Gå til innhold

En liten guide til kjøp av kvalitetsheadset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Er på utsikt etter et nytt sett når som mine Koss UR-40 begynner å bli slitne. Trenger noe som er portabelt, da jeg hører mye på musikk når jeg er på farten.. Har eget headset til trening og slikt, så jeg trenger bare et skikkelig sett som fortsatt er portabelt. Prisklasse: under 2000,-. Noen gode tips? Har sett endel på Sennh. HD280 og 595, tenkte jeg skulle få prøvelyttet disse i uka som kommer..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm, trur ikke du skjønt helt hva jeg mente..

 

Jeg kommer til å bruke hodetelefonene til å høre musikk og se film på min Barebone, laptop og min mp3spiller.

Musikk jeg hører mest på er hiphop.

 

Grunnen til at jeg nevner dette er at det er ikke noe vits å kjøpe hodetelefoner som koster over 1000kr da jeg ikke får utnyttet det fult ut med tanke på lydkortet på datamaskinen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Har hatt AKG 271 Studio en stund nå og er veldig fornøyd. Anbefales. Dog ikke særlig portabelt. Har man det rundt halsen, kjemper man etter pusten. Lyden er fantastisk, mye bedre enn hva jeg forventet av en lukket hodetelefon rundt 1500,-. Komforten er god, men det blir varmt rundt ørene. Ikke for bassfanatikere. Man ser litt halv sprø ut med dem på hodet, ikke noe særlig å henge seg opp i egentlig.

 

Sterkt anbefalt.

 

Spørsmål? send pm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, gidder ikke lage en ny tråd

 

Jeg ser etter et headsett som jeg skal bruke til musikk (mp3 spiller/PC)

det jeg ser etter er noe som er

 

1: Isolere lyd, både fra å komme inn og aller mest ut. Reiser en god del med tog og buss, og hater å "dele" musikk med andre,

2: Solid, jeg er veldig uforsiktig

3: Pris; rundt 1000 lappen

4: utseende og komfort

 

punkt 1 her, er nok det aller viktigste for meg. Ofrer gjerne litt lyd kvalitet for det

 

på forhånd takk

 

edit: skivreflei

Endret av drood
Lenke til kommentar

Husk at lukkede hodetelefoner i mange tilfeller kan være konstruert på litt sære måter, som gjerne gir inntrykket av at de forsøker å ta spenntak på hodet ditt. K518DJ hører til den typen. De isolerer ganske godt, men er ikke noe du ønsker å sitte med i fem timer uten pause (det skal sies at det hjelper fælt med litt strekking og tilvenning).

(Jeg knakk mitt ved et uhell, og sitter og har samme krav og prisklasse som drood, faktisk. Kunne sikkert kjøpt K518 igjen (ødela mitt ved et hendelig uhell), men lysten til å prøve noe nytt er stor. ;) )

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Jeg har sett meg ut noen hodetelefoner som jeg hovedsaklig tenker å bruke til en mp3-spiller. De headphones'n jeg har sett litt på er AKG K271, AKG K171, AKG K240, AKG K141 og Sennheiser HD25. Det er mulig at de nevnte hodetelefonene blir noe store til å bruke når man er på farten, men jeg vil gjerne ha et par klokker som

 

* Har god komfort

* Har god lyd

* Har en pris på ca. 1500-1600kr maks

* Isolerer lyd godt begge veier

 

Det er vell stort sett det som betyr noe for meg. Jeg vet det finnes mange innlegg om disse hodetelefonene, men er det noen som får til å sammenligne dem på noen måte? :!: Jeg tenkte å bruke headphones'n til en Cowon D2, en mp3-spiller som har en ganske kraftig forsterker. Det betyr altså at den takler å drive headphones som er ganske tungdrevne.

 

Jeg har forresten sett noen av disse klokkene til hyggelige priser på http://www.musikkborsen.no/ og http://www.shg.no/. Noen erfaringer med disse nettbutikkene?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...