Gå til innhold

Ni tatt i narkoaksjon på Hitra


Anbefalte innlegg

Dersom det hadde vært en 100 % sammenheng mellom rusbruk og vold, ville jeg ha støttet et forbud, men det er det ikke. Folk må selvsagt ta ansvar for sine handlinger enten de er ruset eller ikke, men at noen rusbrukere tyr til vold i ruset tilstand, er ikke noe grunnlag for å forby rusmiddelet per se. Da må man straffe volden, ikke rusbruken i seg selv. En dekriminalisering vil som sagt også frigjøre endel midler, slik at politi og rettsvesen får flere midler til rådighet når det gjelder å slå ned på reell kriminalitet (som for eksempel vold)

Vold er ganske så reelt ved tyngre stoffer. Det er mange stoffer med adferdsendrende virkning.

 

Det spørs hva du mener med kontroll. Når det gjelder slike ting som matvareforretninger, er det noe som meget vel kan løses ved hjelp av private tilsyn. Den enkelte butikk kan da betale et privat tilsyn for at denne undersøker butikken med jevne mellomrom, og eventuelt godkjenner butikken slik at denne for eksempel kan henge opp en plakat med «Denne butikken er godkjent av Mattilsynet». Det samme prinsippet gjelder for rusgifter.

Tror ikke det hadde fungert.

 

Hvis mot formodning at marijuana blir legalisert som et legemiddel til bruk på de mest ekstreme tillfellene av sykdom som en smertestiller, så ville all annen bruk være ulovelig da og.

Det ville i alle fall ha vært et skritt i riktig retning.

Kansje, er kun en lekman.

 

I økonomisk forstand er det et gode. Sammenlikningen med aksjehandel var for øvrig på tilbudssiden, ikke på etterspørselssiden, og var ment å peke på sammenhengen mellom risiko og høy gevinst. Fordi risikoen ved narkotikaomsetning er høy, vil de som utfører denne kreve en større godtgjørelse for det. Manglende konkurranse og informasjon i det illegale markedet hjelper heller ikke på prisnivået. For øvrig er jeg helt enig i at rusgifter er en belastning, ikke bare for samfunnet, men også for individet. Jeg ser imidlertid ikke at et forbud løser dette problemet. Det blir jo bare flere og flere rusmisbrukere, til tross for at strafferammene blir strengere og strengere. Løsningen er å spre rasjonelle ideer, slik at folk selv velger å avholde seg fra rusgifter.

Rasjonelle ideer "is in the eye of the beholder"

 

De avgiftene er som et sikkerhetsnett, uten dette vil mange falle i en tidlig grav.

Vel, det er deres ansvar.

Så i ditt samfun vill alle ha eget ansvar, er ikke mange som er kompetente til å ta det ansvaret, ikke engang du.

 

[ Eksempler på din angivelige umoral: ]

 

- Å ta ifra "inkompetente" mennesker deres sikkerhetsnett.

- Legalisere narkotika generelt.

Dette er politikk, ikke moral.

Tydlig att du ikke har noen moral, utover pengepungen.

 

Når det gjelder legaliseringen av hasj og marijuana så vet jeg ikke hva gjennomsnittsalderen på de som ønsker å legalisere disse stoffene er,

Hvorfor er det relevant?

Hvorfor delte du setningen min?

 

men det er naivt å tro att det ikke blir noen aldersgrense på kjøp ved en eventuell legalisering.

Det bør selvsagt være en aldersgrense. For tyngre stoffer, som for eksempel heroin, bør aldersgrensen være på minst 20–21 år. Jeg mener også at myndighetene i mye større grad bør slå ned på det å selge rusgifter til mindreårige, for eksempel ved bøter og fengselsstraff.

Her fortsetter setningen min, lurer på hvor du ble av, hadde slemme mannen tatt deg ut av sammenhengen.

Det er allerede straff på å selge alkohol og tobakk til mindreårige, å straffeforfølge de er som å straffeforfølge kvikksølv.

 

Antyder du at enhver som er for dekriminalisering har vikarierende motiver, i den forstand et de ønsker å ha muligheten til å bruke narkotika innenfor lovens grenser?

Jeg antyder att mange av de som blir introdusert til diverse narkotiske stoffer slik som hasj og marijuana er under den kriminelle lavalder. Deres metode for å få tak i slike stoffer er uansett ulovelig.

 

Ingen, det kan jeg garantere. Det eneste dette gjorde var å få ENDA flere ungdommer mot Politiet.

Det er ganske normalt for ungdom å opponere mot politiet, uansett hva det gjelder.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen, det kan jeg garantere. Det eneste dette gjorde var å få ENDA flere ungdommer mot Politiet.

Det er ganske normalt for ungdom å opponere mot politiet, uansett hva det gjelder.

 

- D.J.

Greit nok det at ungdom ofte er imot Politiet uansett hva det gjelder, men dette hjalp ikke akkurat særlig.

Politiet hadde kunnet bruke de pengene de brukte på denne aksjonen på viktige ting, som vold og farlige narkotiske stoffer.

Så vidt jeg vet så er ikke akkurat hasj det verste problemet på Hitra.

Det finnes mer enn nok vold, bilkjøring og alkohol-problemer de kan ta seg av.

Lenke til kommentar

Og dette miljøet er ikke overrepresentert når det gjelder vold og rusmisbruk? Dessuten så vet du at slike miljø som dette handler om mye mer enn bare kjøp og salg av hasj. Nå vet jeg ikke hvordan det er på Hitra, men i Molde opplevde jeg mye syke saker da jeg var en del av dette.

Lenke til kommentar

Vel på Hitra er det mest hjemmebrent og snus egentlig. Det er en ganske sterk bonde-faktor der, men det er akseptert ettersom det alltid har vært det der.

Av narkotika vet jeg det finnes en del amfetamin og hasj selvfølgelig.

 

Selvfølgelig handler det om mer enn kjøp og salg av hasj på Hitra, men miljøene der er ganske adskilt. Narkotika-folk holde sammen, lego-nazister holder sammen, likt som bønder og generelt vanlige folk.

 

Og Molde kan jo ikke sammenlignes med Hitra på noen måter omtrent.

Har en bror som har bodd der og som jeg har hørt driver de med masse merkelige ting.

Der er ikke bare hasj, men alt du kan drømme om av narkotiske stoffer.

F.eks var det en fyr som hadde spist LSD og som kun iført dykkermaske og snorkel malte et bilde stående på en fot mens han danset.. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Cannabis er kanskje ikke så ufarlig likevel?

 

Dagbladet

 

Greit å påpeke at det trengs mer forskning før det kan fastsettes at røyking av Cannabis /Hasj er skadelig, men det er greit å vite litt om risikoen før man kaster seg ut i det.

utrolig teit asss, søk litt i dagbladet, så finner du ut at melk, gulrot og mobiltelefon dreper også :dribble:

 

skulle gjerne ha tatt en runde med fatal justice forresten :D

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Selvsagt så kommer det fram fra Dagbladet / Vg eller andre nyhetsmedier at til og med å puste luft kan være farlig (litt på spissen) men hittil så har det vært svært få studier som har tatt for seg cannabis og bieffektene som denne har.

 

Alle vet pr dags dato at det ikke finnes en eneste medikament / naturprodukt som kan ha en bivirkning i en eller annen grad , i noen tilfeller positive i en viss sammenheng og i andre tilfeller veldig negative.

 

Når det gjelder cannabis så er det greit (synnes jeg) at brukerne får riktige og neutrale studier / forskningsrapporter som tar for seg eventuelle negative og positive effekter den kan ha på kroppen og dermed kan også vite når de kan røyke eller ei (om de ønsker det) og vurdere om de ønsker å ta den risikoen eller ikke.

 

Når det gjelder statistikker så tror jeg nok at antall dødsfall pr cannabis blås må være latterlig lav i forhold til visse medikamenter og dermed er nok alt oppstyret litt oppblåst, men som sagt all informasjon er velkommen.

Lenke til kommentar

Det største problemet er nok folkets syn på cannabisen. Folk som ikke tenker på det og som ikke har noe med det å gjøre, har ofte den oppfatningen av at det er farlig.

Og dem får lett negative vibber når det er snakk om det fordi de vet ikke egentlig hva det er og hva det innebærer. Det hjelper heller ikke at befolkningen er så splittet angående synet på det heller. Hvor skal man stå liksom?

 

Og det finnes masse rapporter som slår fast at cannabis kan kurere kreft, alzheimers, ms whatever, og det finnes rapporter som som fastslår det motsatte.

Det er ikke bra heller for da står det stilt på begge sidene av legaliseringsspørsmålet.

Anti-legalistene står bom fast og legalistene står bom fast. Mens det brukes masse penger på å motarbeide det.

Det er en sånn dobbelmoral her altså. :no::p

 

Dette med marihuana er veldig forskjellige fra bruker til bruker.

Selv har jeg mange ganger fått super-paranoia ved bruk.

Rusen reflekteres i det gjeldende humøret og livssituasjonen man er i der og da.

Derfor er rusen aldri helt lik. Vel, i bunn og grunn er den jo det da, men måten man reagerer på det og måten man oppfatter det kan variere veldig.

Er man deppa, kan det være lurt å røyke. Eller det kan IKKE være sørlig lurt å røyke.

Så dette varierer veldig.

 

En logisk forklaring på dette kan være det her:

 

Når en person røyker for første gang, har han inget begrep på hva man begir seg ut på. Altså de fleste har jo drukket alkohol og alkohol har en meget motsatt effekt som cannabis. På alkohol så merker man at bevisstheten forandres, men tenker ikke særlig over det fordi man er så "susa".

På cannabis blir bevisstheten "forminsket" på en måte sånn at det føles HELT annerledes enn det man kanskje hadde trodd.

Så når kroppen først får THC i seg vet den ikke hvordan den skal reagere og slipper gjerne forbi masse stoffer fordi den vet ikke hva den tåler og ikke tåler. Dermed kan man grønne eller oppleve det hele som meget surrealistisk.

Etter som tiden går og kroppen får tilført THC nå og da, lager kroppen et slags bilde av det og blokkerer for enkelte stoffer som den husket ikke var særlig bra for deg sist gang. Så etterhvert blir det å røyke helt annerledes enn det man opplevde de første gangene.

Det er her det begynner å bli bra, for jeg f.eks blir ikke spesielt "fjern" nå fordi jeg vet akkurat hva det er og hvordan jeg reagerer på det.

Derfor trenger ikke jeg å merke noe spesielt av det, eneste den rene rusen uten alt det der merkelige greiene som kan skje (Cannabis er svakt hallusinugent), og nå bruker jeg det alltid i samhold med komponering av musikk eller kunst av noe slag.

Det hjelper meg veldig mye og jeg angrer ikke i det hele tatt at jeg begynte med det. Faktisk så føler jeg en motsatt virkning. Har jeg ikke begyne å røyke hadde jeg fortsatt vært en bonde-fyr med tresko og snus. Men cannabisen har åpnet øynene mine for noe helt annet. Jeg har på en måte kommet meg ut at den "bobla" jeg trodde var verden. Og som selvfølgelig media og TV har skapt for meg og som jeg trodde jeg levde i når jeg var liten.

 

Nå er verden et helt annet sted å leve på og jeg føler mer kontakt med naturen, og kan dra lettere logiske slutninger basert på tidligere konklusjoner om ting og tang. Derfor er cannabis meget bra under filosofering og tenkning generelt.

 

Off topic: Sist helg var jeg sammen noen "tøffe" metallgutter som hadde skikkelig bein i balla. Trodde de ihvertfall. Store muskelbunter som er skikkelig tøff og "ond".

De hadde drukket og var ordentlig tøffe. Så smakte de litt på en joint og freaka helt ut! De hadde ingen fornemmelse over hva de begikk seg ut på og de blekka jo selvfølgelig en time etter. Det siste en av dem sa var: "dæven, den s'en på skjorta di er faenmeg stor altså!" Og han trodde at s'en på skjorta skulle stikke ut øya på han.

Sånne eksempler tar staten fram og konkluderer med at "cannabis kan gi vrangforestillinger og er derfor ikke bra for deg" men det er jo ikke det som er poenget. Jeg tror det er sunt å ha sånne opplevelser sånn at man ikke blir så skjermet for den ordentlige virkeligheten man gjerne blir når staten skal "passe på" oss hele tiden.

 

Enkelte forskere har også sagt at det er meget mentalt sunt å spise en liten dose syre(LSD) en gang hvert 6. år. Og det støtter jeg totalt ( selv om jeg aldri har prøvd det da)

Lenke til kommentar
Enkelte forskere har også sagt at det er meget mentalt sunt å spise en liten dose syre(LSD) en gang hvert 6. år. Og det støtter jeg totalt ( selv om jeg aldri har prøvd det da)

ikke helt i stil med resten av posten din, men men.

 

kanskje du vil få utbytte av å lese følgende bøker?

Outsiders, fås på biblioteket

 

The Doors of Perception, bare 77 sider, magisk bok!omtale,bibsys

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Nei, det er greit nok. Jeg prøvde bare å få fram at "dop" kan ha positive effekter på oss.

Uten å kalle det "narkotika" eller "devil drugs". Det gir fram feil bilde at det hele.

Egentlig litt merkelig med tanke på at alle de utgamle sivilasjonene brukte alt som har med sånt å gjør for å komme i kontakt med gudene.

Men til oss har det bare forsvunnet av en eller annen grunn. Sikkert det moderne samfunn som har gjort det.

Jeg synes det er litt synd.

 

Og jeg leser nesten ikke bøker. Har aldri på en måte funka for meg. Men broren min leser flere bøker i uka og han har prata om den outsiders-boka. Er det mer sånn Hvite niggere-stil eller?

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Egentlig litt merkelig med tanke på at alle de utgamle sivilasjonene brukte alt som har med sånt å gjør for å komme i kontakt med gudene.

Men til oss har det bare forsvunnet av en eller annen grunn. Sikkert det moderne samfunn som har gjort det.

Jeg synes det er litt synd.

har du sett shamans of the amazon? knallfilm :D

http://www.shamansoftheamazon.com/

 

ellers siden du ikke leser finnes det mye lydmateriale fra terence mckenna har:

http://www.deoxy.org/mckenna.htm

smart mann

 

Og jeg leser nesten ikke bøker. Har aldri på en måte funka for meg. Men broren min leser flere bøker i uka og han har prata om den outsiders-boka. Er det mer sånn Hvite niggere-stil eller?

dette er en grunnbok på studier i avvikssosiologi. tar for seg den sosiokulturelle delen av cannabisrusen. anbefalles!

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...