Gå til innhold

Ni tatt i narkoaksjon på Hitra


Anbefalte innlegg

raziel, dette er saklige argument og problemstillinger verdt å vurdere. Ikke dermed sagt jeg er enig, men jeg har ikke tid til å svare nå, bortsett fra å påpeke at selv om hasj blandt unge er utbredt, spesielt i enkelte miljø, så er alkohol og nikotin langt langt mer utbredt. Og det påstår jeg har med tilgjengelighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart det har med tilgjengelighet å gjøre, men hadde det vært avkriminalisert hadde det kun vært lov å ha hatt mindre mengder hasj på seg.

Og det tror jeg småforbrukerne hadde vært meget fornøyd med.

Jeg har ihvertfall ikke sutret mer om jeg hadde hatt LOV til å ha hatt noen grammere i mitt hus en fredagskveld. Eller i bestefall noen egne planter!

 

Husk at grunnen til at mange langere kjøper store partier mer hasj er for at de skal selge det til småforbrukere (og kanskje prøve å selge andre ting i samme slengen)

Men hadde det blitt lov med små mengder, hadde ikke langerne lenger hatt et marked for salg av hasj.

For ingen langere har kunnet konkurrere med statens priser osv.

Cannabis er så utrolig billig å produsere og trenger nermest ingenting av vedlikehold for å få et bra resultat, så prisene ville ha falt masse i forhold til gatepris. (100 Kr pr.gram)

Lenke til kommentar

raziel014: Snakker på vegne av ståle, heroinmisbruker i 8år, 6 år med hasj, amfetamin og diverse andre dop (som kan fåes på resept blandt annet), når du først kommer inn i miljøet og har begynt å ruse deg så er det utrolig lett å gå over til noe annet "bedre".

Han begynte med marijuana på en fotbalkamp i oslo i 91 i supportermiljøet og det utviklet seg gradvis til noe verre. Skolen gikk til helvete (VGS) og vennekretsen rundt ham forsvant , de eneste han satt igjen med var faren og "vennene" i miljøet.

 

Dere må ikke glemme at de fleste som ruser seg, ruser seg kun for rusen sin skyld og alt annet er egentlig bare unnskyldninger. Selvsagt så kan vi gjøre vondt verre med sånne overdrevne aksjoner men hva om vi ikke gjør en verdens ting? Er det bedre?

 

I min mening så er det bedre å gripe inn og sørge for at disse ungdommene får hjelp tidlig enn at de eksperimenterer med farligere dop og kaster seg inn i en ond sirkel som de ikke greier å stoppe selv. Så etter storaksjonen på Hitra så burde sammtlige ungdommer avruses og få et støtteaparat rundt seg så at de får den hjelpen de trenger.

Lenke til kommentar

Men da er så spørsmålet om Ståle hadde begynt med sterkere stoffer om den første jointen han røyka hadde vært kjøpt på "cannamonopolet"?

Hadde hasjen vært skilt fra narko-miljøene ville mest sannsynligvis ikke dette skjedd.

Eller, det er vel ikke noe jeg kan si for sikkert fordi uansett vil vi ha rusmisbrukere.

 

Men å få avskilt stoffene vil (tror jeg) føre til mindre tilgjengelighet av sterkere stoffer og dermed mindre narkomane.

 

Og ja det hadde vært bedre om Politiet hadde latt de stakkars smårøykerne være i fred istedet for å ha heksejakt på dem! De kan godt ta emfetamin-brukerne, det er jeg helt for.

Men la smårøykerne være i fred! Hvorfor skal de bli straffet for å gjøre noe mot seg selv? "Du får 3500 i bot for å skade deg selv"

Dette virker helt idiotisk og har ingen effekt på brukerne uansett!

Tror de at brukerne vil slutte å røyke fordi de har blitt busta en gang?

Nei, jeg har mange kompiser som har blitt busta uttallige ganger og de røyker fortsatt og har ingen dårlig samvittighet whatsoever.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Ikke når det i utgangspunktet ikke er et problem!

Det er først når staten gjør det ulovlig det blir et problem.

Hvem har sagt at det ikke er et problem?

 

Når det gjelder tilgjengelighet av stoff så er det ikke noe problem å få tak i, faktisk så er det plasser i oslo hvor det nærmest forventes at du tar stoff om du besøker de.

Røyking av Hasj / Marijuana er et sammfunnsproblem , konsekvensene som kommer pga rusmisbruket og belastningen dette påfører sammfunnet er langt større en å ha 3 personer trygdet enn 1 narkoman på gata.

 

Husk at hasj er som regel en sammensettning av flere stoffer enn det marijuana er så du bør skille mellom disse to.

 

Personlig så mener jeg at straffen for å selge dop bør bli likestilt med drap, utrolig mange menneskeliv som har gått tapt fordi en eller annen korrupt jævel skal tjene på andre sin lidelse, det samme med bruk av dop burde værre langt strengere straffer hvor det innebærer ikke fengselsstraff men rehabilitering.

 

Blir du tatt for eksempel 1 gang med marijuana = 1 måned rehabilitering , 2 gang = 3 måneder , 3 gang = 9 måneder Osv.

Hasj starter på 3 måneder og ganges med 3 for hver gang du blir tatt.

Heroin starter på 9 måneder og ganges med 3 for hver gand du blir tatt.

Lenke til kommentar
Smårøykerne være i fred! Hvorfor skal de bli straffet for å gjøre noe mot seg selv? "Du får 3500 i bot for å skade deg selv"

Dette virker helt idiotisk og har ingen effekt på brukerne uansett!

Tror de at brukerne vil slutte å røyke fordi de har blitt busta en gang?

Nei, jeg har mange kompiser som har blitt busta uttallige ganger og de røyker fortsatt og har ingen dårlig samvittighet whatsoever.

Den hekse jakten gjør bare at man skiller seg mer fra foreldre, lærere og politi.

 

Men værsågod la ungene få føle seg som vanekriminelle, det har de sikkert godt av. :no:

Lenke til kommentar
Personlig så mener jeg at straffen for å selge dop bør bli likestilt med drap, utrolig mange menneskeliv som har gått tapt fordi en eller annen korrupt jævel skal tjene på andre sin lidelse, det samme med bruk av dop burde værre langt strengere straffer hvor det innebærer ikke fengselsstraff men rehabilitering.

 

Blir du tatt for eksempel 1 gang med marijuana = 1 måned rehabilitering , 2 gang = 3 måneder , 3 gang = 9 måneder Osv.

Hasj starter på 3 måneder og ganges med 3 for hver gang du blir tatt.

Heroin starter på 9 måneder og ganges med 3 for hver gand du blir tatt.

Greit nok at dop er dritt, men jeg vil skille marihuanaen fra de svarte miljøene fordi det har ingenting der å gjøre.

Og du trenger ikke rehabilitering for bruk av marihuana, det er bare tull.

Mange misforstår hva marihuana faktisk er og tror det er noe livsfarlig som man dør av eller blir totalt hekta og ikke får til å gjøre andre viktige ting.

Dette er en myte som burde blitt avlivet.

 

Er man en ansvarsfull voksen vil ikke marihuana eller hasj ta skade i det hele tatt.

Selv om du røyker hver bidige dag i flere år, tar det ikke særlig skade på deg.

Det eneste som skjer er at man blir mindre orientert og har ikke helt oversikt over hva man gjør osv. Man blir apatisk med andre ord med misbruk.

 

Men misbruket stammer også fra det faktum at hasjen og marihuanaen er ulovlig.

Det er også grunnen til at foskjellig røykeutstyr brukes.

For har man kun et siste gram igjen, vil man helst få det meste ut av det.

Og da tar man ei bøtte for å få et skikkelig kick.

Grunnen til det er at man orker ikke strevet med å oppsøke en langer for å skaffe litt. Derfor tyr man til midler som gjør at man får større effekt.

Og jo større effekt man får, dess mer stein vil man bli.

Dermed har man allerede begynt å gått i gal retning.

Dette sier seg jo selv at det er misbruk.

 

Men har det derimot vært lov å ha hatt noen planter i sitt eget hjem, har man ikke villet misbruke det fordi det ville ha blitt andre omstendigheter rundt det.

 

Og ja hasj er en sammensetning av flere stoffer, men ikke andre stoffer enn Cannabis ved å legge merke.

Hasj er egentlig en sammensetning av det aktive stoffer i marihuana-planten, også kalt kvae eller støvet fra en hunnplante i blomstringsfase.

Selv er jeg egentlig imot hasj ettersom det finnes KUN for rusens skyld.

Det blir mer som å sammenligne kokain med crack liksom.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Raziel: Enten er du meget naiv eller så tror du alt som blir fortalt deg fra rusmiljøet.

For det første så kan hasj faktisk inneholde en del "ekstra" indigrenser, dette har du null kontroll på hvis du ikke har eget laboratorium til å analysere det , noen blandinger inneholder til og med kokain i mindre mengder for å få folk avhengige.

Tror du virkelig at de som selger dop er snille mennesker som stiller opp for at du skal få nyte en flott rus? Nei , sannheten er at de er kyniske mennesker som tjener på at du ruser deg og vil helst se at du ruser deg enda mer og om nødvendig så overbeviser de deg til å prøve noe nytt på en eller annen måte.

 

Men misbruket stammer også fra det faktum at hasjen og marihuanaen er ulovlig.
Stemmer nok ikke, selv om det hadde vert lovlig så har vi fortsatt hatt de som ruser seg på det, om vi gjør det lovlig så vil vi bare sørge for at bruken av hasj / marijuana blir stuerent og dermed så vil nok trolig forbruket øke, og vi vil få stadig flere som ønsker å prøve det i og med at det er lovlig.

 

For har man kun et siste gram igjen, vil man helst få det meste ut av det.

Her definerer du en rusmisbruker som er avhengig av dopen og som ønsker å utnytte mest mulig av rusen, her har det allerede gått for langt.

 

Kjenner personlig til et ektepar i 50 årene som har brukt marijuana og hasj i ca 10 år (kanskje enda lengre) og det er rett og slett pinlig å snakke med dem, de er rett og slett helt sløvet selv om de kanskje ikke har røkt noe på noen dager. Som regel så vanker man sammen i sitt eget miljø og da ser man ikke sånne eksemplarer så ofte, men tenk deg litt om neste gang du røyker, er det virkelig verdt det? Husk Marijuana / Hasj kan spores i ryggmargen din i flere år i noen tilfeller og at jo lengre du røyker jo lengre tar det å bli kvitt symptomene på det, faktisk så er det verre å bli kvitt bieffektene av det jo lengre du har røykt.

 

Den personen som har startet å røyke Hasj / Marijuana er ikke lenger en "en ansvarsfull voksen" hadde han vært det så hadde han holdt seg langt unna og heller tatt seg en fest (med eller uten alkohol) for å komme i humør eller funnet på noe gøy sammen med vennene sine, og det er bare bullshit at marijuana / hasj ikke skader noen, flere tusen menneskeliv har sikkert gått tapt pga konsekvensene av bruket eller såkalte "lateral damage" som for eksempel : Bilulykker, drukkningsulyker (badevakter ruset på marijuana som ikke greier å reagere i tide), helsepersonell som ikke gjør jobben sin (sløv), og mange andre eksempler.

 

Jeg er selv 28 år og har jobbet i utebransjen nede på Gran Canaria i nesten 5 år, så jeg har sett grundig hva dop kan forårsake, blandt annet har flere av mine venner der nede død pga eget eller andre sitt misbruk, den verste episoden var da en spanjol tok Bmw sin og kjørte i 120Km/t bortover gaten som går forbi kasbah senteret og mot Metropol (Den glade viking, Kuzz , Planet Hollywood ) , en stakkars ungutt som ikke hadde noe med de folkene som spanjolen skulle hevne seg på ble most rett mott veggen 2m ved siden av meg. Sønnen til spanjolen hadde død av overdose som han hadde fått av noen dop selgere som holdte til i denne gaten.

 

Men regner med at de som ruser seg kommer til å holde på som før, er det noe som ikke kommer igjennom til dem så er det nettop fordi de tror at de har full kontroll på bruken og at de ikke er avhengig, men hvorfor tar de dop i det hele tatt da?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Pelsjakob : Enig med at det er et godt argument for å legalisere, nettop kontroll av hva som selges, men å øke tilgjengeligheten samt å gjøre det stuerent har langt større alvorlige konsekvenser enn å fortsatt holde det ulovlig.

 

Hadde vi hatt en langt strengere straffeterskel for langere og gått aktivt ut for å ta de fleste, samt bevist for sammfunnet at vi mener alvor så tror jeg nok at vi hadde kommet fram, tror nok at det viktigste vi kan gjøre når vi får tak i rusmisbrukere er å få de til å kutte ut misbruket uansett hvor lang tid dette tar. Inget sammfunn tjener på å ha alvorlige rusmisbrukere (selv om de oppfyller en viss rolle).

Lenke til kommentar
å øke tilgjengeligheten samt å gjøre det stuerent har langt større alvorlige konsekvenser enn å fortsatt holde det ulovlig.

Stuerent og stuerent ... Det er bare sosialdemokrater og andre venstrevridde som ikke evner å skille mellom politikk og moral. Det er ikke statens oppgave å være barnehagetante, og at staten tar på seg denne oppgaven, virker hun mot sin hensikt. Den eneste måten å få folk til å ta ansvar, er å gi dem frihet. Disse to er uatskillelige.

 

Hadde vi hatt en langt strengere straffeterskel for langere og gått aktivt ut for å ta de fleste, samt bevist for sammfunnet at vi mener alvor så tror jeg nok at vi hadde kommet fram,

Strafferammene for smugling er allerede så høye som loven tillater i Norge – 21 år. Hjelper det? Nei, selvsagt ikke. Det eneste som skjer, er at prisene øker proporsjonalt med strafferammene, hvilket igjen gir de som har havnet i uføret dårligere kår, slik at for eksempel sjansen for at de tyr til kriminalitet øker.

 

tror nok at det viktigste vi kan gjøre når vi får tak i rusmisbrukere er å få de til å kutte ut misbruket uansett hvor lang tid dette tar.

Dersom folk ønsker å slutte med narkotika, er det deres eget ansvar. Dersom de har råd til heroin, har de også råd til metadon eller subutex.

 

Inget sammfunn tjener på å ha alvorlige rusmisbrukere (selv om de oppfyller en viss rolle).

Ingen samfunn tjener på å frata folk frihet, og dermed også ansvar. Se bare på dagens tilstander, der det blir mer og mer kriminalitet, vold, tilfeldig sex, rusmisbruk, etc. Dette er konsekvenser av den ansvarsfraskrivelsen myndighetene gjør på innbyggernes vegne.

Lenke til kommentar
Stuerent og stuerent ... Det er bare sosialdemokrater og andre venstrevridde som ikke evner å skille mellom politikk og moral. Det er ikke statens oppgave å være barnehagetante, og at staten tar på seg denne oppgaven, virker hun mot sin hensikt. Den eneste måten å få folk til å ta ansvar, er å gi dem frihet. Disse to er uatskillelige.

 

Håper du ikke mener at det er mer moral i å forby narkotika enn det er politikk i det, når det gjelder begrunnelsen så er det en ting som er skadelig både for individet og sammfunnet (vennligst ikke trekk alkohol inn i denne debatten), og dermed noe som har blitt forbudt for å kunne skåne mest mulig individer fra denne innflytelsen (dette har knapt noe med moral å gjøre).

 

Staten fungerer ikke som en barnehagetante når den forbyr visse ting , det er jo tross alt den funskjonen staten har , fratar vi staten makten til å kunne sette regler og lover (med opinionens sammtykke) beveger vi oss mot anarkisme.

 

Lurer på hva din definisjon av frihet er, per dags dato har vi lov til å ta de valg vi måtte ønske men også ta konsekvensene for våre handlinger, dette kalles frihet. Om du mener at vi må for eksempel kutte ut forbudet mot bruk av narkotika for å kunne gi frihet så tar du feil, denne måte for "frihet" betyr kun at det ikke blir noen konsekvenser av å bruke narkotika.

 

Strafferammene for smugling er allerede så høye som loven tillater i Norge – 21 år. Hjelper det? Nei, selvsagt ikke. Det eneste som skjer, er at prisene øker proporsjonalt med strafferammene, hvilket igjen gir de som har havnet i uføret dårligere kår, slik at for eksempel sjansen for at de tyr til kriminalitet øker.

 

Strafferammene for smugling ja, men ikke for små langere / mellomstore, desuten så er det skjelden at noen får en stor straff og da er det ikke noe rart at det ikke hjelper når langerne er ute på gata før sorenskriveren er ferdig med saken.

 

En langer på gata er en langer for mye, sammfunnet må blir mer fokusert på at det her handler om menneskeliv som ødelegges og at vi må gjøre alt vi kan for å unngå dette. Sammfunnet har nok langt større ansvar for at rusmibrukere eksisterer og derfor bør vi også gjøre langt mer for å få de bort fra rusen.

 

Dersom folk ønsker å slutte med narkotika, er det deres eget ansvar. Dersom de har råd til heroin, har de også råd til metadon eller subutex.

 

Ja det er deres eget ansvar, men kroppen og hjernen følger som regel sin egen rettning, eneste måten noen kan forstå dette er å være der når noen har en ordentlig abstinens og trenger å holde noen i hånden eller bli holdt i ro med makt for å ikke skade seg selv. De fleste som er ordentlig på kjøret vet hva som er riktig og galt, men blir stadig vekk lurt av tanker og kroppens behov, det er ikke bare å slutte selv, om noen tror dette så tar de fullstendig feil.

 

Derfor føler jeg nesten at det riktige blir faktisk å avruse vedkommende til han kan ta valget selv, men det er veldig viktig med riktig støtteapparat rundt dem som kan stille opp 24/7 om det trengs. Jo lengre en rusmibruker har vært på kjøret jo vanskeligere er det å få ham til å slutte.

 

Personlig så synnes jeg faktisk at derivater av heroin ikke er noen god løsning, fysisk så blir kroppen veldig slitt og levetiden til individet blir langt lavere, sammt en del problemer med immuneforsvaret og andre fysiologiske problemer, men det er nok et av to onder. Det beste hadde jo vært om de kunnet blitt helt uavhengige av medisin / rusmiddler.

 

Ingen samfunn tjener på å frata folk frihet, og dermed også ansvar. Se bare på dagens tilstander, der det blir mer og mer kriminalitet, vold, tilfeldig sex, rusmisbruk, etc. Dette er konsekvenser av den ansvarsfraskrivelsen myndighetene gjør på innbyggernes vegne.

 

Du misforstår igjen,har aldri sagt at vi skal frarøve friheten til noen, vi har all den friheten vi trenger, vi kan tross alt ta de valg vi ønsker, men gjør vi noe som går imot det sammfunnet har bestemt så må vi ta konsekvensene for det.

 

Derimot skal jeg være enig i at det er veldig mange idiotiske regler og at det er alt for mange fjols der ute som absolutt skal bestemme over andres liv. Ta for eksempel den omsorgssaken der en mor ble tatt fra barna sine pga hennes manglende omsorgsevne og Inteligens, her synnes jeg personlig at barnevernet burde få sparken for inkompetente, her burde moren fått bistand til å passe på barnene for det var ikke mangel på kjærlighet i den familien. Kanskje noen timer i uka for at alt skal gå bra og at barna skal få visse vaner.

Lenke til kommentar
Raziel: Enten er du meget naiv eller så tror du alt som blir fortalt deg fra rusmiljøet.

For det første så kan hasj faktisk inneholde en del "ekstra" indigrenser, dette har du null kontroll på hvis du ikke har eget laboratorium til å analysere det , noen blandinger inneholder til og med kokain i mindre mengder for å få folk avhengige.

Tror du virkelig at de som selger dop er snille mennesker som stiller opp for at du skal få nyte en flott rus? Nei , sannheten er at de er kyniske mennesker som tjener på at du ruser deg og vil helst se at du ruser deg enda mer og om nødvendig så overbeviser de deg til å prøve noe nytt på en eller annen måte.

 

Oj dette var grundig gjennomtenkt må jeg si..

Ok, for det første så kommer jeg fra et slikt rusmiljø og tror ikke på alt folk forteller meg, jeg observerer og deretter vurderer hva jeg skal tro på.

 

Og det at hasj ofte inneholder extra ingredienser er lite trolig da dette vil bety ekstra utgifter for langeren og det orker de ikke.

Men dette er da enda et argument for å legalisere jo!

Hadde det vært legalisert ville ikke hasjen ha inneholdt "extra" stoffer!

 

Hjelpe meg da, dine argumenter hjelper jo meg og mine argumenter jo!

Alt dette du sier om at langere er kyniske osv er jo meget sant, derfor er det enda et påskudd for å legalisere. Få skilt hasjen og marihuanaen fra de svarte markedene så slipper vi sånt for dem som vil røyke litt i ny og ned.

 

Her definerer du en rusmisbruker som er avhengig av dopen og som ønsker å utnytte mest mulig av rusen, her har det allerede gått for langt.

 

Netopp! Det er det som er hele poenget! Forbud mot hasj og marihuana bidrar til misbruk! På grunn av at man hele tiden vil få det fulleste ut av hver rus og da glemmer man hva det egentlig handler om.

Ok, si at jeg misbuker hasj og røyker et gram hver dag. Da handler det kun om den rusen jeg vil og det betyr at jeg heller vil være i rus-verdenen istedet for den vanlige verdenen.

Men hadde det i motsetning vært lov å hatt noen planter, ville jeg ikke ha hold på på den måten ettersom jeg ville ha hatt et annet syn på det.

Jeg vllle heller ikke ha vært i en vennekrets som driver med annet dop.

Dette vet jeg av eget erfaring da mine første år på Videregående gikk med på å komme i kontakt med langere og da etterhvert fikk jeg vite mer og mer om annet dop og da hadde jeg valget rett forran meg.

 

 

Husk Marijuana / Hasj kan spores i ryggmargen din i flere år i noen tilfeller og at jo lengre du røyker jo  lengre tar det å bli kvitt symptomene på det, faktisk så er det verre å bli kvitt bieffektene av det jo lengre du har røykt..

 

Dette er ihvertfall feil! Det med at THC kan spores i kroppen vet jeg ikke noe om og det skal jeg ikke si noe på, men "bieffektene" du snakker om blir

ikke verre jo lengre man har røkt.

Tar man en pause på et par uker er alt som før igjen. Dette vet jeg meget godt av egen erfaring, dessuten så finnes ikke merkbare bieffekter dersom man ikke misbruker hasjen/marihuanaen og røyker flere ganger daglig.

 

Den personen som har startet å røyke Hasj / Marijuana er ikke lenger en "en ansvarsfull voksen" hadde han vært det så hadde han holdt seg langt unna og heller tatt seg en fest (med eller uten alkohol) for å komme i humør eller funnet på noe gøy sammen med vennene sine, og det er bare bullshit at marijuana / hasj ikke skader noen, flere tusen menneskeliv har sikkert gått tapt pga konsekvensene av bruket eller såkalte "lateral damage" som for eksempel : Bilulykker, drukkningsulyker (badevakter ruset på marijuana som ikke greier å reagere i tide), helsepersonell som ikke gjør jobben sin (sløv), og mange andre eksempler.

 

Hvorfor er ikke vedkommende ansvarsfull om han i lik grad sitter hjemme og tar en pipe sammen med god mat og drikke?

Og det med reaksjonsevne stemmer, men det overhodet ikke så alvorlig som rapportene legger fram til.

Tenk på en ting, en person som røyker hasj tenker mer på konsekvenser i øyeblikket. Og jeg tviler sterkt på at en ansvarsfull voksen som jobber som badevakt eller som dykker idet hele tatt

vurderer å røyke før eller på jobb.

Det er like stor sjanse for at disse menneskene drikker på eller før jobb også, og det ville skapt mye større problemer.

Husk at folk har mulighet til å tenke og vurdere situasjoner selv.

 

Sønnen til spanjolen hadde død av overdose som han hadde fått av noen dop selgere som holdte til i denne gaten.

 

Dette har ikke mye med hasj å gjøre vel? Dette handler om dop (merk, harder drugs)

Ingen i verdenshistorien har noensinne dødd av overdose av hasj da det er plent umulig.

 

Men regner med at de som ruser seg kommer til å holde på som før, er det noe som ikke kommer igjennom til dem så er det nettop fordi de tror at de har full kontroll på bruken og at de ikke er avhengig, men hvorfor tar de dop i det hele tatt da?

 

Det er ikke mange som røyker masse som ikke ærkjenner at de er avhengige, da de vel dette meget godt selv.

Og hvorfor ta dop i det hele tatt? Vel, mennesker som kun har et forhold til hasj og marihuana ser ikke på det som dop og bruker det til å "unwind" etter en slitsom uke på jobb. Nothing more, nothing less.

 

Så nå vil jeg fortelle deg litt om hvordan det er å røyke og ha det som en vane, da det er ganske synlig at du ikke har særlig erfaring med det.

Når jeg kommer hjem fra jobb liker jeg å ta en pils til maten. Det er en ærlig sak.

Når helgen kommer er det ingenting som å ta en pipe når kvelden omsider kommer.

Det hjelper meg å slappe av og tenke over tidens situasjon og hvordan jeg skal forholde meg til ting.

Jeg tror du har misforstått litt hva hasj faktisk er? Hasj gir deg ingen super-rus osv.

Du er akkurat den samme personen som til vanlig, den eneste forskjellen er at enkelte sanseinntrykk blir forsterket og andre blir svekket.

De som blir forsterket er følelser og følsomheten fra vibber av f.eks musikk, personer ol. De som blir svekket litt er som du har nevnt reaksjonsevnen (selv om det er fint lite) og generelt hvor kjapp du er i hodet. Selv om dette kan variere etter hvilken humør du er i.

Man blir jo sløvære, det er det ingen tvil om men det er liksom det som er hele poenget også da. Stresse ned litt og koble litt fra den ordinære hverdagen.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Bare 2 spørsmål.

Hvis cannabis blir legalisert hvilke skatter og avgifter vil be pålagt disse stoffene tror du?

Og tror du at legalisering vil stoppe smuglingen?

 

- D.J.

Mener du smugling av hasj og marihuana? Det ville nok ikke ha vært mer smugling nei.

For ingen langere har kunnet konkurrere med prisene til staten.

Selv om staten kanskje ville ha satt altmulig rart moms og skatt på hasjen.

Et gram i gatepris ligger på 100 Kr. Det er standard.

Et gram hasj er ikke i nærheten så mye verdt.

 

Jeg er forøvrig enig med PelsJacob i at mer frihet vil gi mindre narkomane.

Mange som i dag er narkomane begynte i ung ungdomsalder og greide å rote seg borti narko-miljøer som er meget kyniske og tenker kun på egen vinning.

Alstå rekruttering av unge.

Og i den alderen er det meget populært å gjøre det motsatte av hva loven sier.

Hva det omhandler er ikke så viktig, bare man gjør det stikk motsatte av loven.

Rebeller som det også kalles.

 

Vil også legge til at de narkomane jeg kjenner mener at hasjen er i grunn det beste og at de aldri ville ha begynt med sterke stoffer om de hadde holdt seg kun til hasjen og ikke hadde blitt fristet inn i et ulovlig miljø. Mange får også et kick av å bryte loven uansett hva den sier.

Lenke til kommentar
Mener du smugling av hasj og marihuana? Det ville nok ikke ha vært mer smugling nei.

For ingen langere har kunnet konkurrere med prisene til staten.

Selv om staten kanskje ville ha satt altmulig rart moms og skatt på hasjen.

Et gram i gatepris ligger på 100 Kr. Det er standard.

Et gram hasj er ikke i nærheten så mye verdt.

Dette vet du lite om, bare se på tobakk, sprit og andre alkohol-varer, dette blir skattet nedenom og hjem. Prisen på smugglervarer vil nok gå ned for å matche statens priser.

Jeg er forøvrig enig med PelsJacob i at mer frihet vil gi mindre narkomane.

Dette er også feil, bare se på alkoholikerene.

Mange som i dag er narkomane begynte i ung ungdomsalder og greide å rote seg borti narko-miljøer som er meget kyniske og tenker kun på egen vinning.

Alstå rekruttering av unge.

Og i den alderen er det meget populært å gjøre det motsatte av hva loven sier.

Hva det omhandler er ikke så viktig, bare man gjør det stikk motsatte av loven.

Rebeller som det også kalles.

Det er andre menneskeskjebner som er ute og går også, ikke bare rebeller.

 

Rebeller er ungdomer som vil bryte med samfunnets normer, standarer, og sine foreldre ikke sant? Vise at de har sin egen mening. Jeg husker fra min egen ungdom hva jeg gjorde for å bryte med standarene, begynte å røke (helt lovelig), drakk øl og sprit (ikke helt lovelig siden vi ikke var 18 ennå). Hva tror du vil skje hvis hasj og marihuana blir legalt? Det blir mer utbredt selfølgelig, enhver wannabe rebell må jo vise seg ikke sant?

 

Enda ett spørsmål:

Hvilken aldersgrense tror du blir satt på hasj og marihuana (hvis det eventuelt blir legalisert)?

 

- D.J.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...