Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

Veldig godt sagt! Men det understreker jo bare hvor viktig det er at man får en god innføring i rapport/oppgave-skriving helt fra begynnelsen av. Er liksom litt høyere krav til labrapport på NTNU enn på 2FY på videregående.

Som sagt, det er litt prøv-og-feil, om man hadde hatt et fag eller egne undervisningstimer i rapportskriving på et tidlig tidspunkt, hadde dette nok vært veldig lett å skulke for tørste fadderbarn. Som Ex. phil., som igrunn bare går ut på å skrive oppgaver. Selv om det eneste formelle oppgaveskrivings-seminaret jeg har vært på var i starten av 5., har nesten alle forelesere kommet med punkter og tips, mange av disse er forenlige og over den samme lesten.

 

Vi hadde ihvertfall en rapport i 1. klasse der det formelle talte nesten like mye som innhold, for de fleste i klassen var dette det som trengtes for å ha litt mer peiling til senere rapporter og oppgaver.

 

Dragvoll har vel noen skrivekurs, men de har av og til litt annerledes oppbygning av oppgavene sine enn det forskningsrapporter har.

Lenke til kommentar
Haha, jeg må le av den tråden her. Ingen andre steder på forumet ser jeg så høy terskel for språkbruk, og da gjerne i debatter hvor det er moderatorer som deltar. I like it.^^ Men jeg går på Dragvoll, ergo er jeg dum, ergo er jeg lett å underholde.

 

Da har jo blitt moderert endel enkeltinnlegg i tråden, og personlig er det flere innlegg jeg nok hadde moderrert selv om det er en "muntlig tone" i tråden. Personkarakteristikker hører ikke gjemme i en diskusjon og fører til lite annet enn forsøpling. Når det er sagt så prøver jeg å unngå å moderere tråder jeg deltar i, da jeg ikke synes det er heldig å moderer når man selv er an aktiv deltaker i en tråd.

 

AtW

Lenke til kommentar
Haha, jeg må le av den tråden her. Ingen andre steder på forumet ser jeg så høy terskel for språkbruk, og da gjerne i debatter hvor det er moderatorer som deltar. I like it.^^ Men jeg går på Dragvoll, ergo er jeg dum, ergo er jeg lett å underholde.

 

Da har jo blitt moderert endel enkeltinnlegg i tråden, og personlig er det flere innlegg jeg nok hadde moderrert selv om det er en "muntlig tone" i tråden. Personkarakteristikker hører ikke gjemme i en diskusjon og fører til lite annet enn forsøpling. Når det er sagt så prøver jeg å unngå å moderere tråder jeg deltar i, da jeg ikke synes det er heldig å moderer når man selv er an aktiv deltaker i en tråd.

 

AtW

 

Da synes jeg modereringen er streng på diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Haha, jeg må le av den tråden her. Ingen andre steder på forumet ser jeg så høy terskel for språkbruk, og da gjerne i debatter hvor det er moderatorer som deltar. I like it.^^ Men jeg går på Dragvoll, ergo er jeg dum, ergo er jeg lett å underholde.

 

Da har jo blitt moderert endel enkeltinnlegg i tråden, og personlig er det flere innlegg jeg nok hadde moderrert selv om det er en "muntlig tone" i tråden. Personkarakteristikker hører ikke gjemme i en diskusjon og fører til lite annet enn forsøpling. Når det er sagt så prøver jeg å unngå å moderere tråder jeg deltar i, da jeg ikke synes det er heldig å moderer når man selv er an aktiv deltaker i en tråd.

 

AtW

 

Da synes jeg modereringen er streng på diskusjon.no.

 

Jeg er ikke enig, feks å kalle noen en drittunge fører ikke noe godt med seg. Å moderer den slags ting er en helt grei linje å legge seg på, det tilfører ikke diskusjonen noe i beste fall, i værste fall forsrerer det og ødelegger en diskusjon. Men modereringsføringene er jo litt OT, og bør kanske taes opp i en bedre egnet del av forumet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var bare en liten kommentar i grunn. Klart man kan vel ikke komme med små kommentarer til deg uten å starte en diskusjon.

Drittunger er det over alt, er en del i denne tråen jeg ikke har noe særlig til overs for, men jeg er enig med deg i at det ikke fører noe bra med seg å kalle folk drittunger.

 

For å ikke bli moderert så får jeg vel nesten være litt OT:

Er det noen som vet hvordan opplegget om at NTNU sponser en hjemreise mot at du reklamerer litt for de på din gamle vidregåendeskole fungerer=

Lenke til kommentar
Det var bare en liten kommentar i grunn. Klart man kan vel ikke komme med små kommentarer til deg uten å starte en diskusjon.

Drittunger er det over alt, er en del i denne tråen jeg ikke har noe særlig til overs for, men jeg er enig med deg i at det ikke fører noe bra med seg å kalle folk drittunger.

 

For å ikke bli moderert så får jeg vel nesten være litt OT:

Er det noen som vet hvordan opplegget om at NTNU sponser en hjemreise mot at du reklamerer litt for de på din gamle vidregåendeskole fungerer=

 

 

Jeg fikk reisen min sponset 100%. (Jeg fikk tilbud om det; spurte ikke selv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...