Gå til innhold

Å lage et nytt land


Anbefalte innlegg

Det er vel bare å finne en eller annen pengelens stat et eller annet sted (afrika?). De selger nok unna om det skulle komme et tilbud på bordet :D

Det er jo folka som bor der som eier landet. Hvem skal du egentlig betale? Alle eier alt. Tror du må kjøpe et ubebodd landområde/øy isåfall, eller kjøpe opp en og en tomt til du eier alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://en.wikipedia.org/wiki/Empire_of_Atlantium

 

Atlantium's territorial claims are limited to Cruickshank's 61 m² apartment (the so-called "Imperium Proper")
:D

http://www.atlantium.org/

 

:lol:

 

Rundt unionsoppløsningen med Sverige var det en fyr ved navn William Coucheron-Aamodt som bodde på Veøy i Møre & Romsdal. Temmelig eksentrisk fyr. Han erklærte Veøy som et eget land...og da første verdenskrig brøt ut erklærte han krig mot Tyskland.

Lenke til kommentar

så på tv en gang der var det noen folk som senket en båt midt på havet og erklarte det som ett eget land...

istedenfor masse stess og kjøpe ett land, er det ikke mulig og finne et sted i havet det ikke er for dypt og lempe MASSE stein nedi og kalle det ett land da???

 

ps. så ikke åssen det gikk med landet de laga.

Endret av Z_ypher
Lenke til kommentar
så på tv en gang der var det noen folk som senket en båt midt på havet og erklarte det som ett eget land...

istedenfor masse stess og kjøpe ett land, er det ikke mulig og finne et sted i havet det ikke er for dypt og lempe MASSE stein nedi og kalle det ett land da???

 

ps. så ikke åssen det gikk med landet de laga.

Genial idé! Om du finner din egen øy kan du gjøre krav på den, for du har laget den, og da har du funnet den.

Vet noen om et fint sted mellom Porsgrunn og Risør som jeg bør lage øyen min? Helst et stille sted hvor det ikke er noen folk, men ikke langt unna folk heller.

Lenke til kommentar
Vet noen om et fint sted mellom Porsgrunn og Risør som jeg bør lage øyen min? Helst et stille sted hvor det ikke er noen folk, men ikke langt unna folk heller.

Problemet er vel at øyen må befinne seg i internasjonal farvann, og der er det som oftest nokså dypt i forholdt til hva man kan lempe over av stein og grus. Men sjøgrunnen er ikke fullstendig flatt, slik at man kan finne opphøyninger der vannstanden ikke er mer en 10 meter eller lignende. Kanskje hadde et sådant sted vært ideelt?

Lenke til kommentar
Vet noen om et fint sted mellom Porsgrunn og Risør som jeg bør lage øyen min? Helst et stille sted hvor det ikke er noen folk, men ikke langt unna folk heller.

Problemet er vel at øyen må befinne seg i internasjonal farvann, og der er det som oftest nokså dypt i forholdt til hva man kan lempe over av stein og grus. Men sjøgrunnen er ikke fullstendig flatt, slik at man kan finne opphøyninger der vannstanden ikke er mer en 10 meter eller lignende. Kanskje hadde et sådant sted vært ideelt?

Hvor er nærmeste internasjonale farvann da? Langt unna Porsgrunn? Finnes det i det hele tatt i næheten av Norge?

Lenke til kommentar

uten for norge er smutthullet og smutthavet... det er jo internsjonalt farvann

(tror jeg) der er det jo ingen som kan kaste oss vekk fra :thumbup: men det er jo flere områder midt ute i de store havene går jeg ut ifra... På tv rømmer jo ofte skurker og lignene med båt ut i sånne områder. da kan vi sikkeert finne ett godt og varm område og dumpe stein :hmm:

Endret av Z_ypher
Lenke til kommentar

Kanskje det. Men vi må lage lover. Det er vansklig å lage en vantett lov som alikevel gir kongen (deg/meg) rettingheter til alt du vil. Jeg vet om en lov iallefall. Kongen kan ta ut så mye penger som han vil av landet, og det er HANS land. Tenk på det. et privat land! Og milliarder i årslønn!

Begynner å skrive loven nå. Hehe...

Lenke til kommentar

kan jo ikke gi "KONGEN" ubegrensede resurser heller da... det pleier og gå rett på trynet. bare se på for eksempel romani før...

men bør heller oprette en regjering eller lignende. ikke bra diktatur :nei:

kommer en sinsyk tulling til makten da :hmm:

men kan jo ta norges lover og "rette" på dem.

fjerne teite skatter og avgifter og diverse andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...