Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

ahh vi får se ... med prisene som er i dag blir det ikke billig å oppgradere fra 2.1 til 5.1 xD må ut med 10k for høytalerene + en effekt forsterker til senteren så blir fort litt penger der gitt

 

Hva bruker du på dine 683 nå? Har du vurdert å kjøpe brukt, via www.avtorget.no eller finn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, her er mitt. Får legge ut flere bildet av rommet når jeg får rydda litt.. :whistle:

 

19Feb_Friday_hlec5g-thumbnail.jpg

 

Hehe. bare triplescreen :D, veeeldig nice og clean setup btw! :)

 

Men ekte menn kjorer quadscreen :D

imga0222-1.jpg

 

4x 19", 2x Samsung S paneler, 1x Seiko, 1x Benq :D Slackware Linux, Fluxbox, 32 virituelle skrivebord. Oooh, yeah!

 

River :love: Creeps me out!

 

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

Er det G2222HDL jeg ser? :) Virket apple adaptern?

Det er 2 x BenQ 24" LCD G2411HD og 1 x BenQ 24" LCD G2420HD.

Apple adapteret funket fint ja :)

 

Hvordan får du til fullskjermprogram over 3 skjermer?

Med Eyefinity som nevnt over.

Fungerer med alle skjermkortene fra 5xxx serien til ATI\AMD.

 

Fint skjermoppsett, Merkoen! :)

Hehe. bare triplescreen :D, veeeldig nice og clean setup btw! :)

Takk :new_woot:

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Ahhh, husker jeg gjorde det samme med et 9800 GX2 for et og et halvt år siden. Tre 24" satt opp slik var rimelig heftig. Bare synd jeg ikke kunne beholde skjermene da. :(

Klarte heller aldri helt å venne meg til å måtte delvis snu på hodet, men så hadde jeg ikke oppsettet så veldig lenge da.

 

Trenger ikke akkurat noe ATI Eyefinity Technology, men er jo sikkert noe lettere i bruk. I steden for å bruke tredjeparts programvare bla. Bortsett fra det, så har jo den samme teknologien vært i bruk i godt over 2 år allerede.

Lenke til kommentar

Ahhh, husker jeg gjorde det samme med et 9800 GX2 for et og et halvt år siden. Tre 24" satt opp slik var rimelig heftig. Bare synd jeg ikke kunne beholde skjermene da. :(

Klarte heller aldri helt å venne meg til å måtte delvis snu på hodet, men så hadde jeg ikke oppsettet så veldig lenge da.

 

Trenger ikke akkurat noe ATI Eyefinity Technology, men er jo sikkert noe lettere i bruk. I steden for å bruke tredjeparts programvare bla. Bortsett fra det, så har jo den samme teknologien vært i bruk i godt over 2 år allerede.

 

Har ikke sjekket ut ATI eyefinity selv, men har ett 5870 liggende paa hyllen og frister litt og sjekke ut hva alt spjaaket er :) Spille over 3+ skjermer er jo kos da, dette har aldri Nvidia hatt noen videre support for.

 

Men naar det kommer til teknologien selv, har jo denne vaert der ute en god stund ja.. her er setup'en jeg hadde for 5 aar siden :) ett nvidia 6600gt og ett 5200fx, xserver ett eller annet. Gentoo Linux. Ahh.

 

IMG_1092.jpg

 

Paa den tiden hadde man ikke nvidia-settings eller lignende til aa faa til multiskjerm, men til gjengeld fungerte Xinerama og nvidia-driverene finfint med GLX over flere skjermer, noe som ikke er stottet i dagens modular Xorg :p der de har kuttet stotte for Xinerama uten noen fungerende erstatning! :(

 

Og her er setup'en jeg hadde for 6-7 aar tilbake ogsaa :D

Bilde101.jpg

 

Ahh, multiskjerm, hvordan kan man leve uten? :whistle: Gode tider, mimre, mimre :)

Er jeg virkelig saa gammel!!? :ohmy: Sist jeg sjekket var jo jeg bare barnet! :no:

 

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

bula mi slik den er nå. skal bestille tv så jeg får den innen jeg har fått den nye sofan. er kan ikke sitte på 3 meter avstand å spille på en 24"

post-118931-1266957442,8849_thumb.jpg

synest jeg er flink som har 2 hele planter allerede og de er ikke av plast!

skal kjøpe noen flere til å dekorere med.

post-118931-1266957289,5277_thumb.jpg

post-118931-1266957653,7416_thumb.jpg

 

senga som jeg fikk i dag herlig å ligge i ... blir jomfruturen i natt!

post-118931-1266957418,6359_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hoho. Lenge siden jeg har lagt ut bilde her nå.

 

 

post-41440-1267015250,6149_thumb.jpg

 

Dere ser:

"Mikael" Skrivebord

Samsung T220 (Som dere ser så er det ikke plass til en 24" imellom der, skjermen min passer inn akkurat med ca. 2-3mm klaring :D)

Microsoft X? keyboard m/avtagbar numpad slik at jeg faktisk fikk plass til både tastatur og mus på brettet.

Roccat Kone

Komplett Q-pad matte siden den gamle Q-paden blei så insauset med drit at selv ikke glidz fikk musa til å gli på den.

Logitech Z-2300

Fjernkontroll til TVen

Asus C90s laptop

Specs til riggen som står under brettet er i profilen.

På venstre side:

Mine 2 XFX Radeon HD 4890 som jeg håper å få solgt i nær fremtid.

Denon HP-1000 DJ headset (resten av dj-utstyret måtte jeg selge :().

Esken til mitt #2 GTX 275

"Mikael" skuffegreie.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Noen som har vært borti Vika Amon bordløsningen til IKEA. Vurderer å lage meg en hjørneløsning med plass til 2-3 pcer. Stusser litt på at bredden på bordplatene er 60 cm. Litt i det minste laget. Pulten blir 2 meter over langsiden og kortsiden blir 120 utover. Slik at det blir 180 i begge retningene fra hjørnet.

 

Vika Amon.

 

post-105988-1267185845,0353_thumb.png

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hei folkens. Noen som har vært borti Vika Amon bordløsningen til IKEA. Vurderer å lage meg en hjørneløsning med plass til 2-3 pcer. Stusser litt på at bredden på bordplatene er 60 cm. Litt i det minste laget. Pulten blir 2 meter over langsiden og kortsiden blir 120 utover. Slik at det blir 180 i begge retningene fra hjørnet.

 

Vika Amon.

 

post-105988-1267185845,0353_thumb.png

 

Sitter selv på dette bordet nå. Riktignok uten hjørneløsningen, har bare et rett skrivebord intill den ene veggen. Bruker en slik hyllesak under på den ene siden og bordbein på den andre. Da blir det reint pratisk plass til to folk med maskiner.

Lenke til kommentar

Digger skrivebordet! Skal ha meg noe lignende selv. :) Bare med sort plate, og bein på ene siden istedenfor skuffer.

Skrivebordet er genialt! Har skjært ut hull i baksiden av skapet slik at jeg får PCen inni, så har jeg lagt opp alle ledningene på baksiden her og på baksiden av stereobenken, slik at det meste er skjult. Eneste kjipe er at selve bordplaten ikke er så veldig robust, sponplate med lav tetthet equals bildet nedenfor her;

 

post-158093-1267320378,2153_thumb.jpg

 

 

...heldigvis så har jeg en stor musematte til å skjule det med, men men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...