Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

men det eg lurer på.. hvilke gear trenger eg for å kunne begynne og tanke HC dungeons..

 

og kan noen sette opp ett nice tanke talent oppsett???

 

takker for svar

 

edit: nå er det i tillegg lenge siden eg har tanket noe som helst.. så om eg hadde speccet tank.. hvordan burde eg da spille for og kunne bli en god tank?? hva bør eg bruke når?

Heisann. For å tanke heroics bør du fokusere på å skaffe deg 535 i defense. Jeg foreslår at du prøver å få reputation til Wyrmrest Accord til revered. De har en del bra items som bør passe deg.

 

Tanking i WoTLK har forandret seg litt siden TBC - med det faktum at vi ikke lenger bruker en fast rotasjon. Man bruker de evnene som gir høyest threat enhver tid. Så en standard måte å tanke på vil da være å gi Shield Slam førsteprioritet, da den utgjør høyest threat. Etter dette bruker du Revenge etterfulgt av Concussion Blow og Shockwave. Så da blir det noe sånn som dette:

Shield Slam>Revenge>Shockwave>Concussion Blow. Du bør også ha 5x Sunder Armor oppe(dette gjør Devastate for deg) hele tiden. Har du masse rage, bruker du Heroic Strike som en ragedump da denne gir deg en del threat.

 

Skal du tanke flere mobs på en gang bør du bruke Thunder Clap og Shockwave så ofte som mulig, da disse gjør aoe-skade.

 

Det beste tipset jeg har hvis du vil lære å tanke er rett og slett å hoppe rett i det og trene. Begynn rolig med normale instanser, og ikke gi opp selv om noen kjefter på deg. Når du har blitt en mer erfaren tank kan du ta igjen ved å kicke dem fra gruppa, siden folk hører på tanks :)

 

Kanskje litt rotete. Hvis du lurer på noe, bare spør. Det er flere her som har god kunnskap om tanking.

 

Glyphs jeg anbefaler er:

Glyph of Blocking

Glyph of Revenge

Glyph of Devastate

 

En standard protection-spec pr. idag er linket her.

 

EDIT: Forresten, glemte å gi deg en fin link. Gå inn på forumet på denne siden og les, les og les. Det finnes masse verdifull informasjon til aspirerende tanks!

www.tankspot.com

 

mvh LyleScott

Endret av LyleScott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye armor har man sånn ca når man er crit'capped på lvl 80? Jeg ser at folk setter 3 poeng i Armor to the Teeth for 3 ap per 180 armor.

 

Dvs. 1 ap per 60 armor -> 10 ap per 600 armor -> 100 ap per 6000 armor -> 200 ap per 12 000 armor. 400 ap per 24 000 armor.

 

Jeg smygtitta litt på Kungen i Ensidia (som jeg regner med har crème dè la Crèame gear) og han har 24 000 armor. Dvs at han får 400 ap for 3 talentpoints i Armor to the Teeth.

 

Er det verdt det? Man kan jo sette 3 points i Cruelty og få 3% mer crit. Jeg tenker at man i raids får greit med ap uansett og i solo-mode er det jo bare å bruke battle shout. Det kan man strengt talt bruke på trash og diverse bosser og.

Har ikke tanket noe selv, men tenker jo å teste det når en får seg gear til det. Men ser ikke helt at 200-400 ap er verdt de 3 talentpointsa.

 

Men jeg er uerfaren :p

Lenke til kommentar

Når man bruker en Deep Wounds spec (15/5/51 som jeg linket et par poster tidligere) er AttT et must. Jo høyere attack power du har, jo mer damage gjør Deep Wounds. Deep Wounds utgjør for de fleste rundt 7-9% av all damage du gjør til bossen.

 

Grunnen til at man kun speccer 2/5 Cruelty er at det rett og slett ikke er nødvendig. Man får bedre crit-talents i både Incite og Sword and Board, noe som gjør at du er så godt som garantert 100% Deep Wounds uptime. Med mindre du har tidenes uflaks med RNG(Random Number Generator).

 

Angående det første spørsmålet ditt: Man begynner vel på rundt 21000 armor i heroic gear, hvor det øker jevnt og trutt jo bedre items du får - hvor du vil ende opp på rundt 25000 armor i endgame gear.

Lenke til kommentar

Bare til å velge to gathering proffession.

Skinning / mining / herb, var de jeg kom på i farta.

Da tror jeg du skal få nok gold til det meste.

 

Og, ikke kjøp alt du ser av blå/grønne items på AH, tror ikke du trenger å kjøpe noe siden du vil få oppgradering ifra quest / instancer.

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar
hmmm... har specca tank no. men er ikke brukenes til noe kan du si.. 20.5k hp 482 i defens.. noen som har noen tips til hva eg kan gjøre.. vill kjøre hc

 

Hva med å gjøre det alle andre måtte gjøre? Starte i normale instancer og bygge deg opp til hardere utfordringer...

Lenke til kommentar
hmmm... har specca tank no. men er ikke brukenes til noe kan du si.. 20.5k hp 482 i defens.. noen som har noen tips til hva eg kan gjøre.. vill kjøre hc

 

Det er flere ting som du må/bør gjøre før du setter foten i en heroic.

Gjør Normale lvl80 instancer, gjør dem alle minst 1 gang for å bli kjent med instancene + at du vil minst få noe gear fra questene til instancene da.

Bruk tabard systemet slik at du får rep med en faction mens du gjør instancene, sjekk hvilke revards du trenger først og jobb på faksjonene i en prioritert rekkefølge.

I tillegg så er det noen av faksjonene du kan gjøre en del quests med slik at du minst blir honored med dem.

Og til slutt du kan kjøpe mye defence gear fra blacksmithing.

 

Allt i allt hvis du gidder å gjøre litt innsats så er det ikke vanskelig å få gear slik at du kan starte med Heroic. Minimumskravet etter min mening er å nå 535 defence slik at bossene i Heroic ikke kan critte deg.

 

Hvis du prøver å gjøre heroics med dårlig gear vil det mest sannsynlig ende med fiasko og da opparbeider du deg et dårlig rykte som tank. Derfor er det bedre å skaffe nødvendig gear før du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...