Gå til innhold

Latterlige navn på karakterer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vel enda mer tragisk å klage på noen som gjør det for at de selv ikke klarer å følge navnereglene som er satt? :roll:

Og ja, det kan delvis ødelegge spilleopplevelsen min når jeg ser

"Mordi" og "Myfeetpwnu" springe forbi.

Flere spørsmål Zythius?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zythius:

Jeg spiller på Earthen Ring (RP-server). Derfor er det "fett" å rapportere folk som bryter mot reglene. Jeg skjønner at folk kan bli provosert av å bli rapportert, men jeg har allerede forsvart meg i forhold til hvorfor jeg gjør det. Men *sukk* her kommer det igjen:

GM'ene takker sladrehanker som meg og ber om at vi fortsetter å rapportere navn som bryter mot reglene. Hvis du føler at du har full rett til å bryte reglene så er det helt i orden for meg Zythius.  Men du har, som jeg sa, mistet din rett til å klage når Blizzard kommer og tar deg hvis du velger å bryte regler som er klare og definerte.

Jeg er ikke urimelig i hva jeg rapporterer. Navn jeg har rapportert så langt på Earthen ring er:

- Grusommegrim.

Fordi det er norsk/dansk. Språket på serveren er engelsk. Og ikke kom å si "Skal vi bare ha engelske navn da?!", for dere skjønner at det ikke er det jeg mener.

- Bajsmannen.

Fordi det er svensk og betyr bæsjemannen.

- Urukhai.

Fordi det er en referanse til LotR.

Selv spiller jeg undead, og har navn i tråd med undead npc'ene rundt startområdene Tirisfald Glades og Silverpine forest.

Hvis du liker å være sånn liten politigutt så er det greit for meg. Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil det. Hvorfor rapportere et navn? Er det fordi det ødelegger spillopplevelsen din eller er det bare for å være drittsekk (Føler du får litt makt kanskje..?)

Og hvordan du klarer å legge inn ting som "Hvis du føler at du har full rett til å bryte reglene så er det helt i orden for meg Zythius. Men du har, som jeg sa, mistet din rett til å klage når Blizzard kommer og tar deg hvis du velger å bryte regler som er klare og definerte."

Jeg føler ikke at jeg har full rett til å bryte noen regler i det hele tatt og har faktisk ikke brutt en regel i WoW til nå. (Og jeg sier ikke under noen omstendighet at jeg har rett til eller vil bryte noen av reglene, jeg sier bare at de er litt småteite og at sladrehankene som rapporterer er tragiske fordi at de har ingen spesiell grunn til å rapportere, annet enn å få føle makt kanskje..)

Og den NP-en er ikke så klart definert som folk skal ha det til.

Er helt enig med i å rapportere navn som er idiotiske, og gjør alt for å sette inn reports på slike ting selv, et rollespill skal ha seriøse navn, ikke navn som Pølserolf, JanBavian eller GorillaJens..

Skrevet
Det vel enda mer tragisk å klage på noen som gjør det for at de selv ikke klarer å følge navnereglene som er satt? :roll:

Flere spørsmål Zythius?

Hvordan dere klarer å koke sammen sånn total løgn fatter ikke jeg. Hvor får dere dette fra da? Jeg er en 100% lovlydig borger i WoW og har ingen problemer med å følge navnereglene. Det er bare wannabe politigutta som rapporterer jeg ikke skjønner meg på. Les min forrige post du, så kanskje du skjønner hva jeg mener :roll:

Og hvis spilleollevelsen din blir ødelagt bare pga sånne navn burde du virkelig.. eh.. tenke deg om. Forresten, hva synes Zindre- og Snabben er passende navn i WoW? Nevn noen. (ikke bare 2-3)

Skrevet

Flere spørsmål Zythius?

Hvordan dere klarer å koke sammen sånn total løgn fatter ikke jeg. Hvor får dere dette fra da? Jeg er en 100% lovlydig borger i WoW og har ingen problemer med å følge navnereglene. Det er bare wannabe politigutta som rapporterer jeg ikke skjønner meg på. Les min forrige post du, så kanskje du skjønner hva jeg mener :roll:

Og hvis spilleollevelsen din blir ødelagt bare pga sånne navn burde du virkelig.. eh.. tenke deg om. Forresten, hva synes Zindre- og Snabben er passende navn i WoW? Nevn noen. (ikke bare 2-3)

Jeg sa aldri deg, jeg brukte de.

Det er vel også forskjell på det du sier at vi gjør det for at vi føler makt, og at vi gjør det fordi vi synes de er irriterende og ødelegger opplevelsen til en grad. Når de faktisk har navn som er imot navnereglene så ser jeg ingen grunn til å ikke leke "wannabe politi" som du så fint kaller det.

Og for navn:

Jeg tolererer egentlig ganske mye, bryr meg heller ikke så lenge de ikke går for noe ufint, eller består av leet språk eller som "mepwnz".

Så for all del, ser jeg noen med navnet salt eller sennepsflaske sender jeg de ikke videre til GM, det er bare sløsning av min tid.

Skrevet

Forstår ikke motivet med å rakke ned på de som rapporterer regelbrudd til GM. Du kan jo begynne å stille spørsmål ved hvor tolerante folk skal være. Slik jeg ser det nå er det folk med lite toleranse for de som faktisk følger regler og raporterer andre som bryter dem men tolerant for de som bryter regler. Dette er ikke slik det skal være.

Skrevet (endret)
Og hvis spilleollevelsen din blir ødelagt bare pga sånne navn burde du virkelig.. eh.. tenke deg om.

Åh herregud. Jeg får vondt i magen av å lese sånne bonehead-svar.

Så DU skal mene hva ANDRE føler. Nice going.

Endret av WarpX
Skrevet (endret)

Flere spørsmål Zythius?

Personlig syntes jeg disse navnene er passlige i wow:

Killer

Terminator

Doomknight

Dragonslayer

Hitman

Uberpwner

Warrior

Deathknight

osv osv

Edit:

Hvis det hadde vært lov å bruke tall og understrek i nicket hadde det jo vært enda bedre:

UnKn0wn_s0ld13r

Hidden_Sniper

Secret_Agent

Warrior_of_Doom

Dr4g0n_Sl4y3r

osv osv

Endret av Omar
Skrevet (endret)

"Jeg sa aldri deg, jeg brukte de."

Hva så, du siktet den jo mot meg..

"Åh herregud. Jeg får vondt i magen av å lese sånne bonehead-svar.

Så DU skal mene hva ANDRE føler. Nice going. "

Eh? Jeg har ikke sagt noe om at han skal føle det jeg vil, jeg sier at det han føler er litt rart. Lær deg å lese.

Vel, dere får være små poltigutter. Jeg bryr egentlig ikke fordi det vil aldri bli et problem for meg, jeg nevnte kun at det er teit å drive med rapportering. :thumbup:

Endret av Zythius
Skrevet
"Jeg sa aldri deg, jeg brukte de."

Hva så, du siktet den jo mot meg..

Vel, dere får være små poltigutter. Jeg bryr egentlig ikke fordi det vil aldri bli et problem for meg, jeg nevnte kun at det er teit å drive med rapportering. :thumbup:

Faktisk gjorde jeg ikke det...

Hvordan kunne jeg det siden jeg ikke vet nicket du bruker in-game?

Og du mener at det er teit av oss å gjøre det.

Skrevet

hvorfor irritere seg over at folk har rare navn? er ikke nødvendig å ta det så seriøst. Syntes heller det er koselig å løpe rundt så kommer det en fyr som heter brennivin og hjelper meg rett før jeg dauer.

Lurer på om brennivin har reddet mange fortapte sjeler

Skrevet
For det andre kan vel WoW knapt kalles en RPG (selv om det faller innenfor kategorien MMORPG). Det har RPG-elementer, men det er jo ingen som rollespiller (bortsett fra på RP-serverne). Jeg synes også mulighetene for rollespilling er ganske begrensa, når du kan gjøre så lite med karakteren. Utseendemessig kan du stille en del. Du har ikke en egen greie der du kan skrive bakgrunnen til karakteren, ikke mulighet til å selv velge hva man skal sette på av styrke, agility osv, ikke mulighet til noe videre interaksjon med NPC'er, ikke mulighet til å være god/neutral/ond (rent bortsett fra alliance/horde), og ikke mulighet til å løse quests på flere måter. Det eneste rollespill-elementet er egentlig at man får experience og går opp levels. Er man ute etter et rollespill kan man spille neverwinter nights. Er man derimot ute etter en gigantisk halveis-(mmo)rpg og er i stand til å godta at titusentalls mennesker spiller på serverne og at folk er forskjellige og at noen er idioter er muligens WoW tingen.

Alt det navnefascistene maser om er jo at WoW er et rollespill og det vil ødelegge spillopplevelsen og sutr sutr.

NEWSFLASH!

WoW er ikke et rollespill! Som jeg forklarte i min forrige post er de eneste rollespillelementene i WoW at man får experience, går opp levler og gjør quests. Mange vil kanskje mene at det er akkurat dette som gjør WoW til et rollespill, men det eneste man kan stille i character creation er utseende. Ikke bakgrunnshistorie, ikke skills, attributes, osv. Om upassende navn ødelegger "rollespillopplevelsen" deres burde i allefall mangelen de tidligere nevnte mulighetene fullstendig desturere "rollespillopplevelsen".

WoW går IKKE ut på å leve seg inn i en annen karakter, bortsett fra på RP-serverne, og det er akkurat det et rollespill skal gå ut på.

Skrevet

Zythius:

Ok... Jeg dreit i det blå skapet når jeg antydet at du ikke følger reglene. Sorry!

Du og jeg er sterkt uenige om hva som er rett og galt i forhold til regler om navn og rapportering, og jeg lar det være med det.

Om jeg får en følelse av makt når jeg rapporterer? Nja... Følelsen er god - men det er fordi jeg kan være med på å forme spillleopplevelsen på RP-serveren jeg spiller på til å bli mer som Blizzard vil at den skal være. Heldigvis for meg er Blizzard og jeg ganske enige om hvordan ting burde være.

Maktsyk < deler Blizzard sine meninger om navn

Ok da... Jeg er maktsyk også, men bare litt. ;)

Skrevet

Dansk:

Der er også en horde guild der hedder <DANISH ELITE FORCE> med caps :no:

Virkelig gode repræsentanter for Danmark :cry:

English:

There is also a horde guild named <DANISH ELITE FORCE> all in caps :no:

Really the best to represent Denmark :cry:

---

Nu må I jo skrive om jeg skal skrive det på engelsk eller dansk :)

Skrevet

Hvordan går det an å si at WoW ikke er et rollespill når det helt klart er et

Massively

Multiplayer

Role

Playing

Game?

Og kom ikke å si at du ikke faller litt ut av drømme-fantasi-verdenen når du ser en spiller som kaller seg Rævhull! Er det mulig? :no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...