Gå til innhold

Ni tatt i narkoaksjon på Hitra


Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article401541.ece

 

I Adressa står det en sak om en massiv narkoaksjon på Hitra der 9 stykker i en alder fra 17 til 26 år ble tatt.

I aksjonen hadde Politiet samarbeidet med flere andre kommuner og 11 betjenter og i tillegg deltok to hundeekvipasjer fra Sentrum politistasjon i Trondheim.

 

Hva mener dere? Selv mener jeg dette er helt feil og er fullstendig feil framgangsmåte å få bort stoff på. Tror de at ungdommene slutter å røyke etter å ha blitt tatt?!

"Nå er de tatt og da blir alt bra" liksom.

Tror nok ikke det er så lett.

 

Hva er feil med at de sitter i fred og ro og tar en joint?

Må også legge til at de ikke ble funnet stoff, bare brukerutstyr og likevel måtte 6 av dem betale bot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herskedal forteller at Hitra har et gryende narkotikamiljø, som politiet følger tett. Gjennom slike aksjoner som tirsdag kveld kan politiet forebygge og hindre rekruttering til rusmiljøet.

Tja, hvis aksjoner som denne kan bidra til å holde ungene unna stoff i fremtiden, ser jeg egentlig ikke så mye negativt med det.

Lenke til kommentar

Hva?!!? Kan de gi deg bot for brukerutstyr av narkotika?! På Shangri-La i oslo selger de alt fra bonger til hampklær. Jeg har selv kjøpt bong der, og deretter gikk jeg opp karl-johan og politiet så bongen i posen, men stirra bare stygt på meg!

 

Politiet kan vel ikke gi deg bot for brukerutstyr og emballasje! Man kan jo bruke en bong til vanlig tobakk! Det er som å gi deg bot for å ha en pengeseddel for det kan jo brukes som snorterør!

Lenke til kommentar

Synd at vi i sammfunnet her er så fryktelig snille med alle narkomane og andre personer som har det vanskelig her i livet, vi lar jo de så og si ta livet av seg selv uten at vi griper inn.

 

Nei finn et flott plass langt ute i ødemarka hvor det er umulig å stikke av fra, med ordentlig personale som kan sørge for at disse menneskene ikke har tilgang på noe form for dop i det hele tatt i løpet av 1-2 år , kanskje enda lengre for heroinmisbrukere.

 

Mener personlig at det er ikke noe alternativ å gi kroppen metadon isteden for Heroin, det er jo fortsatt en form for dop det og.

 

Hjelper i dag en 30 år gammel heroinmisbruker og vi har snakket mye sammen om dette, han ønsker å fungere og takket være en fantastisk familie og venner så har han endelig begynt å komme seg, men han sier selv at han hadde ønsket å være stengt inne fordi det er så fryktelig lett å falle på nytt i fristelsen.

 

Det er ikke akkurat lett for ham nei, men han har nå kommet ned på 100mg om dagen fra 400mg fra før av og det er en stor forandring fra zombie tilværelsen hannes til den han har nå.

Lenke til kommentar
Hva?!!? Kan de gi deg bot for brukerutstyr av narkotika?! På Shangri-La i oslo selger de alt fra bonger til hampklær. Jeg har selv kjøpt bong der, og deretter gikk jeg opp karl-johan og politiet så bongen i posen, men stirra bare stygt på meg!

Politiet har rønkensyn?

Var en hvit pose med en lilla bong i. Var ganske synlig gjennom posen.

Lenke til kommentar

Problemet er at Politiet og myndighetene er meget trangsynte og konservatorisk når det gjelder synet på narkotika.

På slike steder som Hitra er det heksejakt på hasj, fordi det er hasj de vil først og fremst ha tak i på grunn av trappeteorien osv.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen, forbudet mot hasj skaper mer problemer enn hasjen selv. Det er jo loven som har gjort disse ungdommene til "kriminelle", og dette hjelper dem ikke det grann.

De yngste av disse ungdommene fikk sikkert storsjokk når en hel armè kom for å ta den lille pipa deres og det resulterer i at de blir forbannet på Politiet og mister all respekt for autoriteter. Hvorfor skal noen stakkarse smårøykere føle seg trampet på kun på grunn av at de liker å slappe av i ny og ne?

 

Greit nok, amfetamin er ikke bra og burde ikke vært der i det hele tatt, men å gå etter smårøykerne hjelper ingenting! Hadde hasjen i motsetning vært lovlig ville ikke like mange ha kommet borti disse amfetamin-miljøene.

 

Nå må staten og Politiet ta ansvar og slutte å gjøre smårøykere til kriminelle!

De har ingenting å skamme seg over og jeg støtter dem 110%!

(støtter ikke amfetamin)

Lenke til kommentar

Loven mot lommetyveri skaper mer problemer enn lommetyveri i seg selv. Det er jo denne loven som gjør lommetyver til kriminelle, og dette hjelper ikke disse stakkars lommetyvene det grann!

 

Lpmmetyvene får sikkert sjokk når politiet pågriper dem for å ta fra dere de småpengene de har klart å naske. Hvorfor skal noen småtjuver ikke få lov å naske noen småpenger i fred?

 

Nå må staten og politiet ta asnvar og slutte å gjøre småtyver til kriminelle! De har ingenting å skamme seg over, og jeg støtter dem 115% (støtter ikke innbrudd)

Lenke til kommentar
Loven mot lommetyveri skaper mer problemer enn lommetyveri i seg selv. Det er jo denne loven som gjør lommetyver til kriminelle, og dette hjelper ikke disse stakkars lommetyvene det grann!

 

Lpmmetyvene får sikkert sjokk når politiet pågriper dem for å ta fra dere de småpengene de har klart å naske. Hvorfor skal noen småtjuver ikke få lov å naske noen småpenger i fred?

 

Nå må staten og politiet ta asnvar og slutte å gjøre småtyver til kriminelle! De har ingenting å skamme seg over, og jeg støtter dem 115% (støtter ikke innbrudd)

Dette må være det mest usaklige jeg har hørt på lenge.

 

Tyveri er umoralsk og feil og er mot loven for en grunn.

De tar fra andre til sitt eget formål.

En hasjrøyker skader ingen bortsett fra seg selv (om han gjør det idet hele tatt)

Og ufrivillig støtter svarte marked.

Hva hadde vært så forferdelig om disse ungdommene hadde fått hatt et par planter i sitt eget hjem istedet for å skaffe det på gata, komme borti FARLIGE stoffer og dermed støtte svarte ulovlige marked?

Lenke til kommentar
Loven mot lommetyveri skaper mer problemer enn lommetyveri i seg selv. Det er jo denne loven som gjør lommetyver til kriminelle, og dette hjelper ikke disse stakkars lommetyvene det grann!

 

Lpmmetyvene får sikkert sjokk når politiet pågriper dem for å ta fra dere de småpengene de har klart å naske. Hvorfor skal noen småtjuver ikke få lov å naske noen småpenger i fred?

 

Nå må staten og politiet ta asnvar og slutte å gjøre småtyver til kriminelle! De har ingenting å skamme seg over, og jeg støtter dem 115% (støtter ikke innbrudd)

Sammenligne å røke hasj med tyveri blir helt usaklig.

Lenke til kommentar
Loven mot lommetyveri skaper mer problemer enn lommetyveri i seg selv. Det er jo denne loven som gjør lommetyver til kriminelle, og dette hjelper ikke disse stakkars lommetyvene det grann!

 

Lpmmetyvene får sikkert sjokk når politiet pågriper dem for å ta fra dere de småpengene de har klart å naske. Hvorfor skal noen småtjuver ikke få lov å naske noen småpenger i fred?

 

Nå må staten og politiet ta asnvar og slutte å gjøre småtyver til kriminelle! De har ingenting å skamme seg over, og jeg støtter dem 115% (støtter ikke innbrudd)

Sammenligne å røke hasj med tyveri blir helt usaklig.

Argumentene som ble brukt er usaklige.

 

Både hasj og tyveri har uønskede negative konsekvenser på samfunnet, og samfunnet har derfor valgt å kriminalisere. Der stiller hasj og tyveri helt likt.

 

Eneste forskjellen er tyveri har mer direkte og oversiktlige konsekvenser. Mens tvyeri har et direkte offer, så har hasjen mer indirekte skadevirkninger. Men det er ikke graden av direktehet som avgjør om noe skal være straffbart.

Lenke til kommentar

Her er virkningene på enkeltpersoner: http://www.rusdir.no/fakta_om/narkotika/stoffene/canna.htm

 

En utbredelse og legalisering vil øke tilgjengligheten og føre til at flere barn eksponeres (ref: utbredelsen av alkohol- og nikotin-bruk).

 

Barn må beskyttes spesielt i slik sammenheng fordi de i mange iltfelle ikke er modne nok til å vurdere konsekvensene av bruk. For barn er det større fare for langvarige problemer fordi de fortsatt er i utviklingsfasen både mentalt og fysiologisk (hjernen er ikke ferdigutviklet, og stimuli påvirker utviklingen).

 

Personlig synes jeg det er viktig å også tenke på trafikksikkerheten. Hasj fungerer nedsettende påreaksjonsevnen, også etter at rusen er borte. Hvor lenge er avhengig av inntaket over lengre tid.

 

Hvilken helhetsvurdering myndighetene legger til grunn, det vet jeg ikke.

 

Men poenget er: Det er en samlet vurdering av konsekvensene for samfunnet, altså samfunnskonstnadene, som ligger til grunn. og det er alt for snevert å kun se på enkeltpersoner i denne sammenhengen.

 

 

Edit: Jeg brukte de samme argumentene på et annet område. Du sa selv de var usaklige. Da skulle det være unødvendig for meg å forklare hva du allerede egentlig er klar over.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Hva slags negative konsekvenser har hasj? Fortell..

Og hva var usaklig med argumentene mine?

Du kan finne likheter på det meste om du bare vil...

 

Hva slags negative konsekvenser har alkohol?

Hva slags negative konsekvenser har hat???

 

Skal man da bøtlegge eller forfølge folk for å hate?

Der ligger faktiskt U.S.A steget forran med "Hatecrimelaw", som igjen er usaklig.

Lenke til kommentar
Hva slags negative konsekvenser har hasj? Fortell..

Og hva var usaklig med argumentene mine?

Du kan finne likheter på det meste om du bare vil...

 

Hva slags negative konsekvenser har alkohol?

Hva slags negative konsekvenser har hat???

 

Skal man da bøtlegge eller forfølge folk for å hate?

Der ligger faktiskt U.S.A steget forran med "Hatecrimelaw", som igjen er usaklig.

Hva slags negative konsekvenser har hasj? Hvordan skal samfunnet forholde seg til dette?

Hva slags negative konsekvenser har alkohol? Hvordan skal samfunnet forholde seg til dette?

Hva slags negative konsekvenser har hat? Hvordan skal samfunnet forholde seg til dette?

 

Dette er forskjellige saker som må vurderes hver for seg. Det er ikke slik at svaret på den ene problemet automatisk gir noe svar på de andre problemene, fordi dette er forskjellige saker.

Lenke til kommentar

Nå er hasj ganske så utbredt fra før og en legalisering vil ikke dermed sagt få en negativ effekt på landsbasis.

 

Hasj brukes av mange og mange nye rekrutteres hver dag. Poenget er at de nye rekruttene blir dratt inn i narko-miljøer på grunn av at de vil ha en liten røykings.

Dermed er det lettere for dem å få tak i sterke og farlige stoffer.

Og når man har det så tilgjengelig er det lettere å tenke "hmm, kanskje jeg skal prøve noe annet?" Det er der en legalisering eller avkriminalisering vil få en bedre effekt. Det vil bli mindre bruk av farlige og sterke stoffer på grunn av at hasjen og de farlige miljøene blir avskilt.

 

Mer er Norge klar for en legalisering? Det tror jeg ikke, men en avkriminaliering er det ikke tvil om burde ha funnet sted!

 

Hvilke negative effekter vil det ha om det blir lovlig å ha noe gram i sitt eget hus til eget bruk? Eller noen planter?

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...