Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer med at alle skal stryke i matte 1? Tydelig at generasjonen som har fått bruke PC i matematikkundervisningen på VGS har ankommet NTNU; dette her er for dårlig gutter og jenter!

 

Ekte menn tar ekstrafag, og består alle eksamene =)

 

Btw drgz, hva er greia med at alle doktogradstudenter skal utsette PHD`en sin?

 

Er sikkert resultat av den late pacman generasjonen!

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva skjer med at alle skal stryke i matte 1? Tydelig at generasjonen som har fått bruke PC i matematikkundervisningen på VGS har ankommet NTNU; dette her er for dårlig gutter og jenter!

 

Ekte menn tar ekstrafag, og består alle eksamene =)

 

Btw drgz, hva er greia med at alle doktogradstudenter skal utsette PHD`en sin?

 

Er sikkert resultat av den late pacman generasjonen!

 

Hvilke stipendiater er det som utsetter doktorgraden?

Lenke til kommentar

Er vel mer en sunn nervøsitet :-)

EDIT : Og hva har PC med saken å gjøre?

 

Du klarer ikke å komme på noe negativt med det å bruke PC i matematikkundervisningen på VGS?

 

Selvfølgelig, men det avhenger av hvordan man bruker den.

Jeg brukte PC på muntligeksamen i matte X på vgs for å illustrere diofantiske likninger. Vi brukte den også til å tegne grafer, finne løsninger osv i undervisningen. Jeg syntes det var stor hjelp i å tegne grafer på pcen, og deretter for eksempel legge inn glidere og bruke andre funksjonaliteter slik at man får en forståelse av hva grafen gjør og hvordan de ulike delene av likningen påvirker grafens utseende.

 

Men, dette var lærerstyrt. Vet ikke hvor lenge det er siden du gikk på vgs, men min erfaring fra i fjor var at spesielt når man kommer opp i de høyere kursene (type R1 og R2) så brukes ikke PCen unntatt når læreren sier det fordi elevene ønsker å få med seg det som skjer. Iallefall var det sånn hos oss.

 

Noen elever sitter kanskje på PCen i undervisningstimene og gjør andre ting, skal ikke si at det ikke skjer, men nå er det en gang sånn at på vgs er man nødt til å bruke hodet litt mer selv og forstå at man kanskje bør følge med.

Lenke til kommentar

men nå er det en gang sånn at på vgs er man nødt til å bruke hodet litt mer selv og forstå at man kanskje bør følge med.

 

hahahahahhahahahahahha.

 

*puste*

 

hahahahahaha

 

*puste*

 

Nei.

 

Jeg tok 1T eksamen, og løste del 2 på knappe timen. Samme med R1 og R2 eksamen, av den enkle grunn at alle hjelpemidler er tillat.

 

Jeg kan få maple til å vise steg for steg utregninger av integral, kjeglesnitt, volum av sylindre, omdreiningslegemer, tegne vektorer, kryssprodukt etc.

 

Gjør det meg flink i matte nei? Jeg syntes PC`en er et fantastisk verktøy og kan uten tvil si at den har spisset min matematiske forståelse mange hakk. MEN på en eksamen, så viser det mer at du kan bruke IKT og ikke nødvendigvis regne.

 

Er noe alvorlig galt når jeg kan kutte ned eksamenstiden med 75%

Lenke til kommentar

At du ikke brukte maple eller andre hjelpemidler er jo ditt problem. Alle hjelpemidler er lov untatt kommunikasjon, maple, matlab, mathematica, finnes også egne spesiallagde program som løser alle typiske R1 og R2 oppgaver.

 

Syntes at det blir urettferdig når en eksamen ikke bare dreier seg om hvor mye en kan, men også om hvilke matematiske programmer skolen har investert i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kode D, ingen håndskrevne hjelpemidler innebærer at rottmann ikke er lov? Har sett andre hatt det under eksamener med D, og vurderer å ta med selv imorra. Vet aldri når man kan få bruk for rottmann!

 

Btw, 60 kr eksamen kl 15 siste eksamensdag er rett og slett bare slemt.

Endret av SVK
Lenke til kommentar

Kode D, ingen håndskrevne hjelpemidler innebærer at rottmann ikke er lov? Har sett andre hatt det under eksamener med D, og vurderer å ta med selv imorra. Vet aldri når man kan få bruk for rottmann!

 

Btw, 60 kr eksamen kl 15 siste eksamensdag er rett og slett bare slemt.

Kode D: Ingen trykte eller håndskrevne hjelpemidler tillatt. Bestemt, enkel kalkulator tillatt.

 

Det kan vel ikke misforstås?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

men nå er det en gang sånn at på vgs er man nødt til å bruke hodet litt mer selv og forstå at man kanskje bør følge med.

 

hahahahahhahahahahahha.

 

*puste*

 

hahahahahaha

 

*puste*

 

Nei.

 

Jeg tok 1T eksamen, og løste del 2 på knappe timen. Samme med R1 og R2 eksamen, av den enkle grunn at alle hjelpemidler er tillat.

 

Jeg kan få maple til å vise steg for steg utregninger av integral, kjeglesnitt, volum av sylindre, omdreiningslegemer, tegne vektorer, kryssprodukt etc.

 

Gjør det meg flink i matte nei? Jeg syntes PC`en er et fantastisk verktøy og kan uten tvil si at den har spisset min matematiske forståelse mange hakk. MEN på en eksamen, så viser det mer at du kan bruke IKT og ikke nødvendigvis regne.

 

Er noe alvorlig galt når jeg kan kutte ned eksamenstiden med 75%

 

Var akkurat dette jeg tenkte på (så på sensorveiledning til en r2 eksamen og ble overrasket over at de godtok svar som beskrev fremgangsmåte i programvare for å løse en oppgave - som rett og slett blir for dumt).

Lenke til kommentar

Hvis man stryker i Matte 1 uten å gå aktivt inn for det ville jeg tatt det som en indikasjon på at man er blitt fanget opp av det store filteret (Matte 1) som NTNU har konstruert for å luke ut "unge lovende helter", som til tross for 5 eller 6 i R2 har IQ på feil side av gjennomsnittet, dårlig selvinnsikt og ambisjoner utav ville helvete. Å lære seg de grunnleggende mattefagene kan på mange måter sammenlignes med å lære seg "Lisa gikk til skolen" på blokkfløyte: Øv et par ganger på forhånd, så er du garantert å få det tålelig greit til, kanskje med en uventet sur tone underveis.

 

 

Han Far: Gå i matlab og skriv rref() på matrisen din. Everything went better than expected! Eventuelt skriv ditt eget rref-skript. Det er gøy og lærerikt! :D (det er ikke svar på oppgaven din, men et godt forslag)

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...