Gå til innhold

Å lage et nytt land


Anbefalte innlegg

Men om det ikke er noen på bouvet, da kan ingen si at jeg ikke har okkupert bouvet. Alså trenger jeg ikke å være der en gang!

 

Men en annen ting. Det er mange fattige land. Kanskje de vil selge.

 

Egentlig er det vel bare å opprette et land. Det er ikke forbudt. Og når jeg har et land kan jeg kjøpe tomt av andre land.

 

Det skal jeg prøve.

Forslag til navn på land?

Kanskje DU er den som kommer med et navn som blir navnet på mitt mye land!

 

Edit: Kom på noe. Må ha en lov. Vet noen om et sted (link) hvor den norske lov ligger? Kan bruke den som mal.

 

Edit2: Har funnet grunnloven, men det er fullt av underskrifter på den. Må det være flere enn meg som skriver under på den?

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hardwareland. Momsfri hardwarehandel :D

Hmm.. aprospros dèt - hvorfor ikke drive hardwaresalg i taxfree-soner? Jeg mener det... det hadde sikkert ikke solgt helt enormt, men....

God idé. Nå blir jeg rik :D

Det nye hardwareland ;) Eller kanskje mobilland? Da må det være påbudt med mobiltelefon...

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Om det bare er meg i landet, kan ikke jeg bare la vær å lage regler da. Må passe på at ingen kan komme fra utlandet å gjøre noe galt, men ellers er det vel ikke noen regler jeg trenger om bare jeg skal bo der.

Så kan jeg heller bruke god til før jeg tar inn noen innbyggere.

Skal ikke det gå da?

 

Flere navn?

Lenke til kommentar

To ting.

 

1. Hvorfor finner FN på en sånn (dum) regel da? Kunne aldri falt meg inn å gjøre det. For hvem vil lage krig om tomt på månen da? Om 10 år eller noe sånt kan de gjøre det, for da er teknologien kommet lengere, men før det trenger de vel ikke den regelen. Da rekker ikke jeg å lage et land på månen. Men gjelder dette bare månen? Ellers kunne jeg prøvd å ta mars eller pluto.

 

2. Når kommer denne teknologien da? om 10-30år?

Lenke til kommentar
To ting.

 

1. Hvorfor finner FN på en sånn (dum) regel da? Kunne aldri falt meg inn å gjøre det. For hvem vil lage krig om tomt på månen da? Om 10 år eller noe sånt kan de gjøre det, for da er teknologien kommet lengere, men før det trenger de vel ikke den regelen. Da rekker ikke jeg å lage et land på månen. Men gjelder dette bare månen? Ellers kunne jeg prøvd å ta mars eller pluto.

 

2. Når kommer denne teknologien da? om 10-30år?

Da USA sente folk til månen i 1969 plantet de flagget der. Dette skremte endel folk, planting av flagg er en symbolsk handling som betyr annektering. FN vedtar det medlemslandene ønsker FN skal vedta, og temmelig mange var veldig, veldig enige at USA ikke skulle eie månen. jeg tror alle himmellegmer utenom jorden ikke kan eies.

 

Det å eie deler av månen er blitt strategisk viktig, det har vært nevnt et utall ganger før her på forumet, så for at en snill moderator ikke skal avlive denne tråden, får du heller søke etter "helium 3" og lese hvorfor det er verdt 3 milliarder US dollar (dvs ca. 20.000.000.000 kroner) pr. tonn.

 

Nå er det slik at en juridisk ikke kan okkupere deler av månen, men en kan bygge baser, og det gjør i praksis det samme, slik som en ikke kan okkupere sSydpolen, men USA har likevel en base på polpunktet som i praksis gir dem en slags suverenitet i det området.

 

En tur på Google vil fortelle deg at diverse våpengrener i USA ønsker å grunnlegge noe slikt som "US Space Forces" og ta gjerne en kikk på den frigitte romkrigdoktrinen. Teknologi for krig i rommet har man allerede, og det er lenge siden en hadde den første romsonden utstyrt med våpen.

Lenke til kommentar

En annen interessant ting. Trenger man ha et fysisk område? Nei!

Man bestemmer jo alt selv. Hva med å starte et land på Internet? Problemet er bar å få laget et pass som vil bli godkjent i passkontroller i andre land. Man må inngå avtaler med internasjonale organisasjoner.

 

Men et enkelt land på Internet hvor hvem som helst kan søke om statsborgerskap :), det høres ikke dumt ut. Tenk alt man kan gjøre... Problemet blir vel å få oppholdstillatelse i det landet man befinner seg i fysisk.

Lenke til kommentar

Alt er hypoteser, og man kan for seg selv erklære hva som helst.

 

Men hvordan er det med kriminalitet? Hvis jeg erklærer mitt eget land i en båt (ganske enkelt med å si at denne båten er et land som jeg styrer) og jeg har 2 innbyggere med meg. Hvis den ene innbyggeren dreper den andre, og jeg som øverste myndighet ikke dømmer denne personen, vil han da gå fri for forbrytelsen?

Dette er jo også forutsatt at alle innbygerne mine har meldt seg ut av andre stater, og meldt seg inn i min. Hvordan er reguleringene på dette, og må Norge bare godta at jeg kan melde meg som statsborger i dette nye landet, eller kan Norge sette ned foten for slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...