Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På de (internasjonale) reviewsa jeg har lest, står det at denne skjermen har 12ms. På dell.no står det 16ms. Hvem har rett? :)

 

Klarer forøvrig ikke å bestemme meg mellom denne eller 4:3 utgaven. Spiller litt, ser litt film, programmerer/surfer mye. Noen gode råd? :)

12ms er fra grå til grå, 16ms er fra hvit til sort(hvis jeg husker riktig...), Kan anbefale denne, HL 2 ble om mulig ennå bedre på denne skjermen, hvis du coder mye, så kan du bruke denne på høykant, da får du oversikt:-).

Lenke til kommentar
12ms er fra grå til grå, 16ms er fra hvit til sort(hvis jeg husker riktig...), Kan anbefale denne, HL 2 ble om mulig ennå bedre på denne skjermen, hvis du coder mye, så kan du bruke denne på høykant, da får du oversikt:-).

Ok, da blir det vel ett fett om jeg går for 4:3 eller 16:10 sånnsett. Tror 10:16 blir litt vel langt og kort for min del når jeg koder? Tviler på jeg kommer til å snu på skjermen noe... Usj, skulle fått begge så jeg kunne testet selv :)

 

Forøvrig får du jo mer for en 4:3 skjerm, 1600x1200 vs 1680x1050..

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått skjermen :)

Den er helt fantastisk, og jeg har hittil utelukkende brukt den i "highscreen", som jeg kaller det.

Helt fantastisk å surfe med.

Ingen døde pixler, og ingen fargeproblemer. Men jeg har ikke brukt den mer enn en times tid, og jeg har verken sett på film eller spilt noen spill.

Får teste mer i morgen.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg vil ha en 4:3 modell jeg. Programmerer mye, driver endel i Photoshop osv. Tror da 1600x1200 vil passe bedre. Ser litt film og spiller litt, men det er jo bare 80 piksler å hente på widescreen, så de gjør vel ikke så veldig mye.. Hadde specsa vært det samme hadde jeg tatt 4:3 utgaven lett, men er jo bedre spesifikasjoner på 2005fpw utgaven, derfor jeg kvier meg for å bestille. :/

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Hmmm... bestilte 25.01, betalte 26.01. Tracking sa først levering 31.01, men i dag stod det 01.02. Ringte en kompis på Dell, han sa kanskje 02.02, men mest sansynlig 03.04.. hehe jaaahhdahh.

 

Utolmodig jeg nei,.. neheheieheiii .. JO! Kipt å bo på BØGDA.

 

kh i skogen (elverum)

 

 

nb!

ang bredde forskjell på 20" 4:3 og 20" 16:10 så tror jeg ikke det er riktig å måle i Pixler.

Hyundai har en 20" LCD (TV/monitor) som har kun 640x480.... så pixel er ikke mål å bredde.

 

Kan noen av dere måle bredden på LCD panelet på henholdsvis 2005FPW og 2001FP? Ta med høyden oxo! Det kan være til hjelp for mange her.

 

Noen med en 2001FP i nærheten av en med 2005FPW så man kan ta bilde av de ved siden av hverandre hadde vært supert.

 

KH

Lenke til kommentar
ang bredde forskjell på 20" 4:3 og 20" 16:10 så tror jeg ikke det er riktig å måle i Pixler.

Hyundai har en 20" LCD (TV/monitor) som har kun 640x480.... så pixel er ikke mål å bredde.

 

Kan noen av dere måle bredden på LCD panelet på henholdsvis 2005FPW og 2001FP? Ta med høyden oxo! Det kan være til hjelp for mange her.

 

Noen med en 2001FP i nærheten av en med 2005FPW så man kan ta bilde av de ved siden av hverandre hadde vært supert.

Jeg bryr meg mest om piksler, altså hvor stor faktisk plass jeg har på skrivebordet. 1680x1050 er så smått jo. "Ingen" websider er bredere enn 1600 uansett, det samme gjelder alle programmene jeg bruker. Dermed blir 1200 i høyden kjekkere kontra 1050.

 

Angåend sammenligning: http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1026939450

Lenke til kommentar
ang bredde forskjell på 20" 4:3 og 20" 16:10 så tror jeg ikke det er riktig å måle i Pixler.

Hyundai har en 20" LCD (TV/monitor) som har kun 640x480.... så pixel er ikke mål å bredde.

 

Kan noen av dere måle bredden på LCD panelet på henholdsvis 2005FPW og 2001FP? Ta med høyden oxo!  Det kan være til hjelp for mange her.

 

Noen med en 2001FP i nærheten av en med 2005FPW så man kan ta bilde av de ved siden av hverandre hadde vært supert.

Jeg bryr meg mest om piksler, altså hvor stor faktisk plass jeg har på skrivebordet. 1680x1050 er så smått jo. "Ingen" websider er bredere enn 1600 uansett, det samme gjelder alle programmene jeg bruker. Dermed blir 1200 i høyden kjekkere kontra 1050.

 

Angåend sammenligning: http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1026939450

Ahh suveren link!

 

takker!

 

KH

Lenke til kommentar

Vel, fikk min Dell 2005FPW idag.. Måtte kjøre en tur til byen, og akkurat når jeg kom tilbake så sto budet utafor huset og skulle til å ringe meg.. perfekt timing.. :)

 

Uansett, stort sett veldig fornøyd med skjermen. Sortnivået er ikke mye å skryte av dog, og jeg har det samme problemet med ujevn backlight som mange andre har nevnt. kan ikke se noen døde pixler, men regner med at jeg har noen hvis jeg går inn for å lete etter dem..

 

Men, lysstyrken! Fyttirakkern, snakker om lyskaster.. Min CRT som stod ved siden av ble virkendes tam og grå i forhold.. Kan ikke helt skjønne behovet med å ha en så lyssterk skjerm, men det er iallfall ganske gøy.

 

Har prøvd å spille HalfLife 2 og Counter Strike Source på skjermen, så lenge jeg skrudde på v-sync ON så funka begge spillene bra, selv om jeg innbiller meg at jeg merker litt forskjell i CSS.. Lite etterslep å se, men virker som om reaksjonene mine ved kjappe bevegelser blir litt treigere.

 

Prøvde å snu skjermen vertikalt, slik at den blir stående på siden. Hehe, snakker om HØY skjerm! Ganske kul mulighet, og genialt for lesing av websider dersom en skal utnytte skjermarealet. De fleste websider går helt fint innefor den rammen så lenge favoritt-vinduet til venstre lukkes. Nesten hele forsiden av Dagbladet.no kunne vises på en gang.. sinnsykt.

 

Uansett, backlight ble en skuffelse for meg. Tror ikke jeg gidder å gjøre noe med det, men jeg venter iallefall til jeg får den andre skjermen.. Ser ut som om Dell har klart å rote med bestillingen min, så den andre skjermen ble først sendt i dag. Dersom den har bedre backlight, så skal jeg vurdere å klage på den jeg har nå.

 

Mvh.

Nesten 100% fornøyd 2005FPW kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg har jo enda ikke fått min skjerm, men jeg går ut ifra at den fungerer tilfredstillende å spille med. Jeg er ikke en pro-gamer akkurat, men spiller nok 1 time hver dag. Men hvis det blir slik at jeg spiller 50% så bra som på min crt nå, blir det nok rett tilbake.

 

Skulle jo bare mangle, ettersom Dell ikke har utsalgssteder og du ikke får prøvd skjermen først. Perfekt tilfelle for angrefrist-loven...

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

NEEEEEEEIIII hva skjer aaaa?

 

Så på Dells Ordrestatus side nå. Nå har de jaggu endret på når skjermen ble sendt.

 

- først stod det: sendt 27.01.05

- beregnet ankomst 31.01.05

 

- beregnet ankomst ble så endre til 02.02.5 ..ok jeg er tolmodig.

 

MEN!? :

 

- nå står det plutselig: sendt 01.02.05 med beregnet ankomst 04.02.05

 

TROR DELL.. eller i så måte SCHENKER at jeg er dum? Banner på at den står i Oslo å venter på at det skal bli flere kolli til BØGDA...

 

kh

 

EDIT fikk skjermen i dag 7/2-05 PÅ TIDE

Endret av tunkguru
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet jeg også med den andre skjermen jeg hadde bestilt. Den stod først "Sendt 26.1", og nå står det at den ble sendt 1.2, men jeg har ikke fått noen bekreftet dato.. Så vi får se.. Bare glad for at jeg fikk skjermen min jeg.. :) Tipper de har hatt leveringsproblemer jeg på skjermene, har sikkert fått mange ordrer etter den gode omtalen som DinSide ga dem..

 

Mvh.

Tore K.

Lenke til kommentar

oppdatering:

 

Dell 2005FPW

Beregnet leveringsdag: 04.02.2005

Status på din levering: Din ordre er nå hos transportøren. En detaljert status oppdatering vil snart være tilgjengelig.

 

Din ordre er klar til å sendes 02.02.2005 00:00

 

:( kommer du ikke snart lille venn....

 

kh

Lenke til kommentar

har mottatt mine widescreenskjermer fra Dell nå, endelig...

 

ingen pixel feil!

 

ved påslått men med sort bilde kan noe lysspill sees spesiellt mot øvre høyre hjørne,

men disse skjemene er også svært lyssterke,

ved bruk hittil er det ingen problem med dette

fargefill test av helt rødt, blått, grønt osv bilde virker jevnt og bra

 

de er skarpe og fine skjermer

mange justeringsmuligheter

 

testet også video og dvd på YC inngangen

flott, men ørlite etterslep ved meget raske scener.

 

flexible og bra skjermer, meget bra pris, anbefales!

Lenke til kommentar
har mottatt mine widescreenskjermer fra Dell nå, endelig...

 

ingen pixel feil!

 

ved påslått men med sort bilde kan noe lysspill sees spesiellt mot øvre høyre hjørne,

men disse skjemene er også svært lyssterke,

ved bruk hittil er det ingen problem med dette

fargefill test av helt rødt, blått, grønt osv bilde virker jevnt og bra

 

de er skarpe og fine skjermer

mange justeringsmuligheter

Hehe, tipper du finner pixelfeil dersom du sjekker grundigere. Funnet en stuck pixel, og 4-5 døde pixler på min. Ingen av dem er til sjenanse, men ved leting så dukker de nok opp. Fant 2 stuck pixler på min brors skjerm, har ikke sjekka hvor mange døde pixler det er på den.

 

Min skjerm har ganske mye backlight nede til venstre hjørne, og litt oppe til høyre. Min brors skjerm har nesten ikke backlight lys i det hele tatt, ser mye bedre ut. Skal sammenligne med min egen i morgen forhåpentligvis, sette dem opp ved siden av hverandre..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har 1905 og 2001. 2005 kommer i løpet av et par uker.

 

Når det gjelder bildet er jeg så langt, med de to modellene jeg sitter med, ikke spesielt fornøyd med 2001. Den er ikke så skarp som 1905, samt at den har en litt glorete effekt i bildet samt et par skygger på høyre side av objektene.

 

Derfor skal det bli svært spennende å sammenlikne disse tre utgavene når samtlige er i hus... :p

Endret av RoKo2001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...