Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Fildelingsforbud til Stortinget"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God bless "j".

 

Men, er nok en del som leser mitt innlegg og tenker "14 år, nettopp fått maskin, nettopp innsett at han får musikken gratis fra nettet, og 5|<r|\/3r 51||< p44 |\/|4773prø\/3r".

 

Det var poenget.

jeg tenkte ikke det. men er snart 14 selv da.

Hmmm ! Og hvem vil bli straffeansvarlig når mindreårige laster ned ting og tang ?

Hehe, får skylde alt på min sønn :)

 

"Jada herr dommer, det stemmer at den vannkjølte blinkende harddisken tilhører min sønn, selv har jeg ikke peiling på sånne tekniske ting. Han er svært begavet til å være 5år" :)

Lenke til kommentar

Det er jo rett og slett fascinerende å se hvordan enkelte mennesker faktisk klarer å klandre de kristne for denne loven. Det er jo en ren kopi av gamle nazi-tyskland hvor jødene fikk skylden for alt som skjedde. Så vennligst argumenter LITT mer saklig enn det... hvis det ikke er for mye å forlange.

 

Forøvrig er det heller ikke noen grunn til å klandre krf for denne loven, og det hadde du visst om du hadde litt greie på politikk.

Jeg siterer Tore Neset:

 

"Dessverre er det ikke noen grunn til å tro at et lovforslag fra en annen type regjering - for eksempel Ap/SV/Sp-alternativet - ville gitt noe bedre resultat sett fra forbrukernes side. En slik regjering ville blitt stilt overfor de samme dilemmaene som den sittende H/V/Kr.F-regjeringen."

 

Så om dere ønsker å beholde deres fordommer mot kristne og krf (som forøvrig ikke er et kristent parti i den forstand at den operer kun på kristen basis), så må dere gjerne få lov til det, på privat basis. Men hold dere for knuts skyld saklige i argumentasjonen deres, og hold litt fokus på rett side av saken.

 

Jeg har også sendt en saklig mail til krf, hvor jeg prøver å fortelle dem litt av konsekvensene av denne loven, og hvor uholdbar den egentlig er.

Men å drive å sektifisere krf-medlemmer og folk som stemmer på dem er jo bare så borte i natta at det nesten ikke fortjener en kommentar.

 

Likevel, her fikk dere den.

Lenke til kommentar
De kristne er en jævla gjeng med hyklere uansett! Det er ytterst få av dem som lever etter sine egne "regler". Nevner du Det Gamle Testamente til en kristen får du inntrykket av at den tar de ikke mye notis av, alt er metaforer sier de! Meg oppi rævva! De, sammen med Bush å hele jævla gjengen gjør akkurat som det passer dem og tilpasser "bibelens ord" ettersom de selv vil.

 

Måtte de brenne langsomt hele gjengen!

Er du helt dust eller? Ja, ta å legg skylda på Bush, for alt er jo Bush sin feil... Så lei av å høre sånt... Det er de kristne sin feil ja, altså du må jo være skrudd i hue ditt... Kan ikke generalisere kristne på denne måten, jeg er kristen, hater denne loven ja, men å si det er de kristnes feil er noe av det teiteste jeg har hørt... Jeg er kristen, og lever som en helt vanlig person, fester sikkert mer enn hva du gjør for å si det sånn, alle tror jo at kristne ikke kan drikke osv... Lei av den utrolig dumme generaliseringen av sånne som deg... Jeg laster sikkert ned mer enn deg også... Må bare få si at det var et utrolig bra innlegg du kom med :nei: Skjerp deg.

 

Skjønner dessuten ikke hvorfor så mange i denne tråden reagerer så veldig på dette? Vi visste jo alle at det en gang måtte komme... Men hva betyr det egentlig? Jo ingen verdens ting, det er jo sånn med alt som forbys, folk gjør det bare enda mer enn før... Jeg bor i Stockholm, og folk laster som bare fy, man har sett en økning etter lovforslaget ble vedtatt... Det samme kommer til å skje i Norge... Skal like å se at politiet har ressurser til å komme på døra til folk bare pga mistanke om ulovlig nedlastning... Politiet har minimale ressurser for tida, og skal like å se at de prioriterer dette foran voldtektssaker, ran osv... Det kommer ALDRI til å skje... Bryr meg overhodet ikke noe om dette, det er bare å innføre loven, jeg kommer til å smile bredt og laste ned 24-7 som vanlig...

Lenke til kommentar
Det er jo rett og slett fascinerende å se hvordan enkelte mennesker faktisk klarer å klandre de kristne for denne loven. Det er jo en ren kopi av gamle nazi-tyskland hvor jødene fikk skylden for alt som skjedde. Så vennligst argumenter LITT mer saklig enn det... hvis det ikke er for mye å forlange.

Tja, for å pirke litt off topic så var jo Tyskland et kristent land når de prøvde å utrydde jødenene. De kristne har jo også brent hekser, startet tusener av kriger, drept og undertrykket milliarder av mennesker gjennom historiens gang, så litt usakligheter og fordommer får man da sannelig tåle.

 

On topic så må det jo sies at politiet ikke har kapasitet til å etterforske saken hvis noen bryter seg inn og stjeler PC'en din, så jeg tviler at de dukker opp på døra hvis man har lastet ned noen mp3 filer og et par filmer

Lenke til kommentar
Tja, for å pirke litt off topic så var jo Tyskland et kristent land når de prøvde å utrydde jødenene. De kristne har jo også brent hekser, startet tusener av kriger, drept og undertrykket milliarder av mennesker gjennom historiens gang, så litt usakligheter og fordommer får man da sannelig tåle.

Ja, for hva har ikke muslimene gjort, de steiner jo kvinner i hjel bare de går i shorts på stranda, eller så mye som ser på andre menn... Nei for det er ikke sykt, og all terroren de driver med... Og se på Saddam Hussein, som drepte rundt hundretusen mennesker i året... Bin Laden, bør jeg nevne fler? Se på Mao i Kina, var vel buddhist eller noe, drepte også utrolig mange mennesker... Se på kommunistene... I Afrika finnes muslimske grupper som slakter mennesker i tusentall... Prøver på ingen som helst måte å forsvare det Hitler gjorde, bare så det er sagt, han var en syk mann som gjorde forferdelige saker... Men han er bare EN I MENGDEN! Som sagt, det finnes så utrolig mange diktatore og gale mennesker ute i verden som utfører handlinger på nivå med Hitler... Alltid skal alle fokusere på de kristne og Bush bla, som får noe ufortjent kritikk... Når muslimene gjør noe galt bryr vi oss ikke, får knapt ei rute i VG, men så fort Bush eller kristne gjør noe galt så er det en helside i VG med en gang, og alt er så fryktelig... Jeg er fryktelig glad at de fjerna Saddam Hussein, og det er irakerne også... Se på Indonesia nå etter flomkatastrofen, de som er blandt de største Bush-haterne, jublet da amerikanske helikoptre kom med matforsyninger... Da var det inget hat å se.... Poenget mitt er det at fokuseringen blir så feil, finnes folk i alle religioner som er gale, og uansett religion så vil det alltid finnes gale mennesker... Slik er det bare, og slik kommer det alltid til å være....

 

Off-topic det her, vet, men klarte ikke å la være å svare på innlegget.... :dontgetit:

 

Edit: leif

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Tja, for å pirke litt off topic så var jo Tyskland et kristent land når de prøvde å utrydde jødenene.

Jepp, omtrent like kristent som hele norge er kristent. :roll:

De var det ja. Stod til og med "Gott mit uns" på beltespennene til tyske soldater

 

a, for hva har ikke muslimene gjort, de steiner jo kvinner i hjel bare de går i shorts på stranda, eller så mye som ser på andre menn... Nei for det er ikke sykt, og all terroren de driver med... Og se på Saddam Hussein, som drepte rundt hundretusen mennesker i året... Bin Laden, bør jeg nevne fler? Se på Mao i Kina, var vel buddhist eller noe, drepte også utrolig mange mennesker... Se på kommunistene... I Afrika finnes muslimske grupper som slakter mennesker i tusentall... Prøver på ingen som helst måte å forsvare det Hitler gjorde, bare så det er sagt, han var en syk mann som gjorde forferdelige saker... Men han er bare EN I MENGDEN! Som sagt, det finnes så utrolig mange diktatore og gale mennesker ute i verden som utfører handlinger på nivå med Hitler... Alltid skal alle fokusere på de kristne og Bush bla, som får noe ufortjent kritikk... Når muslimene gjør noe galt bryr vi oss ikke, får knapt ei rute i VG, men så fort Bush eller kristne gjør noe galt så er det en helside i VG med en gang, og alt er så fryktelig... Jeg er fryktelig glad at de fjerna Saddam Hussein, og det er irakerne også... Se på Indonesia nå etter flomkatastrofen, de som er blandt de største Bush-haterne, jublet da amerikanske helikoptre kom med matforsyninger... Da var det inget hat å se.... Poenget mitt er det at fokuseringen blir så feil, finnes folk i alle religioner som er gale, og uansett religion så vil det alltid finnes gale mennesker... Slik er det bare, og slik kommer det alltid til å være....

 

Off-topic det her, vet, men klarte ikke å la være å svare på innlegget.... dontgetit.gif

 

Sa aldri at muslimene var noe bedre.

 

Bare prøvde å påpeke at man skal ikke kaste stein i glasshus. Som kristen så skal man i allefall ikke være overrasket over at man møter mistro og fordommer, for det har man gjort seg fortjent til med bortimot 2000års undertrykkelse. Nå skal jeg ikke beskylde den enkelte kristne for noe, men hvis man ser på kristendom som relgion så er de ganske suverene vinnere av "Worst religion since year 0 award" :D

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Står Sexy på t-shorta mi.....

 

On Topic:

Du har vel lov å bytte format selv med den nye loven - så lenge du ikke bryter kopibeskyttelsen. Mener iTunes ble nevnt et sted - dette skal vistnok ignorere de fleste kopibeskyttelser.

 

EDIT: I tillegg er dette visstnok et EU direktiv, så norsk lov tilpasses for å være i overenstemmelse med EU lovgivningen.

Er det ikke herlig å være nødt å godta alt, uten stemmeret....

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Indirekte så gjorde du det ja, og du gjør det i dette innlegget også... Hva har de kristne gjort som er verre enn de andre religionene, jeg leser mye historie, så dette vil jeg like å høre, siden du påstår dette...

 

Du snakker om kristen undertrykkelse?? Har du i det hele tatt lest noe om andre religioner da i så fall? Muslimene er vel helt sjefer på det området, kristne også men de har forbedret seg langt mer enn det muslimene har gjort på det området...

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Et par digresjoner;

1. Hvordan skal NRK, P4, Kanal24 osv få digitalisert musikken sin?

2. En må huske på å forby biler, fordi de kan brukes til kriminelle handlinger.

3. Strøm må forbys, da man kan koble til lamper og få lys

4. Bopel (hus/leilighet/telt/trappeoppgang osv) må forbys da man kan bevege seg inn der...

 

Og et lite spørsmål til regjeringen; Man er vel ikke innkompetent, er man vel?

Lenke til kommentar
Tja, for å pirke litt off topic så var jo Tyskland et kristent land når de prøvde å utrydde jødenene.

Jepp, omtrent like kristent som hele norge er kristent. :roll:

De var det ja. Stod til og med "Gott mit uns" på beltespennene til tyske soldater

 

a, for hva har ikke muslimene gjort, de steiner jo kvinner i hjel bare de går i shorts på stranda, eller så mye som ser på andre menn... Nei for det er ikke sykt, og all terroren de driver med... Og se på Saddam Hussein, som drepte rundt hundretusen mennesker i året... Bin Laden, bør jeg nevne fler? Se på Mao i Kina, var vel buddhist eller noe, drepte også utrolig mange mennesker... Se på kommunistene... I Afrika finnes muslimske grupper som slakter mennesker i tusentall... Prøver på ingen som helst måte å forsvare det Hitler gjorde, bare så det er sagt, han var en syk mann som gjorde forferdelige saker... Men han er bare EN I MENGDEN! Som sagt, det finnes så utrolig mange diktatore og gale mennesker ute i verden som utfører handlinger på nivå med Hitler... Alltid skal alle fokusere på de kristne og Bush bla, som får noe ufortjent kritikk... Når muslimene gjør noe galt bryr vi oss ikke, får knapt ei rute i VG, men så fort Bush eller kristne gjør noe galt så er det en helside i VG med en gang, og alt er så fryktelig... Jeg er fryktelig glad at de fjerna Saddam Hussein, og det er irakerne også... Se på Indonesia nå etter flomkatastrofen, de som er blandt de største Bush-haterne, jublet da amerikanske helikoptre kom med matforsyninger... Da var det inget hat å se.... Poenget mitt er det at fokuseringen blir så feil, finnes folk i alle religioner som er gale, og uansett religion så vil det alltid finnes gale mennesker... Slik er det bare, og slik kommer det alltid til å være....

 

Off-topic det her, vet, men klarte ikke å la være å svare på innlegget.... dontgetit.gif

 

Sa aldri at muslimene var noe bedre.

 

Bare prøvde å påpeke at man skal ikke kaste stein i glasshus. Som kristen så skal man i allefall ikke være overrasket over at man møter mistro og fordommer, for det har man gjort seg fortjent til med bortimot 2000års undertrykkelse. Nå skal jeg ikke beskylde den enkelte kristne for noe, men hvis man ser på kristendom som relgion så er de ganske suverene vinnere av "Worst religion since year 0 award" :D

Mener nå at Islam tar innpå kristendommen når det gjelder den prisen..

 

 

 

Men nok om d...dette er OFF topic

Lenke til kommentar

Når jeg kjøper en CD så er det MIN CD. Musikken legger jeg på MIN mp3-spiller om jeg vil, og jeg driter lang mars i nye lover.

 

Nå blir det kanskje ulovlig å kopiere/konvertere musikk fra CD- > mp3. Dermed er det like ulovlig å laste ned musikken gratis (til mp3-format), og kjøpe cden i butikken (for penger) og så konvertere den...

 

Valget er enkelt.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
I tillegg er dette visstnok et EU direktiv, så norsk lov tilpasses for å være i overenstemmelse med EU lovgivningen.

Er det ikke herlig å være nødt å godta alt, uten stemmeret....

Dette er delvis sant, da Norge, som kun er medlem av EØS har rett til å nekte å godta direktiv, noe som meget skjelden skjer. Trist, vi har ikke stemmerett i EUparlamentet, og derfor er vi heller ikke helt bundet av de direktiver vi får, men, Norge dilter etter. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...