Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Andelen som fikk A eller B var mer enn dobbelt så høy ved nanoteknologistudiet på Gløshaugen som ved studiet i energi, miljø og klima i Tromsø. Det viser tall fra Database for statistikk om høgre utdanning (DBH).
^^

 

Burde vel heller sammenlignet med EMIL?

Dette virker som slett arbeid eller sensasjonsjournalistikk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med nedlasting og fildeling ved bruk av eduroam ved NTNU? Har hørt rykter om at det ikke skal være noe prolem, at det er kun på de ulik NTNU nettene at man blir sperret for dette. Stemmer det?

Grensen gjelder kun studentbyene. Det er fritt fram på campus, både trådløst og kablet.

Lenke til kommentar

At man kun blir sperret på ntnu-nettene og ikke eduroam er derimot feil.

 

På ntnu-nettene er portene allerede sperret, så vidt jeg vet. Sitter du koblet på eduroam vil de kunne oppdage deg om du er logget på trådløst.

 

Hvor stor er faren for å bli oppdaget om man er logget på trådløst? Om man bare bruker kablet nettverk er man altså trygg?

Lenke til kommentar

Det er ingen som sitter og aktivt overvåker hva du gjør. Det er litt begrensinger på enkelte trådløse nettverk, f.eks. ntnu guest som kun tillater http og https, men eduroam og kablet nettverk har svært få begrensninger. Det er fullt mulig å drive med torrent og lignende på disse, og med mindre man bruker ekstremt med båndbredde i løpet av relativt kort tid så kommer neppe noen til å gripe inn. Det som kan skje om du laster ned/opp rettighetsbeskyttet materiale, er at et av selskapene som overvåker slik trafikk på vegne av rettighetshaverne sender en rapport om bruken din til NTNU. Da vil abuse-teamet i IT-avdelingen kunne starte en form for etterforskning, som muligens kan føre til at du identifiseres og så får tilsnakk og/eller andre reaksjoner.

Lenke til kommentar

Vet hvilken du mener, men jeg trodde den var relativt dyr. Skal sjekke den ut.

Frisør Jacobsen, som jeg tror det er snakk om, er ganske billig. 200-ognoe for student. Den som ligger i gaten over i en kjeller er derimot ganske dyr. Du må altså ned til bilveien ved solsiden.

Lenke til kommentar

Matsemann: Fordi han trenger bolig og vil ta over.

1. Kan man dette? Jeg vet at om noen flytter i kollektiv, kan en anbefale en kamerat slik at man får bo sammen, men en bør ikke kunne fordele parleilgheter slik. Uansett, så gjelder ikke disse prioriteringene i perioden rundt sommer, klippet fra SiT:

Studenter som ønsker å danne bofellesskap vil sammen kunne anbefale en ny beboer etter en oppsigelse/fraflytting. En anbefalt person prioriteres i forhold til eventuelle ventelister. Dette gjelder ikke i perioden mai til september.

 

2. Om jeg skulle flyttet ut fra parleiligheten nå, og jeg på en eller annen måte faktisk kunne bestemt hvem som skulle overtatt (noe jeg ikke håper er en realitet), så er sjansen veldig liten for at jeg ville valgt en random på et nettforum. Da ville jeg valgt noen jeg kjente, eller latt hybelen gå til den som fortjener det: neste par på ventelisten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...