjenbruk av spørsmålene. dontgetit.gif

 

Begge disse fagene er omtalt tidligere i denne tråden med en lignende problemstilling. Bruk google!

 

Psy1050 vil jeg gjerne ha mer info om, siden det står for tur, sammen med psy1004.

 

Forøvrig; hvilke nettbokhandlere er kjappe på frakt? Er jo bare et par uker til eksamen i psy1004, og det haster snart med å skaffe bok tidlig nok til at jeg får tid til å legge ned litt arbeid i lesingen.

Lenke til kommentar

Kaster meg på PSY1050. Noen som har noe lesestoff til dette?

 

 Videre lurer jeg på om jeg bør møte opp på eksamen og levere blankt i et (dragvoll)fag, eller om jeg like gjerne kan droppe å møte opp på eksamen. Er nemlig et fag jeg ikke har kapasitet til å lese på, så venter med å ta det til neste år .

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...