Gå til innhold

Lei Rxxxxxx Moderatorer


Anbefalte innlegg

QUOTE (Orjanp @ 01/03/2005 : 15:39)
QUOTE (janfredrik @ 01/03/2005 : 15:31)
I eksempelet til trådstarter så kunne moderatoren mye lettere ha skiftet emnefelt, enn å skrive reglene med store bokstaver, og stenge tråden.
:shrug:

Og hva hadde trådstarter lært av det? Ingenting... annet enn at han egentlig ikke trenger å følge reglene så nøye fordi det kommer sikkert en moderator å ordner opp.

Nettopp! En som har forstått det! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Cornel @ 01/03/2005 : 17:29)
dei sitt jo med reglene i utklippstavla så det er ikkje noke stort problem og paste reglene mange ganger.

Gjør vi?

Det var iallefall noe nytt og morrosamt for meg, har selvsagt enkle svar for feilposter, men retningslinjene ligger lett tilgjengelige på forumet; kun et museklikk unna :innocent:

-

 

Det er uansett et argument i første post som jeg personlig ikke forstår:

QUOTE (AndersT2)

Hadde det ikke vært mulig å se om han faktisk tok hintet når alle som svarte kun nevnte at han brukte store bokstaver og at dette var i mot reglene?

 

Slik jeg forstår trådstarter er altså det å "leke moderator" veien å gå - slik at nesten alle forteller det samme?

Tror ikke det hjelper så mye mer iallefall og da faller nok report knappen best i min smak, men kanskje ikke dere som liker å miste sjansen til poscount +1?

 

Selv prøver jeg å være en moderator som følger retningslinjene og tilpasser 'straffen' etter sak, brukerens fartstid og/eller gjenntatte regelbrudd.

Og så langt er det ingen som har klaget med god grunn nok (de har ofte innsett at de har gjort et stort nok brudd), så tror det går passelig bra.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 28/02/2005 : 08:25)
Jeg synes ærlig talt ikke dette er et problem. Hvis brukere ikke kan klare å følge noen meget enkle retningslinjer som de har godtatt når de registrerte seg, så er det helt fortjent at posten skal bli stengt.

Er for øvrig enig i at moderatorene gjør en god jobb, men ikke kom med det idiotiet om at "de har lest retningslinjene". Leste du dem da du registrerte deg? Høh? Nope, det gjorde du ikke, med mindre du er et imot statistikken, selvsagt. Jeg gjorde heller ikke det.

 

Jeg har faktisk ikke lest retningslinjene enda - jeg vet bare hva som er normal skikk og bruk, men får med meg nye, viktige regler (som treordsregelen o.l.).

 

Jeg vil si så meget som at 80-90 % av alle på forumet IKKE har lest retningslinjene.

 

Er det helt på jordet?

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

QUOTE (Bandidos Pelle @ 01/03/2005 : 19:07)
Er for øvrig enig i at moderatorene gjør en god jobb, men ikke kom med det idiotiet om at "de har lest retningslinjene". Leste du dem da du registrerte deg? Høh? Nope, det gjorde du ikke, med mindre du er et imot statistikken, selvsagt. Jeg gjorde heller ikke det.

Jeg har faktisk ikke lest retningslinjene enda - jeg vet bare hva som er normal skikk og bruk, men får med meg nye, viktige regler (som treordsregelen o.l.).

Jeg vil si så meget som at 80-90 % av alle på forumet IKKE har lest retningslinjene.

Er det helt på jordet?

Jeg kan ikke huske om jeg gjorde det. Men gjorde jeg det ikke, så begikk jeg en feil.

Selv om det er mulig at jeg ikke gjorde det, så har alle brukere sagt seg enig i retningslinjene! Da kan man ikke klage på at brudd på disse vil medføre en form for straff.

Lenke til kommentar

Jeg synes Moderatorene gjør en bra jobb. Jeg personlig synes de i flere tilfeller kunne vært mye hardere. Har vært på noen utenlandske boards i flere år og der er de mye strengere enn de er på HW. Men så er det sinnsykt mange bra innlegg og forklaringer til gjengjeld på disse formuene.

Har selv hatt jobben som moderator på ett par av disse forumene, og det er faktisk mye arbeid, selv om mange av brukerne som "sutrer" litt her ikke skjønner det.

Synes det er helt greit at man kjører en hard linje på de som har vært her en stund, og heller bruke litt tid på å veilede de nye. Hvordan ville dette forumet sett ut hvis man ikke hadde gjort det, det er faktisk 63877 registrerte brukere og hvis man skulle sende PM for hver gang de gjør en feil, så lykke til.....

Da er det mye bedre at moddern stenger tråden og forklarer hva de gjør feil.

Men en tvungen opplæring i reglene føre en får lov til å poste hørtes fornuftig ut.

 

 

Just my 2 cent

Kamus

Lenke til kommentar

QUOTE
Synes det er helt greit at man kjører en hard linje på de som har vært her en stund, og heller bruke litt tid på å veilede de nye. Hvordan ville dette forumet sett ut hvis man ikke hadde gjort det, det er faktisk 63877 registrerte brukere og hvis man skulle sende PM for hver gang de gjør en feil, så lykke til.....
Da er det mye bedre at moddern stenger tråden og forklarer hva de gjør feil.
Men en tvungen opplæring i reglene føre en får lov til å poste hørtes fornuftig ut.

 

Er vel det jeg har prøvd å si tidligere, jeg har ingen problemer om de stenger en tråd,men det bør være større "takhøyde" for nybegynnere .

Lenke til kommentar

QUOTE (Snekker`n @ 04/03/2005 : 11:23)
Er vel det jeg har prøvd å si tidligere, jeg har ingen problemer om de stenger en tråd,men det bør være større "takhøyde" for nybegynnere .

Hvorfor det? De er tross alt de som skal ha lest retningslinjene nylig, enten om de faktisk har det eller ikke.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 04/03/2005 : 13:26)
QUOTE (Snekker`n @ 04/03/2005 : 11:23)
Er vel det jeg har prøvd å si tidligere, jeg har ingen problemer om de stenger en tråd,men det bør være større "takhøyde" for nybegynnere .

Hvorfor det? De er tross alt de som skal ha lest retningslinjene nylig, enten om de faktisk har det eller ikke.

Men hva lærer de om de ikke gidder å lese de enkle rettningslinjene, og ender opp med en stengt tråd? Jo, de poster en ny en! Uvitende om hva de hadde gjort feil i forrige tråd.

Jeg er enig i at dersom de ikke klarer å lese de enkle rettningslinjene, så kan de bare ha det så godt. -Men, det er ikke bare de som ender opp med stengte tråder, det blir også mer arbeid for moderatorer i å rydde opp i forumet, og det som følger er et mindre "ryddig" forum.

Så jeg henger meg på snekkern's forslag, uansett hvordan man ser på det, så er dette den beste løsningen.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 04/03/2005 : 13:26)
QUOTE (Snekker`n @ 04/03/2005 : 11:23)
Er vel det jeg har prøvd å si tidligere, jeg har ingen problemer om de stenger en tråd,men det bør være større "takhøyde" for nybegynnere .

Hvorfor det? De er tross alt de som skal ha lest retningslinjene nylig, enten om de faktisk har det eller ikke.

Vel som jeg har sagt før men tydeligvis ikke blitt oppfattet, så jeg prøver med teskje .

Alle kan lese retningslinjene, men en som er ny her trenger nødvendigvis ikke ha noen erfaring med dette å lage poster. Dermed kan det som for han/henne ser ok ut slettes ikke være ok for moderatorne, så istedenfor å bare stenge slike burde det heller legges inn en bemerkning om hva som er feil og gjerne et eksempel på hvordan det burde være, dette vil de lære av .

Skjønner ike at det skal være så innmari vanskelig å forstå :cry:

 

PS: Jeg snaker her om NYE brukere .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...