Gå til innhold

Katt eller hund?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Hvis en hund hopper opp på fanget ditt, er det fordi den er glad i deg. Hvis en katt gjør det, er det fordi du har det varmeste fanget !"

 

Eller som jeg ville sagt det: Freeloader !

tull,en hund kan du be om å komme på i fanget på deg,og den gjør det selv om den ikke vil... katten har sin egen sære personlighet,og når den legger seg i fanget ditt veit du at den har lyst til det...

 

Men er veldig glad i hunder selv,og som darkness sa,hadde jeg hatt tid så skulle jeg ha kjøpt meg en liten boxer valp :love:

Hva mener du med tull ??? Det var da ikke jeg som oppfant det ordtaket, men derimot Alfred North Whitehead .

 

Spiller jo forøvrig egentlig ingen rolle, men en hund kommer i utgangspkt. ikke opp i fanget ditt hvis den ikke har lyst. Gir du den en kommando om at den SKAL, så må det jo sekvfølgelig være en grunn til at den skal komme. Hvis ikke så hopper den kjapt ned igjen....

 

En annen sak er at hvis man "tvangskoser" med dyr (uansett om det er katt, hund, marsvin, tiger eller en gullfisk), så får den ALDRI skikkelig respekt for deg !

 

PS ! Naboen min har hatt 3 Boxere opp gjennom årene, og den ene var en albino. Herregud, den var nydelig !!

Lenke til kommentar
Folk liker gjerne å ligne litt på kjæledyrene sine. Mens datafolka koser seg med datamusa, så koser katten seg med den ordentlige musa.

Koser meg med ekte mus jeg og... :p

 

Nei, men seriøst! hunder viser følelser mye lettere... katter maler og stryker seg inntil deg, mens bikkjer logrer, kommer og stryker seg inntil deg og blir livlige. De kan også komme og trøste deg, eller de flekker tenner og rygger unna. Katter blir for likegyldige for meg, de er jo low- maintenance og røyter lite, men med en hund får du en mye mer livlig kompanjong som du har lettere for å bli knyttet til siden det er lettere å se hva den tenker på kroppspråket dens.

Lenke til kommentar

Tja liker katt best fordi jeg er like lat (om ikke latere) enn den katten som bor her. Så en spinnvill hund hadde tatt knekken på meg (eller fått meg i form).

 

Men når jeg får meg eget sted å bo har jeg planlagt å skaffe meg en hund ja, noe alla SnowDOG_ sin :love: Kjekt med kort pels. Men den SKAL komme ferdig dresert fra samlebåndet :D !

Lenke til kommentar
Tja liker katt best fordi jeg er like lat (om ikke latere) enn den katten som bor her. Så en spinnvill hund hadde tatt knekken på meg (eller fått meg i form).

 

Men når jeg får meg eget sted å bo har jeg planlagt å skaffe meg en hund ja, noe alla SnowDOG_ sin :love: Kjekt med kort pels. Men den SKAL komme ferdig dresert fra samlebåndet :D !

Tro meg! kort pels er et helvete! det setter seg i alle kriker og kroker av huset! har ikke ett klesplagg som ikke har bikkjehår på seg... Og når det gjelder dressur, så gjelder ordtaket selvlagd er vellagd.... dresserer du bikkja selv, så kommer dere til å komme mye tettere sammen enn hvis du får en omplassert en... :thumbup:

Lenke til kommentar
Tro meg! kort pels er et helvete! det setter seg i alle kriker og kroker av huset! har ikke ett klesplagg som ikke har bikkjehår på seg...

Tja det stemmer ikke her. For det første så har man spesiall børste som tar hårene før de faller av seg selv og dessuten hvis man forer hunden riktig mat (ja det finner sikker 20-30 forskjellige for typer men få av disse passer til enkelte hunder) og gir med fiskeolje, egg og avsukret engelsk ølgjær så slipper man hunder som røyter. Folk i familien klager ofte over støv og ting men ALDRI har de klaget over hår fra hunden. Eg støvsuger dessuten annenhver dag. ;)

 

Hunden her på bildet tilhører min søster: :p

post-58-1107990773_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er mye mer selskap i en hund etter min mening.

Kan bli for mye av det gode. Hunden vår skal ALLTID følge etter hvis noen beveger seg, og den skal alltid gå ved siden av/foran, slik at den står maks i veien, og fører til at du sparker/snubler i den. :ermm:

 

Men ellers så er jo hund litt morsomt. Hvis ikke det bare skyldes at vår er dum? Var livredd for en prizza-kartong nå i sted. :!:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Kan bli for mye av det gode. Hunden vår skal ALLTID følge etter hvis noen beveger seg, og den skal alltid gå ved siden av/foran, slik at den står maks i veien, og fører til at du sparker/snubler i den. :ermm:

 

Er ikke rent få ganger jeg har gått hodestups ned trappa pga at den katteskinnfilla ligger der :D

Bruker alltid en time på å gå ned trappa hvis det er mørkt. Disse slaskene (ja det er to av dem) ligger overalt.

 

Ergo: katter best

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...