Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er interessert i å lære å skrive bevis er Algebra og tallteori et bra fag. Ellers ville jeg sett etter noe annet.

 

Det er for øvrig svært lite tallteori i faget, og med den nye foreleseren er det blitt redusert til nesten ingenting.

 

Merk at Petter Bergh er foreleser i år. Etter min mening en av de beste foreleserene jeg har hatt, så en kan jo drømme. En annen bonus er hettegenseren, og joggebuksen hans.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på det, er det meningen at fag du bare får 3,75 studiepoeng for bare skal telle halvparten så mye som et vanlig fag på karaktersnittet? Forventer bedrifter at du regner på den måten? Hva med ved opptak til PhD-studier?

Endret av operg
Lenke til kommentar

Kan jeg regne med at øvinger/øvingsforelesninger/lab utgår første uken? Og er det ellers vanlige forelesninger i alle emner første uken? Går for øvrig komtek.

 

Må også huske å registrere at jeg har tatt exphil tidligere. Hvordan går jeg frem for å gjøre dette?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Ser jeg får 3.8 poeng for å ta Elemtær Disk.Mat siden jeg alt har hatt DiskMatt, antar jeg fikk B, kanskje C i Disk, antar Elemtær er plakekjøring om du har grei styring med Disk? For da tar jeg det og TDT4102 - Prosedyre- og objektorientert programmering som "halve fag".

Hvis du har grei kontroll på pensum i diskmat skal det nok gå greit, men strykprosenten i elementær pleier å være skyhøy - dels grunnet mer uforutsigbar eksamen, og dels fordi det er mange som ikke liker matte som "må" ta elementær. Faktisk er det folk som gir opp på elementær og heller tar siv.ing. sin diskmat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...