Gå til innhold

Lei Rxxxxxx Moderatorer


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli skikkelig lei moderatorer som stenger poster så fort de overhode kan. Er det ikke mulig å la folk få rette sine feil før posten stenges?

 

Denne posten er ett godt eksempel.

 

Hadde det ikke vært mulig å se om han faktisk tok hintet når alle som varte kun nevnte at han brukte store bokstaver og at dette var i mot reglene?

 

Det som skjer nå er at han må åpne ENDA en post.

 

Det er noen moderatorer her inne som er langt mer tolerange, og av å til omgjør emnefeltene som er feil, som en veiledning, og ikke kun stenger posten.

 

Det burte vært mer skikk og bruk blant dere. Jeg vet at det er umulig å følge opp alle som gjør feil. Men når folk har postet få poster, så er det bedre å hjelpe dem litt å få tak i nye brukere. Enn å kun være rasshøl mot dem slik at de ikke kommer igjen.

 

Jeg garanterer at det er kun noen ekstremt få supernerder som faktisk leser forumsreglene før men begynner å poste, og jeg garanterer at ingen av brukermoderatorene har gjort det. Og de gjorde sikkert noen feil selv om nybegynnere. Men siden de nå har fått litt makt mellom fingrene så må de utøve denne makten som små gestapoer med tastaturer.

 

 

 

Anders.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (AndersT2 @ 27/02/2005 : 00:26)
og jeg garanterer at ingen av brukermoderatorene har gjort det.

Tror faktisk at alle Moderatorene har lest retningslinjen/nettiketten. Det eksempelet ble kanskje litt kjapt stengt, ja. I og med at trådstarteren er ganske ny her, så synes jeg kanskje at han kunne fått tid til å endre emnetittel. Men man går også med på at man har lest retningslinjene før man trykker "Registrer" (tror jeg, lenge siden jeg registrerte meg). Så det er kanskje en idè og faktisk lese retningslinjene, det tar jo ikke så himla lang tid...

Lenke til kommentar

Jeg har også irritert meg litt over dette i det siste.. Synes moderatorene burdte være litt mer hjelpsomme og heller gi nybegynnerene ett lite puff i rett retning i steden for å bare skape kvalme hos "ferskingene".

 

Men det er ikke noe mindre plagsomt at brukere skal bruke nesten en side på å klage over hvordan posten er satt opp uten å i det heletatt bry seg om hva det blir spurt om... Synes det er viktigere å slå ned på en nybegynnere som bruker caps i topicen sin..

Lenke til kommentar

QUOTE (DarkStarr @ 27/02/2005 : 00:37)
Jeg syns det er litt maktmisbrukere liksom, ser de 1 feil på en thread\post så er den stengt.

Må ikke si det om alle da! Jeg vet også at ikke alle er like tolmodige, men hvorfor skal dem egentlig legge alt tilrette for oss? Trossalt vi som skal respektere reglene de har satt, hvis vi ikke vil det så kan vi jo bare finne oss et nytt forum. Men som sagt det er jo fint at noen ser bryet ved å veilede de nye. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (datating @ 27/02/2005 : 00:39)
QUOTE (DarkStarr @ 27/02/2005 : 00:37)
Jeg syns det er litt maktmisbrukere liksom, ser de 1 feil på en thread\post så er den stengt.

Må ikke si det om alle da! Jeg vet også at ikke alle er like tolmodige, men hvorfor skal dem egentlig legge alt tilrette for oss? Trossalt vi som skal respektere reglene de har satt, hvis vi ikke vil det så kan vi jo bare finne oss et nytt forum. Men som sagt det er jo fint at noen ser bryet ved å veilede de nye. :)

Ikke alle da :p

Lenke til kommentar

QUOTE (fragmaster Jay @ 27/02/2005 : 00:33)
QUOTE (AndersT2 @ 27/02/2005 : 00:26)
og jeg garanterer at ingen av brukermoderatorene har gjort det.

Tror faktisk at alle Moderatorene har lest retningslinjen/nettiketten. Det eksempelet ble kanskje litt kjapt stengt, ja. I og med at trådstarteren er ganske ny her, så synes jeg kanskje at han kunne fått tid til å endre emnetittel. Men man går også med på at man har lest retningslinjene før man trykker "Registrer" (tror jeg, lenge siden jeg registrerte meg). Så det er kanskje en idè og faktisk lese retningslinjene, det tar jo ikke så himla lang tid...

Hadde du lest det jeg skrev foran det du siterte, så sa jeg når før man begynte å poste, og jeg tviler på at mange av bruker moderatorene har giddi å lest igjennom da. Selvfølgelig har de lest igjennom reglene når de har fått jobben, men der er vel ikke helt sikkert det heller, men de kan dem godt.

 

Og som jeg sa bare få som faktsik gidder å lese igjennom rettningslingjer osv. samme hvor kjapt det går.

Lenke til kommentar

sukk, enda en post om dette igjen...

 

QUOTE

Hadde det ikke vært mulig å se om han faktisk tok hintet når alle som varte kun nevnte at han brukte store bokstaver og at dette var i mot reglene?

Vel, man tar faktisk hintet når den blir stengt, og kan får man muligheten til å starte på nytt "rett", fungerer bra det iom at brukeren faktisk blir tvunet til å gjør det om igjen.

 

 

QUOTE

Det burte vært mer skikk og bruk blant dere. Jeg vet at det er umulig å følge opp alle som gjør feil. Men når folk har postet få poster, så er det bedre å hjelpe dem litt å få tak i nye brukere. Enn å kun være rasshøl mot dem slik at de ikke kommer igjen.

 

Hvorfor?, og hvorfor er vi "rasshøl", vi sier at ting og tang ikke stemmer overens med forumets retningslinjer og ber dem om å gjøre det på nytt etter boka. :)

 

QUOTE

Jeg garanterer at det er kun noen ekstremt få supernerder som faktisk leser forumsreglene før men begynner å poste, og jeg garanterer at ingen av brukermoderatorene har gjort det.

Og jeg garanterer at brukerene faktisk nå må igjennom en test om dem kan retningslinjene godt nok før dem kan registrere seg (noe jeg skrev i forrige tråd og)... Og siden du vet at moderatorene ikke har lest retningslinjene, hvilket grunnlag har du for å si det?

 

QUOTE

Og de gjorde sikkert noen feil selv om nybegynnere.

Jupp, de fleste har det.

 

 

QUOTE

Men siden de nå har fått litt makt mellom fingrene så må de utøve denne makten som små gestapoer med tastaturer.

Jeg velger å bruke mindre sterke ord, som å moderere.

 

 

QUOTE (TheMasteR)

Er ganske enig der.
Mye som blir stengt, uten at man får en grunn også...

Eksempler, eksempler :)

 

QUOTE

Jeg syns det er litt maktmisbrukere liksom, ser de 1 feil på en thread\post så er den stengt.

Hva er maktmisbruket ?

 

datating: Kjekt å høre noe positivt og :)

Lenke til kommentar

Vel det er ikke greit å være verken bruker eller moderator på et så stort forum og jeg skjønner at moderatorne blir lei av og til. Men denne strenge modereringen kom sånn plutselig over natten,der det ser ut som om moderatorteamet har lagt opp til en "intern konkuranse" om å slette flest poster i løpet av dagen . Det er greit og snyte seg, men veldig praktisk å la nesen stå igjen :hmm:

Vel nok har vi mange typer brukere,noen lærer aldri,andre lærer ikke før de får en "skrape" sånn har det vært og sånn kommer det til å bli, men jeg synest moderatorne kan se litt mer nøye på posten og legge til en forklaring der det kan virke uklart hva grunnen er, likeså at de ikke er riktig så snar å slå ned på nye brukere (la oss si under 10 poster) men heller prøver å rettlede dem på en hyggelig måte.

Husk med et smil kommer en bestandig lengst :D

Lenke til kommentar

Godt poeng av trådstarter.. Se også på disse to:

:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375089&hl=

:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375402&hl=

 

Disse skjønte jeg ikke det spøtt av. Og begrunnelsen for sperringen var 10 ganger mer forvirrende enn topicen.

 

For meg ser det ut som at noen av de moderatorene her inne på formet bare sitter og jakter på en post de kan sperre av ren maktfryd.

 

..og glemmer at å hjelpe er også "moderering" :D

Lenke til kommentar

QUOTE (AndersT2 @ 27/02/2005 : 00:26)
Jeg garanterer at et er kun noen ekstremt få supernerder som faktisk leser forumsreglene før men begynner å poste, og jeg garanterer at ingen av brukermoderatorene har gjort det. Og de gjorde sikkert noen feil selv om nybegynnere. Men siden de nå har fått litt makt mellom fingrene så må de utøve denne makten som små gestapoer med tastaturer.

At man registerer seg uten å ha lest retningslinjene er dumt når man sier man faktisk har."Jeg har lest og godtar retningslinjene" står det faktisk der man MÅ hake av for å registere seg. Har man ikke lest de da så er det vedkommendes problem, ikke moderatorteamets. Når det videre nå i tillegg er en test på 5 spørsmål hvor noen av de mest aktuelle tingene spørres om, ja da er det særdeles liten sympati for de som bryter reglene om riktig topic o.l.

 

Var det med brukermoderatorene ment som en vits? Iallfall var det ikke morsomt. Jeg tviler sterkt på at mange av de ikke leste retningslinjene når de registerte seg. Du overdriver egentlig det hele. De aller fleste brukerne leser nok faktisk deler eller hele greia når de registerer seg. Forøvrig, de er ikke maktgale personer. Er flere som har mistet sin status bare pga maktgal oppførsel ;)

 

QUOTE (Patience @ 27/02/2005 : 03:27)
Godt poeng av trådstarter.. Se også på disse to:
:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375089&hl=
:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375402&hl=

Disse skjønte jeg ikke det spøtt av. Og begrunnelsen for sperringen var 10 ganger mer forvirrende enn topicen.

For meg ser det ut som at noen av de moderatorene her inne på formet bare sitter og jakter på en post de kan sperre av ren maktfryd.

..og glemmer at å hjelpe er også "moderering" :D

Blir det bedre om jeg sier at topicen i den første tråden kan tolkes i negativ rettning, strengt tatt ikke sier noe om hva du har tenkt å si (Hva med å skrive f.eks "Ros til administratoren Opus"?) og at slike diskusjoner svært ofte blir stengt pga muligheten for spam (mange kommer med "Enig", "Heeeeelt enig" ol.)? Den siste tråden der ble vel sannsynligvis stengt pga at "problemet" ble ansett som løst.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (Patience @ 27/02/2005 : 03:27)
Godt poeng av trådstarter.. Se også på disse to:
:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375089&hl=
:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375402&hl=

Disse skjønte jeg ikke det spøtt av. Og begrunnelsen for sperringen var 10 ganger mer forvirrende enn topicen.

For meg ser det ut som at noen av de moderatorene her inne på formet bare sitter og jakter på en post de kan sperre av ren maktfryd.

..og glemmer at å hjelpe er også "moderering" :D

Den siste tråden stengte eg fordi det var eit forsøk på å trosse en moderator, etter at den originale tråden hadde blitt stengt. Om du er uenig i stengingen av en tråd, ta kontakt med moderatoren som foretok denne pr PM.

 

Di tilbakemelding om Opus blei stengt fordi den berre ville ført til spamming. Vi er takknemlige for tilbakemeldingar, men vi ser veldig fort når ein tråd berre vil føre til spamming. Du fekk lufta dine tankar om Opus, vi har tatt det til oss, eg er heilt sikker på at Opus setter kjempestor pris på positiv omtale, men denne tråden ville bare ført til 50 "enig"-poster, og kanskje to-tre postar som klagar på kor strenge andre moderatorar er, før den hadde degenerert til ein diskusjon om kvifor dei ulike moderatorane gjer ting på ulike måtar. Tru meg, me har sett det ein del gongar før... ;)

 

At du får ein tråd stengt bør du absolutt ikkje sjå på som verdens undergang. I dette tilfellet var det rett og slett at tråden hadde utspilt sin rolle. :)

Lenke til kommentar

Jeg må bare trekke på smilebåndet når jeg ser denne diskusjonen, der en hel del åpenbart ikke har snøring om hva de snakker om.

 

Det har i en periode vært klaget over fallende kvalitet på forumet, og at det ikke blir moderert hardt nok. Så setter man i gang hardere moderering, og man klager over maktmisbruk. Man kan ikke både moderere hardere og samtidig aldri tråkke noen på beina. Hvis man bryter retningslinjene og ikke tåler at tråden blir stengt, da bør man vurdere om man har en fremtid som poster på et forum.

 

Ser det er noen som bruker som argument at få har lest retningslinjene. Et mindre valid argument kan man ikke komme med. At man ikke har tatt seg tid til å lese retningslinjene betyr ikke at de ikke reglene gjelder. Får man så stengt en tråd stengt bør man ta hintet om å lese retningslinjene.

 

Forøvrig er det noen som sier at man bør forandre flere emnetitler. Jeg sitter tilfeldigvis på komplette moderatorlogger, og kan informere om at det forandres emnetitler over en lav sko på dette forumet. Dog, når folk bruker caps i emnefeltet så synes jeg man bør få et signal om at slik ikke er akseptert, og ikke at man "bare kan lage en dårlig tittel, for en moderator fikser det likevel".

Lenke til kommentar

QUOTE (Ernie. @ 27/02/2005 : 14:12)
QUOTE (AndersT2 @ 27/02/2005 : 00:26)
Jeg garanterer at et er kun noen ekstremt få supernerder som faktisk leser forumsreglene før men begynner å poste, og jeg garanterer at ingen av brukermoderatorene har gjort det. Og de gjorde sikkert noen feil selv om nybegynnere. Men siden de nå har fått litt makt mellom fingrene så må de utøve denne makten som små gestapoer med tastaturer.

At man registerer seg uten å ha lest retningslinjene er dumt når man sier man faktisk har."Jeg har lest og godtar retningslinjene" står det faktisk der man MÅ hake av for å registere seg. Har man ikke lest de da så er det vedkommendes problem, ikke moderatorteamets. Når det videre nå i tillegg er en test på 5 spørsmål hvor noen av de mest aktuelle tingene spørres om, ja da er det særdeles liten sympati for de som bryter reglene om riktig topic o.l.

 

Var det med brukermoderatorene ment som en vits? Iallfall var det ikke morsomt. Jeg tviler sterkt på at mange av de ikke leste retningslinjene når de registerte seg. Du overdriver egentlig det hele. De aller fleste brukerne leser nok faktisk deler eller hele greia når de registerer seg. Forøvrig, de er ikke maktgale personer. Er flere som har mistet sin status bare pga maktgal oppførsel ;)

 

QUOTE (Patience @ 27/02/2005 : 03:27)
Godt poeng av trådstarter.. Se også på disse to:
:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375089&hl=
:no:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=375402&hl=

Disse skjønte jeg ikke det spøtt av. Og begrunnelsen for sperringen var 10 ganger mer forvirrende enn topicen.

For meg ser det ut som at noen av de moderatorene her inne på formet bare sitter og jakter på en post de kan sperre av ren maktfryd.

..og glemmer at å hjelpe er også "moderering" :D

Blir det bedre om jeg sier at topicen i den første tråden kan tolkes i negativ rettning, strengt tatt ikke sier noe om hva du har tenkt å si (Hva med å skrive f.eks "Ros til administratoren Opus"?) og at slike diskusjoner svært ofte blir stengt pga muligheten for spam (mange kommer med "Enig", "Heeeeelt enig" ol.)? Den siste tråden der ble vel sannsynligvis stengt pga at "problemet" ble ansett som løst.

Da er det begrunnelsen som vil gi meg peilepinn på hva jeg bør unngå i fremtiden. Ikke en svært moderat begrunnelse og sperring hvor jeg og flere andre med sine poster sitter tilbake uten å ha blitt noe særlig klokere..

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 27/02/2005 : 15:02)
Jeg må bare trekke på smilebåndet når jeg ser denne diskusjonen, der en hel del åpenbart ikke har snøring om hva de snakker om.

Det har i en periode vært klaget over fallende kvalitet på forumet, og at det ikke blir moderert hardt nok. Så setter man i gang hardere moderering, og man klager over maktmisbruk. Man kan ikke både moderere hardere og samtidig aldri tråkke noen på beina. Hvis man bryter retningslinjene og ikke tåler at tråden blir stengt, da bør man vurdere om man har en fremtid som poster på et forum.

Ser det er noen som bruker som argument at få har lest retningslinjene. Et mindre valid argument kan man ikke komme med. At man ikke har tatt seg tid til å lese retningslinjene betyr ikke at de ikke reglene gjelder. Får man så stengt en tråd stengt bør man ta hintet om å lese retningslinjene.

Forøvrig er det noen som sier at man bør forandre flere emnetitler. Jeg sitter tilfeldigvis på komplette moderatorlogger, og kan informere om at det forandres emnetitler over en lav sko på dette forumet. Dog, når folk bruker caps i emnefeltet så synes jeg man bør få et signal om at slik ikke er akseptert, og ikke at man "bare kan lage en dårlig tittel, for en moderator fikser det likevel".

Det er helt greit at det er blitt litt strengere moderering på forumet, men mitt syn er at når det gjelder dette med stenging av poster så ser det ut som om det her går vel fort i svingene av og til . Spesielt da med nye brukere, for det er ikke alltid så greit å vite hva man skal kalle en post for at dette skal bli riktig.

Har selv drete på draget i så måte,rett og slett fordi jeg egentlig ikke tenkte nøye nok over hva jeg skrev, jeg mente den var ok,men da kjente jo jeg innholdet da, en utenforstående som skulle lese den måtte nok da åpne posten for å skjønne dette, så det er greit at den ble stengt. Men jeg synest IKKE det er like greit om en slik post var skrevet av en nybegynner, feks med mindre enn 10-15 poster, det er her jeg ønsker at moderatorne heller stopper opp og rettleder istedenfor å stenge .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...