Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen som har måtte betale mere fordi de har bestilt via nettet?

Så det var en som nevnte det en plass, eller er det en feil som har oppsått.

?? Tror dette må være feil. Det var en som fikk skjermen noe billigere når han ringte og bestilte to skjermer...

 

 

ETA 07.07 - det er jo en god stund til, men den som venter på noe godt...

Jøss. Det var lenge. Bor du litt uti ørska?

 

Jeg bestilte på en Mandag og fikk ETA på Torsdag samme uke, men måtte be om forslytting til Fredag, da jeg ikke var hjemme Torsdag.

He he, ja!

 

Anyway så er det faktisk kommet Svalbard på bestillingen :hmm: Pussig. Det er jo feil. Får ringe dem opp, men leveringen blir nok treg her oppe i Troms uansett.

 

Hadde jo vært :thumbup: om de hadde greid å sende det oppover litt raskere...

 

Litt dumt at de leverer på døren, siden begge to jobber og er ute i arbeidstiden.

Endret av Walter
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min på tilbud, og er bare storfornøyd. Kjapp levering var det også. Eneste ulempen er at nå må jeg snart ha nytt skjermkort også... :p

 

To spørsmål:

 

1. Hvordan får man den til automagisk å skjønne at skjermen er tiltet 90 grader? Ikke at jeg tror jeg kommer til å bruke det så mye, men det hadde nå vært kjekt. Har koblet til USB'en, og lastet ned og installert ny driver, men intet skjer.

 

2. Ved boot er skjermen helt svart inntil jeg kommer til selve påloggingen. Altså ikke mulig å komme inn i BIOS-menyen eller safe-mode ved oppstart. Kjører XP, og hadde ikke dette problemet med min gamle CRT-skjerm.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Har fått skjermen. Rakk å prøve den litt ut før jobb, og det ser fantastisk ut. Plugget i ledningen, men ser at det også følger med en DVI-kabel + en USB-kabel.

Kan noen forklare meg hva denne USB-kabelen er til? Skal den kolbes til sammen med den ordinære VGA-tilkoblingen?

Lenke til kommentar
2. Ved boot er skjermen helt svart inntil jeg kommer til selve påloggingen. Altså ikke mulig å komme inn i BIOS-menyen eller safe-mode ved oppstart. Kjører XP, og hadde ikke dette problemet med min gamle CRT-skjerm.

Samme problem her. leste på nett at det skulle funke med d-sub, men ikke med dvi kabel.

 

Jeg bruker dog bare d-sub, men har problemet likevel. Har ikke gidda å bruke så mye ressureser på det enda... :-) tar gjerne imot svar.

 

Knut

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva denne USB-kabelen er til? Skal den kolbes til sammen med den ordinære VGA-tilkoblingen?

Jeg tror USB-kabelen har å gjøre med å kunne tilte skjermen 90 grader, og automatisk få skjermbildet til å følge med (ellers blir man fryktelig skjev i nakken etter en stund...) Jeg har ikke fått det til å funke, selv om jeg har prøvd det jeg har av USB-porter på maskinen. Muligens er det et problem at jeg bare har USB 1.1?

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Har nå prøvd skjermen litt mer, blant annet også til å se en film. For det første: Jeg har lett grundig gjennom skjermen, linje for linje. Og jeg har ikke funnet en eneste død pixel. Så er det aberet. Når jeg ser film med mørke striper over og under (som gjør filmen enda mer bredformat) ser jeg med en smule skuffelse den kraftige bakgrunnsbelysningen i hjørnene. Spesielt nede i venstre hjørne. Men underveis i filmen er det glemt i en kinopplevelse jeg aldri har hatt maken til på en PC. Med skikkelige hodetelefoner var det en rå opplevelse.

 

Selv har jeg aldri hatt widescreen før. Må innrømme jeg sliter med oppløsningen i forhold til internett. Jeg må kjøre på høyeste oppløsning om ikke fontene skal bli vassene - at de flyter ut. På høyeste oppløsning i windows blir det knivskarpt. Men å være på internett med den oppløsningen blir smått og kjedelig. Jeg skulle gjerne hatt windows i en oppløsning og explorer i en annen (automatisk). Derimot er det rått når jeg setter skjermen på høykant.

 

Skjermen er så skarp at jeg har intnrykk av å se pixeloppløsning som jeg ikke har sett på CRT-skjermen. Nesten irriterende. Det man ikke vet har man ikke vondt av :roll:

 

Til spill har jeg bare prøvd med need for speed underground, som var en ny opplevelse. Gleder meg til å prøve flere spill. Etterslep har ikke plaget meg.

Lenke til kommentar

Det virker som om alle skjermer er litt plaget med noe baklys i hjørne®. Så det må man altså regne med når man kjøper denne. Selv merker jeg det bare når jeg ser film i ekte kinoformat i mørkt rom. Virker som enkelte er mer plaget enn andre. En liten konstruksjonsfeil?

 

Selv kom jeg fra en litt sliten 20" crt og fikk bakoversveis av lysstyrken/skarpheten. Tar en stund og bli vant til bredformat. Blir litt stuck i 4:3 formatet etter mange år, men det er definitivt en tilvenningssak å ha flere vinduer oppe sammtidig på samme skjerm. Synes ikke det er noe å hente på å vippe skjermen for surfing, derimot gjør jeg det oftere og oftere for programering og seriøs word. Det er en smakssak og jeg kunne egentlig godt klart meg uten pivot.

 

1 pixelfeil(som jeg enda ikke har lagt merke til uten å lete på sort bakgrunn), på min psp har jeg fem!

 

Ser en del film og det er bare fantastisk på denne.

 

Meget fornøyd.

Lenke til kommentar

dell_baklys1.JPG

 

 

dell_baklys2.JPG

 

 

Nå ser jo disse bildene litt ekstra ille ut pga lang exponering for å vise poenget.

Men hvordan er deres iforhold til min ?

Ikke noe man merker i windows bruk. Men til film og mørke spill o.l. så er det for mye synes nå jeg.

 

 

Ellers er jeg knallfornøyd..

 

(( **** Se bort i fra den blå lyse streken øverst i bildekanten. Er bare taskbare'n som er minimert. **** ))

Endret av DaXi
Lenke til kommentar
Nå ser jo disse bildene litt ekstra ille ut pga lang exponering for å vise poenget.

Men hvordan er deres iforhold til min ?

Ikke noe man merker i windows bruk. Men til film og mørke spill o.l. så er det for mye synes nå jeg.

 

 

Ellers er jeg knallfornøyd..

 

(( **** Se bort i fra den blå lyse streken øverst i bildekanten. Er bare taskbare'n som er minimert. **** ))

Jeg fikk min i går!!! Wohoo! Så langt er jeg meget fornøyd, ingen døde pixler.

 

Baklys; Jeg ble som andre i denne tråden noe skuffet da jeg tittet på film. Har noe baklys i venstre hjørne nede og høyre hjørne oppe. Men jeg har langt fra like mye baklys som daxi...

 

Ellers så har jeg store forhåpninger til PiP funksjonen, men har ikke fått prøvd den ut enda.

 

Kjøpte skjermen som del i "nytt PC prosjekt"...venter og venter og venter på resten av delene=)

Lenke til kommentar

daxi; (vet ikke om dette vil la seg gjøre...) Hvilke kamerainstillinger brukte du? Hva for kamera? Kan prøve å ta et liknende bilde av min skjerm... Tviler på at det vil være nøyaktig nok til å sammenlikne, men vi kan jo prøve....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...