Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vil anbefale noen programmeringsfag dette semesteret som er overkommelig uten forkunnskaper?

 

Det eneste programmeringsfaget på NTNU som virkelig ikke har anbefalte forkunnskaper er så vidt jeg vet IT grunnkurs, men med litt innsats klarer du nok fint TDT4102 eller TDT4100.

Endret av operg
Lenke til kommentar

For mye fokus på for mange og feil steder imo. For eksempel i Java ble det brukt mye tid på IS-A-relasjoner, komplekse (og dårlige) arv-hirearki. Masse detaljer som gjemmes for å gjøre ting "lettere", men som ender opp med å være max forvirrende for nye folk. Masse tid på demonstrasjon av dårlige praksiser. Lite fokus på elegant problemløsning, strukturering og, vel, algoritmer.

 

Det store problemet er det latterlige fokuset på å gjøre alt mulig "objektorientert", uten at det nødvendigvis er noen god grunn til det eller at det løser det konkrete problemet bedre.

 

That being said er programmeringen i seg selv noe som kommer med trening og er helt greit å lære seg på egen hånd; i alle fag utover ITGK, objektorientert og prosedyre- og objektorientert (Java og C++, respectively) er programmeringen bare et verktøy for det faktiske problemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det har blitt gjort feil som i at de har trykket B i stedet for C på tastaturet vil jeg tro det. Jeg har hørt om at folk har fått dette endret, uten å verken ha klaget eller bedt om begrunnelse.

 

Tenkte mer som i at "Har nå gått gjennom eksamenen din for å begrunne at du fikk en B, men her er det åpenbart at du fortjener en C. Karakter endret, og her er begrunnelse.".

 

Eller er begrunnelse noe de allerede har liggende, men bare velger å ikke sende ut med alle eksamener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...