Gå til innhold

En liten guide til kjøp av kvalitetsheadset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er HifiKlubben, de er så store at en kunde her og der ikke spiller så stor rolle :p Men prøv å finne noen mindre butikker, som f. eks. Stereofil i Oslo, de fører dog ikke Sennheiser men de kan bestille, så sjekk det ut. De er veldig serviceinstillte og. :thumbup:

 

Så prøv å finne andre mindre sjapper eller brukt. Spør om de kan bestille, og mas om "Verli Spesjl good låw låw plaise" :p

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe Etymotic ER6i øreplugger til min iAdioX5, men etter å ha lest denne tråden begynner jeg å bli noe i tvil. Er det noen som har erfaring med Etymotic's øreplugg? Jeg er ute etter best mulig lyd under 2000,-. Har nå Denon AH-D750, synes denne gir et noe unyansiert lydbilde(populært) og ønsker noe bedre lydkilde. Er f.eks. AKG's hodetelefoner bedre går jeg for de, men øreplugger har sine fordeler med hensyn til størrelse og mobilitet.

Lenke til kommentar

Blei HD595 til jul på meg!

Blei litt suprised når eg fekk hentelapp eit par dager sidan, då varen ikkje var

på lager ifølge hpx.no

 

Uansett veldig fornøyd med lyd og komfort. Meget behagelige å ha på over lang tid.

Men kan nokon fortella meg kort om burn-in av hodetelefoner?

Har lest at 100 timer på HD595'en er anbefalt.

 

OT: Rimelig sikker på at John Williams brukte AKG K240 Studio når

han komponerte musikken til siste Star Wars (såg det på ein dokumentar) ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Nå var det vel litt lite liv i tråden her. :hmm: (*skjerpeseg*)

 

Ed Hunter: Hodesettet du kjøpte regner jeg som ganske bra, jeg hørte jo på det i butikken. Men jeg synes de er litt for lukkede i lyden. Men men, det er nå min mening da. Når det gjelder Burn-in skal vel det gjøres på alle elementer, selv de på elkjøp. Jeg regner ca 150 timer, det skal vel holde for de fleste. Om du er redd for å spille høy lyd siden de ikke er spillt inn tror jeg det er rimelig bortkastet, for om du skal spille så høyt vil nok ørene dine streike før elementene. ;)

 

Vel, uansett, gratulerer med hodetelefonene :thumbup:

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
skal ha meg noen nye øre_plugger_ (ikke in-ear ) til ipoden og lurer på hva dere vil anbefale. vil ikke bruke over 200kr helst. er Argon EP4001 fra hifi klubben noe bra? det står at de er omtrent de samme som selges fra en annen produsent for 3 ganger prisen.. de koster 98,- .

5083265[/snapback]

Lurer på det samme. En av mange på jakt etter billige øreplugger. Hva gir best pris\ytelse?

Lenke til kommentar

Jeg var nede på hifi klubben en gang i fjor og da hadde de både Sennheiser MX300(200,-), MX400(300,-) og MX500(400,-?) og Argon EP4001 (100,-) inne.

Når jeg spurte en som jobbet der hva han anbefalte meg så sa han at Argon var identiske til et annet par øreplugger som et mer kjent merke solgte til tre ganger så høy pris, og så nikket han i rettning av MX400.

 

Mine EP4001 er utseenemessig helt identiske til MX400.

 

http://www.avland.co.uk/sennheiser/mx400/mx400lrg.jpg

http://www.hifiklubben.com/image/prod/ARGEP4001BK_1_b.jpg

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050114/dev99_15.jpg

 

Dersom du går til argonaudio.com ser du også at produktene deres kun blir solgt av hifiklubben, så det er godt at disse bare er "OEM" versjoner laget av Sennheiser for hifiklubben. (Eller samme fabrikk)

 

De har klarere lyd enn mine orginale Sony ørepropper (minidisc) men med svakere bass. Alt i alt absolutt verd oppgraderingen til 100,-.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Dommen fallt på MX 500 til 119,- inkuldert frakt fra play.com

Skulle være ganske like MX 400 (Argon), men noe bedre lyd og volumkontroll på ledningen.

Edit: Play kunne ikke sende "gadgets her til lands" Kjøpe da heller MX 550 på Ebay til 0.99 + frakt. Kan ikke helt skjønne meg på den prisen.. Er det svindel? Finnes tusenvis av produkter under dolleren, så litt merkelig om alt er svindel også...

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Mottok mine splitter nye Sennheiser MX 550 ørepropper 50,- inkludert frakt.

Finfine propper til erstatning for mine trafikkfarlige "The-Plug", og det er fint å kunne høre flyt i mellom- og disktantonene igjen :D

Er bare å anbefale. Forrige modell er å finne billigst til 150,- uten frakt, så fikk et bedre produkt og betalte en tredjdel. Fikk de mottatt som brev kjapt i plastikk uten embalasje.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

HD 280pro omslutter nå mine ører, og fyller hodet mitt med alskens musikk! De kom i går, lørdag, bestillt fra Sovida.no forrige søndag... med andre ord en typisk postordre levering til Bardufoss.

 

Jeg meget fornøyd. HD 280pro spiller, etter mine ører, meget bra. Og jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen som dostovjeski gir i starten av denne tråden. Jeg er ingen erfarern HIFI-entusiast så det er ikke så lett og beskrive hva man hører/føler, men jeg har likevel prøvd å sette ord på min opplevelse av HD 280pro her:

 

Jeg koblet 280'ene til min Onkyo forsterker og ble ganske stum... her var det mye jeg ikke hadde hørt før... Spesielt bass - dyp og mektig men likevel ikke dominerende, her var det plass til mye annet! De farger ikke musikken slik som Koss headsett gjør (brumle bass), men gir en mer riktig lydnivå på de forskjellige frekvensene. Ønsker man å fremmheve bassen så er det jo bare å bruke equalizer fuksjoner.

 

Det første som slo meg da jeg begynte å lytte var at jeg virkelig ble tatt med til et annet sted. Disse klokkene lukker ute alt annet og jeg ble sittende i mye over en time og bare lytte og måpe... mens kone og barn tråkket og lekte rundt meg! Nå har jeg sittet i tre timer i strekk og lyttet til pop, rock, mettal, symphonisk mettal, rap, hipp hopp, og nå nyter jeg klassiske mesterverk fra hele verdens store komponister. Det er bare så utrolig gøy! Dette var en skikkelig opptur!

 

Nedturen kom litt da jeg koblet headssettet på pc'en.. -internt lydkort (AC 97-etellerannet...) dugde ikke like bra som Onkyo'n. Så det blir nok en investering i en head-amp eller nytt lydkort. Det var likevel en klar forbedring fra mine gamle Philips headsett, som det for øvrig ikke er retferdig å sammenligne med de nye 280'ene.

 

Oppsumert opplever jeg HD 280pro som følger:

+ Lukker ute støy og annen lyd

+ Lukker inne lyd / forstyrrer ikke omgivelsene

+ Dyp bass, men ikke prangende.

 

Minus:

- Vireker litt lite luftig, headsettet er der og veggene blir ikke borte... hvis dere skjønner hva jeg mener.

- Går ikke alverdens høyt i frekvens. Ja jeg vet jeg ikke hører høye frekvenser, men andre-, tredje- og fjerde-harmoniske frekvenser vil gi mye tillegsinformasjon i lydbildet...

 

 

Som dere skjønner er jeg meget tilfreds, og sammen med en lapptopp og head-amp har jeg nå min egen reise-kino og konsertsal!

 

Halleluja! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...