Gå til innhold

Brent hånd som sviiiir!


srbz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2.gradsforbrenning av solbrenning høres ikke godt ut :emm:

 

Iskaldt vann er det bortimot umulig å holde hånden under over tid. Frostskader er nok minst like fæle som brannskader, skjønt: vannet er kanskje ikke fullt så kaldt i springen...

 

Men ingenting er som å ha en hånd som svir som pokker og så stappe den under en rennende spring ;)

Lenke til kommentar
ville ikke anbefale å sitte her da. Hold den under kaldt vann eller ring 112

Hehe, nesten et gullkorn! :wee:

 

Anyway, ikke hold hånden under iskaldt vann, men vann med normal temperatur, slik at du ikke får frostskader i samme slengen. Finn krem som du kan ta på, det er ikke sikkert at Aloe Vera er det beste. Vanlig håndkrem kan kanskje hjelpe, men jeg er ikke sikker. Om det gjør vondt ennå, må du ikke vente lenger med å kontakte lege. Ringer du får du lett en akuttime. Lykke til! :)

 

EDIT: Var visst noen råd om dette allerede ja. Beklager, men jeg tok meg ikke tid til å lese alle sidene pga at dette tross alt er en hastesak. ;)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Ikke hvis du brenner deg så heftig at armene blir forkullet, men det er kanskje ikke så vanlig når du steker pizza. :hmm:

 

Det å ringe 112 er faktisk ikke så dumt, hvis du er ute og det er dårlig mobildekning eller du bruker en mobil du ikke får av tastelåsen på eller noe sånn kan du ringe 112 siden det kan kobles via satelitt og kan tastes med tastelåsen på.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

de gangene jeg har brent meg de siste par årene har jeg alltid brukt aloe vera rett fra planten..

har en plante i vinduet, og når jeg har brent meg har jeg brekt av en grein på den og smurt det utover "såret" en stund..

da har det skjedd flere ganger at jeg dagen etter hadde glemt at jeg hadde brent meg, men det er mest med sånne små merker da..

Lenke til kommentar
de gangene jeg har brent meg de siste par årene har jeg alltid brukt aloe vera rett fra planten..

har en plante i vinduet, og når jeg har brent meg har jeg brekt av en grein på den og smurt det utover "såret" en stund..

da har det skjedd flere ganger at jeg dagen etter hadde glemt at jeg hadde brent meg, men det er mest med sånne små merker da..

Har en sånn en i vinduet også. Virker som det hjelper mye bedre en sånne salver.

Lenke til kommentar
Så handa di ut som en kotelett som har blitt grillet på en rist eller? Tenker på de vanlige diagonale mørke stripene etter en god omgang på grillen!

Det begynner så smått å bli littegranne bedre nå, men huden er ganske skrukkete på svimerket. Det jeg synes er rart er at merket er en ca 90graders vinkel, selv om pizzaristen er bein. kanskje jeg tok på kansten eller vridde hånden men jeg holdt den? :hmm:

Lenke til kommentar
Så handa di ut som en kotelett som har blitt grillet på en rist eller? Tenker på de vanlige diagonale mørke stripene etter en god omgang på grillen!

Det begynner så smått å bli littegranne bedre nå, men huden er ganske skrukkete på svimerket. Det jeg synes er rart er at merket er en ca 90graders vinkel, selv om pizzaristen er bein. kanskje jeg tok på kansten eller vridde hånden men jeg holdt den? :hmm:

Kan være at du holdt i kantene ;)

Lenke til kommentar

Det er en ting som hjelper mye bedre enn alt annet når man brenner seg: hold brannskaden under rennende kaldt vann (ikke iskaldt) så lenge du orker, gjerne en halvtime. Brant meg noe jævlig på en grill for en stund siden og sørget for å holde hånda under kaldt vann lenge. Neste dag hadde jeg ikke vondt i det hele tatt og brannsårene var bare noen små røde streker på labben.

Lenke til kommentar

Det begynner så smått å bli littegranne bedre nå, men huden er ganske skrukkete på svimerket. Det jeg synes er rart er at merket er en ca 90graders vinkel, selv om pizzaristen er bein. kanskje jeg tok på kansten eller vridde hånden men jeg holdt den?  :hmm:

Kan være at du holdt i kantene ;)

kansten = leif for kanten ;)

edit: og men er leif for mens... (som i imens, ikke det andre din gris) :ermm:

 

Jon@s: det tipset tror jeg har dukket opp allerede ja :p men takk likevel...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...