Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-sXUHvn0e

Utifrå hardforum sin tråd på emnet, så burde det etterkvart være rom for litt diskusjon, utveksling av erfaring på denne skjermen også.

 

Tråden eg nevnte over (nevnt av OleNOR)

 

Som eit par andre (har eg fått inntrykk av), så siklar eg for augneblinken. Den ser ganske bra ut, og gjer seg godt på testane. Skrekkbilete frå hardforum-tråden verkar LITT innpå meg, der baklys-effekten kom VELDIG tydeleg fram, og slikt er ein ikkje interessert i å ha. Likevel så er interessen for ein så rimeleg 20", med så gode specs, såpass at eg får lyst å kjøpe den likevel.

 

Ja, med tanke på prisen. Skal tru om den går lenger ned (ligg på 6468,- hjå dell.no i skrivande stund (inkl frakt på 169kr)). Går neppe oppover igjen. Hadde vore fint om det var eit tilbod, for då MÅTTE eg ha slått til.

 

Når ein er oppe i slike beløp, så merkast ikkje forskjellen mellom den og 2001FP så veldig godt. Nokon som heller vil anbefale den, forresten?

 

Ja, ynskjer altså litt babl og prat om denne skjermen, gjerne i samanlikning med andre, og med buhuu-uttrykk frå dei med dårlege erfaringar.

Siklet en del på begge skjermene de siste dagene, men har gått fra inspirert, til tvilende, til skeptisk pga. byggekvaliteten til DELL.(OleNOR)

 

DinSide hadde jo fine ord til den då... :)

Dinside: Test av Dell 20" 2005FPW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også vil ha en tråd om denne skjermen.. "Perfekt" pris, og imponerende egenskaper.. Har lyst på denne selv..

 

Når det gjelder backlight bildene så står det (iallefall på det ene) at det er overdrevet på bildet. Jeg har opplevd det samme problemet på min brors bærbare, men det er ikke bestandig problemet er der. (Han har en Dell bærbar). Virker som at med riktig brightnes setting/kontrast setting så kan du justere det vekk på den iallefall.. Muligens blir det ikke helt svart da..

 

uansett, jeg vil ha den skjermen.. Bare så surt den er så mye billigere i Uniten.. En del folk kjøper den for 600$ der.. Selv med norsk moms så blir det jo under 5000,-..

 

Surt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e

Joda, Mercer, eg la merke til den vanvittig låge prisen der borte, forstår at folk går avstad og kjøper 2-3 stykker av den, til og med. Det er litt vel, spør du meg, men dei i uniten skal vel ha det litt sværare, som regel. Men det at den er så rimeleg der borte, og at det er mogleg å skaffe den derifrå til rimelegare enn norsk pris, kan det senke prisen ytterlegare i nær framtid?

 

Kjenner at eg har lyst å berre klikke kjøp, men eg veit at det ofte lønner seg å bite i det bitre, sure eplet og drøye den litt til. Uff.

Lenke til kommentar

Virker som en meget brukbar skjerm, nyttig for 3D og video redigering, pen å se på også!

USA tråden med lysproblemer kan gjelde tidlig produksjons batch, før jul?

 

Har også nølende bestillt idag også.

Nølende fordi tidligere Dellkjøp har vært Hell kjøp, av typen lovet levering på 4-5 dager som ender opp på 30 pluss dager av uforklarlige grunner som ingen engang på dells kundeservice skjønner noe av etter 10-15 kontakter med kundeservice.

 

så jeg er veldig interessert i andres erfaringer med levering av denne Dell skjermen,

kan selv gi tilbakemelding på hva som skjer.

muntlig levering til meg over telefon er lovet cirka 5 dager......

Lenke til kommentar
største minus med disse skjermene er LANG leveringstid dess..... :(

 

Ser på dell sine sider at de ikke har inne noen så dere kan fint regne med noen dryge uker ++ med venting på skjermene deres. :(

Hmf, jeg fikk iallefall beskjed om at de var på lager da jeg bestilte mine 2 skjermer.. Bestilte først på internett, men så kom bruttern hjem, og fant ut at han ville ha en slik en også, så da kanselerte jeg min bestilling og la inn en ny en med 2 skjermer. Sparte litt porto på det iallefall.

 

Kan bli litt kult å sette opp 2 slike ved siden av hverandre..

 

Fant ikke den promolinken som det ble reklamert med, men så er Dell-sidene ustabile for meg også da.. :-(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e

Arg, Mercer og tankguru, eg er så sterkt misunnelege på dykkar fantastiske spontanitet. Eg har så lyst, så lyst. Men er ein omringa av folk som seier (nei, vent en måned eller to, så...), så blir ein stempla som utolmodig med ein gang ein klikker på ein betal-knapp.

 

... sukk ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e

Kanskje eg skal pine meg sjølv... hmm... sitte her og vente til Dykk har klikka 100 gangar på pakkesporing (evt. anna sporing hjå Dell), betalt og henta den, pakka den ut, sett den på bordet...

 

ja, og so?!!! når de sit og har det digg med feite skjermar, så skal eg sitte og irritere meg over treig levering av dell eller?

 

ah... pain!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e

Kanskje eg skal pine meg sjølv... hmm... sitte her og vente til Dykk har klikka 100 gangar på pakkesporing (evt. anna sporing hjå Dell), betalt og henta den, pakka den ut, sett den på bordet...

 

ja, og so?!!! når de sit og har det digg med feite skjermar, så skal eg sitte og irritere meg over treig levering av dell eller?

 

ah... pain!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e
Kanskje eg skal pine meg sjølv... hmm... sitte her og vente til Dykk har klikka 100 gangar på pakkesporing (evt. anna sporing hjå Dell), betalt og henta den, pakka den ut, sett den på bordet...

 

ja, og so?!!! når de sit og har det digg med feite skjermar, så skal eg sitte og irritere meg over treig levering av dell eller?

 

ah... pain!!

Kvifor repeterer du deg sjølv?

 

Fordi eg ikkje får til å slette ei dobbel-melding

 

Ja, kvifor lagar du dobbel-meldingar då?

 

Fordi eg er misunneleg på folk vel...

 

Ok

 

twisted mind

Lenke til kommentar

mulig at det er OT, men jeg ville gjerne inn på Dells sider for å se på denne fantastiske skjermen, men får bare opp "Siden kan ikke vises - Finner ikke server", har Dell problemer, har sjekket mange andre sider og alle andre kommer opp, men ikke Dells, hverken innen for .no eller .com, eller andre toppdomener.

 

btw. min Dell 2005 FPW er i Køben i dag og har ETA på torsdag, bestilte for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e

Hadde samme problemet i går i høve dell sine sider, men i dag gjekk det rimeleg greit... skal vi sjå om det går her på jobb då... jepp, ingen problem. Snakka med ein annan kar i går, han var veldig gira han også, så vi slår oss nok saman og bestiller i lag. Jippi!

Lenke til kommentar

Dell Ultrasharp 2001FP 20"

 

Leverignstid 6-7 dager med helga.

Den står heime! og gjett kven som skal heim no.

Bestilte mandagskvelden. Mandag i denne veka var skjermen kommet heime!

 

Ser på sida til Dell.

 

 

indicates the product is not currently available from stock and so delivery may be delayed. Stock availablity is updated each working day.
Lenke til kommentar

kan virke som disse skjermene faktisk kan leveres rimelig raskt fra Irland,

 

klikket på sporingen for min bestilling med følgende resultat

Mer informasjon

Bestillingsdato: 1/25/2005

Beregnet leveringsdag: 1/31/2005

Din ordre blir nå gjort klar for sending 1/26/2005 02:55

 

6 dager er ikke så ille...? vi får se

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sXUHvn0e

trur det merket står på alle sidene til dell, det er først når det står FORAN varen at det er gjeldande. Merket vi ser er berre forklaringa til merket, skulle det vise seg framfor ei vare.

 

Berre noko eg innbiller meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...