Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som det står i mitt innlegg; pikslene er ikke like store. Derfor BLIR motiver på 2005 noe større enn 2001. Avstanden er ganske nøyaktig den samme på disse to bildene. Sammenlikn gjerne på det øverste bildet. Da vil du få bekreftet det jeg beskriver.

Ok hmm.. det var jo llitt forskjell da :/

Argh jeg vil ha 1600x1200!! Bruker du enda begge? Har du bestemt deg for 1, isåfall hvorfor? Som sagt hadde det vært lik kvalitet hadde jeg hatt 2001fp nå.

 

Programmer jeg bruker:

windows:

visual studio.net, dreamweaver, maya, opera, editplus, photoshop

linux:

vi, quanta, kdevelop, opera, photoshop, gimp...

 

Jeg syns bare denne type programmer "passer" bedre i 4:3.

Lenke til kommentar

Ville bare nevne at denne snart kommer på markede:

 

Dell 24" Widescreen UltraSharpTM 2405FPW Flat Panel Monitor

 

Skal ha den, venter på release som etter planen er 1. Mars :dribble:

 

Dell bruker Sammsungs nye 24" 1900x1200 16ms panel, Sammsung kommer selv med ny 24" senere (De har i dag en på 30ms)

 

Selvsagt ett annet pris nivå enn 20tommerene, 1199,- US$, men må man så må man :D

 

DELL's "Vente side"

 

Dell's pressemelding

 

extremetech.com's test

Lenke til kommentar

den vil jeg ha! hvis den ikke kommer til å koste mer enn 10 000 vel å merke.

 

men når jeg skulle bestille 2005FPW stod det 2 modeller på dells hjemmeside:

 

"

DELL Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time. Midnight grey TCO99

Dell Dele 200-28481 Produsent Dele 200-28481 6 038 kr

 

DELL Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99

Dell Dele 24134 Produsent Dele 200-28481 6 038 kr

"

 

hva er dette godt for? er det forskjell på disse?

Lenke til kommentar
...Bruker du enda begge? Har du bestemt deg for 1, isåfall hvorfor? Som sagt hadde det vært lik kvalitet hadde jeg hatt 2001fp nå.

 

Programmer jeg bruker:

windows:

visual studio.net, dreamweaver, maya, opera, editplus, photoshop

linux:

vi, quanta, kdevelop, opera, photoshop, gimp...

 

Jeg syns bare denne type programmer "passer" bedre i 4:3.

Jeg bruker nå 2001 og 2005. Synes 2005 er flott å benytte til Photoshop. Da kommer bruksalternativene/-boksene opp på siden av bildet. Deeeilig!

 

Kvalitetsmessig er de nærmest identiske på DVI. Dermed er det mer en smakssak.

 

Rent billedmessig er faktisk 1905 aller best når det gjelder å justere skarphet etc. Pixlene (les: bildene) blir egentlig litt små på 2001 og 2005 når du opererer med små bilder til artikkelingresser etc.

 

Jeg spiller ekstremt lite - til det har jeg altfor lite tid :ermm:

 

Men, som sagt; 2005 er så langt min favoritt!

Lenke til kommentar

Har nå endelig fått min 2005 FPW, og har brukt den i noen dager :w00t: Skjermen er jeg kjempe fornøyd med, men lurer på en ting.

 

Er det mulig å stille oppdateringsfrekvensen høyere enn 60 hertz? Jeg får kun to valg i skjermkort innstillingene: 59 hz, og 60 hz.

 

Kjører forøvrig skjermen på DVI-D og har et XFX 6600GT skjermkort.

 

Håper noen kan gi meg et svar på dette!

Lenke til kommentar
Joda, det finnes LCD skjermer godtar signaler på mer enn 60Hz hvis man bruker analog kabel, men det er ikke noe poeng, 60 Hz er det optimale for LCD skjermer. LCD skjermer flimrer ikke og man oppnår ingenting med å bruke høyere frekvens enn 60Hz.

Ok. Takk for svar. Jeg vil altså kjørt høyrer frekvens hvis jeg setter i vga kabeln. Vet du hvor mye hører jeg kan stille oppdateringsfrekvensen?

Lenke til kommentar

Det kommer an på skjermen, du bør sjekke spesifikasjonene for å se hvor mye den klarer. På de skjermene jeg har sett har 75Hz vært maks, men det finnes sikkert skjermer som klarer mer.

 

På 2005FPW er 60Hz native frekvens så du bør være forsiktig med å prøve noe høyere enn 75Hz. Uansett tror jeg at du vil få best bilde med å bruke 60Hz.

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden,

Fikk min 2005FPW for 1 time siden. Helt utrolig bra! Spilt litt Half-Life 2 i 1680x1050 nå, ikke noe etterslep jeg kunne merke. Farger og kontrast er også veldig bra, men den er ikke så lyssterk som den "gamle" 19" Iiyama E485S, men den er neste plagsomt lys i "picture" mode. Også veldig positivt overrasket over at det er svideo inn og PIP på den. Skal se om jeg kan dra en kabel fra dekoderen :)

Dette blir bra!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...