Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre her som venter på klage på sensur?

 

Jeg klaget på en 14. januar og en annen 29. januar, begge to er fortsatt ute til sensur. Den ene ble først sendt til sensor her for et par dager siden.

 

Helt utrolig at de klarer å bruke så lang tid. De har nå brukt 5 uker på å rette èn eksamen, når de klarte å rette 200 på 3 uker før jul. Latterlig.

Lenke til kommentar
Noen andre her som venter på klage på sensur?

 

Jeg klaget på en 14. januar og en annen 29. januar, begge to er fortsatt ute til sensur. Den ene ble først sendt til sensor her for et par dager siden.

 

Helt utrolig at de klarer å bruke så lang tid. De har nå brukt 5 uker på å rette èn eksamen, når de klarte å rette 200 på 3 uker før jul. Latterlig.

 

Jadda, venter på både exphil og matte der begge fristene har gått ut for over en uke sia. Skjønner ikke helt poenget med å ha en frist når de ikke får noe problemer når den ikke overholdes?

Lenke til kommentar
Hvilke fag da, Raspeball?

 

Fortrinnsvis MA1202, etter som stud.ass der har blitt servert mange gåter av mine venner og meg helt siden i høst. Stud.ass i MA1102 er også høyaktuell for en slik utfordring.

 

 

Få noen navn, så skal jeg gi deg gåter de ikke klarer å løse.

 

Du får gi Oppebøen noen saftige.

Lenke til kommentar
Viksand og Strand.

 

Viksand er fysiker, så der får du finne på noe selv. :p

 

Strand er vel studass i analyse 2, så da kan du prøve denne:

 

Gitt ellipsen x^2/a^2 + y^2/b^2 = 1, a,b>0.

 

Finn tangenten til ellipsen i første kvadrant, slik at trekanten som dannes av denne tangenten og koordinataksene har minst mulig areal.

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg går siste året på videregående nå, og vurderer absolutt en av siving linjene. Har ca. 5 i snitt per dags dato, og har hatt den vansekligste matten,fysikken og kjemien. Er i tillegg jente, og får vel noen poeng for det? Jeg er veldig usikker på hvilke linjer jeg skal søke på. Har sett på fysikk og matematikk, ettersom jeg ikke har noen formening om hva jeg vil gjøre videre, elektronikk for der ser jeg potensiale til å arbeide med musikk som jeg er veldig interessert i, og energi og miljø fordi jeg har en liten miljøaktivist i meg.

Tror dere jeg har sjangse til å komme inn på noen av de linjene? :) Hvilken vil dere i så fall anbefale? Hva skiller dem i praksis? Er det noen forskjell på nivået? Og er det mange østlendinger som studerer på NTNU?^^ kommer selv fra Oslo.

Endret av Trollll
Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg går siste året på videregående nå, og vurderer absolutt en av siving linjene. Har ca. 5 i snitt per dags dato, og har hatt den vansekligste matten,fysikken og kjemien. Er i tillegg jente, og får vel noen poeng for det? Jeg er veldig usikker på hvilke linjer jeg skal søke på. Har sett på fysikk og matematikk, ettersom jeg ikke har noen formening om hva jeg vil gjøre videre, elektronikk for der ser jeg potensiale til å arbeide med musikk som jeg er veldig interessert i, og energi og miljø fordi jeg har en liten miljøaktivist i meg.

Tror dere jeg har sjangse til å komme inn på noen av de linjene? :) Hvilken vil dere i så fall anbefale? Hva skiller dem i praksis? Er det noen forskjell på nivået? Og er det mange østlendinger som studerer på NTNU?^^ kommer selv fra Oslo.

Ja, det er mange østlendinger på NTNU dersom det spiller noen rolle. Ålreite folk fra hele landet. :)

Og, ja, du har helt sikkert en god sjans for å komme inn på noen av de linjene. Du kan sjekke karaktersnitt og poenggrenser på samordna opptak. Jeg ville ikke søkt elektro dersom du ser det som en mulighet for å jobbe med musikk.

Lenke til kommentar
Nice, DrKarlsen. Skal servere han den på tirsdag som kommer, tenker jeg ;)

 

Supert! Fortell meg resultatet når den tid kommer.

 

Det er dere som er på R40, ja? Jeg er nemlig studass i det romet i timen som kommer etterpå.

 

Sure will do ;)

 

Vi er på R40, ja.

Matte bachelor du er studass for da?

 

 

Vet ikke helt hvem jeg har... Godt mulig det er bachelor.

Lenke til kommentar

Har eit spørsmål om Datateknikk studiet:

 

En kompis av meg går elektro og skal ta påbygg, mens eg går realfag. Begge planlegger å gå datateknikk når vi er ferdige. Han meinar at han vil få ein stor fordel fordi han har gått elektro pluss at han har ganske bra peiling på data. Han seier eg kjem til å slite, mens han kjem til å klare seg lett.

 

Har han rett?

Lenke til kommentar
Nei, 1103.

 

Aha. Da er det altså deg jeg skal spørre om jeg sitter fast på en øving.

 

Har forresten et spørsmål som jeg håper noen kan svare på: Hvordan er mulighetene for å skifte fra BFY til BMAT etter et år? Jeg går fysikk nå, og vurderer et skifte til matematikk etter sommeren. Er vel et par fag jeg må ta som jeg ikke har hatt på fysikk, men føler ellers jeg har hatt mye i lag med folk fra BMAT.

Lenke til kommentar

Han kameraten din prøver å psyke deg ut slik at han kan føle seg bedre. Selvsagt stiller du sterkere. Erfaring fra arbeidslivet er bare bra. Men det at han skal ta påbygg iløpet av 1 år, noe vi alle andre bruker 3 år på. Det kan bli en utfordring å få med seg alt. Samtidig så er nok ikke motivasjonen helt på topp etter å ha tjent penger. Har ikke vært i situasjonen, så skal egentlig ikke uttale meg. Men det er hvertfall mine tanker. Du stiller helt klart sterkest med realfagskompetansen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...