Gå til innhold

På tide med DELL 2005FPW tråd også?


Gjest Slettet-sXUHvn0e

Anbefalte innlegg

Skjermen min kom i går, det må jeg si var intet mindre enn imponerende, med tanke på at jeg bestilte den 26.Januar. Var forberett å måtte vente lenge, for har hørt så mye skrekkhistorier om Dell's levering.

 

Men det pakkesporingsopplegget funket aldri.

 

 

Jeg bestilte 25/1, men har ikke fått den enda. Betalte dog ikke før 26/1.

 

Ordrestatus: Beregnet leveringsdag: 31.01.2005

Stemmer det er jeg meget fornøyd.... tross allt betaler jeg vel også litt mindre en de fleste andre her ;)

 

Hvor mange her har nå bestilt Dell 2005FPW (gi fedback for Edit!)

 

1. Tunkguru (meg)

2. Mercer (2 stk)

3. bmwkurt

4. bjoernf

5. hwl

6. Kyrandian

7. deezee

 

Ganske imponerende at det er så mange synes jeg.

 

Ikke nøl nå! Join the Widescreen revolution... even your parents have (i hope)

:w00t:

 

Kh

 

Jeg investerte i en 2001FP jeg da, ikke widescreen modellen, men fikk idag og it's nice :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser litt på denne skjermen, og må si jeg har lyst på den, men får ikke bestemt meg for widescreen eller 4:3.

 

Hvordan er det å spille 4:3 format spill, eller bruke 4:3 format programmer? Går det an å sette fast 4:3 format, slik at det blir svarte striper til høyre og venstre for skjermen? Eller blir alt strukket til widescreen?

 

Jeg bruker pc'en hovedsakelig til dreamweaver, photoshop, spill, surfing ++

 

Noen tanker om hvorfor jeg kanskje bør velge 4:3 framfor widescreen eller motsatt?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg sitter akkurat nå på en 1905. Hjemme har jeg 2001, og har en 2005 i bestilling.

 

Årsaken til at jeg har en 2005 i bestilling er sikkert svært interessant for deg og ditt spørsmål:

1905 er meget bra i skarphet, og mye bedre enn 2001 (synes jeg). den viktigste årsaken til at jeg kjøper en 2005 er at denne gir meg mulighet til å legge menyene i Photoshop på siden av bildet.

 

Jeg irriterer meg nemlig grønn over å måtte fjerne sidemenyene fra visning når jeg skal croppe bilder etc. Comprende?

 

Da tror jeg at du også kan ha nytte av akkurat en slik skjerm. Visstnok skal den også være mye skarpere enn 2001. Det er selvsagt ingen ulempe :thumbup:

 

PS: Jeg er web-redaktør og sitter og redigerer tekst og formaterer bilder på nettet HELE dagen...

Endret av RoKo2001
Lenke til kommentar

Tja, personlig driver jeg mest med webdesign, og da foretrekker jeg 1600x1200 i photoshop framfor 1680x1050 (1280x1024 passer fint, f.eks).

Programmerer også endel, og da trenger jeg ihvertfall ikke lengre linjer enn 1600. Maya passer også mye bedre i 4:3 IMO.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke bestilte 2001 med en gang var jo da at 2005 har litt bedre specs, men vi får se.. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har også sett at 2005 har bedre specs.

 

Det som kan være kjekt med 2005 i forhold til 2001 i web-utvikling, som jeg sitter mye med siden jeg jobber med det, er at man kan snu skjermen 90 grader, så den blir lang... Da får god oversikt over koden, samtidig som man kan ha et lite wysiwyg-felt øverst i dreamweaver...

 

Men er enig med PerPastill angående photoshop og 3d-modellering... Er nesten litt redd for at en 2005 vil bli for lav. Den er vel ikke så mye høyere enn en 17" LCD med 1280x1024...

 

Hadde vært fint hvis noen kunne postet noen sammenligningsbilder så man fikk litt bedre inntrykk av størrelsen...

Lenke til kommentar

Spørsmål til RoKo 2001. Ser at du har god erfaring med Dells skjermer. Jeg har vurdert å kjøpe 2001, men har vært litt skeptisk til spes. Mener også å ha sett en test hvor den ikke kom ut så bra. Har derfor vurdert 1905 isteden. Snufs snufs, det hadde vært så gøy med en 20"... Når jeg leser innlegget ditt over synes du å være mer fornøyd med 1905 enn 2001. Stemmer det ? Jeg skal i hovedsak bruke skjermen til bildebehandling. Jeg er ikke noen "proff", men er i ferd med å kjøpe digitalt speilreflekskamera og stiller derfor litt krav til skjermen. Skjermen vil ellers bli brukt til diverse net.surfing, barna spiller noe, men ikke krevende og raske spill. Prismessig synes jeg 1905 er veldig bra. Den er vel også en forbedret utgave av 1901. På forespørsel ved Dell's kundesenter hevder man at 2001 er en langt bedre skjerm en 1905, men jeg er på langt nær overbevist. Hvilken av disse to skjermene ville du valgt ?

 

mvh Dag

Lenke til kommentar

Enkelt og greit; 1905. Ingen tvil i mine øyne. :) Nå er jo samtlige på tilbud hos Dell, så det lønner seg å slå til.

 

Jeg gleder meg dog til å få den brede 2005 i hus. Passer mye bedre til bildebehandling (tror jeg da...).

 

Skal selvsagt komme med en vurdering av alle tre når jeg har fått testet dem mot hverandre. Så langt mener jeg altså at 1905 er flere hestekropper foran 2001.

Endret av RoKo2001
Lenke til kommentar

Da en den saken biff. 2001 er ikke aktuell for meg...Takker for at du hjalp meg å få avklart det. Ser at tilbudet hos Dell varer til 23 februar..tror jeg. Da venter jeg lengst mulig og avventer din vurdering av 2005. Den er noe dyr for meg men jeg ser jo at du har stor tro på den til bildebehandling og det blir jo litt spennende å høre din erfaring... Får spare alt man orker i mellomtiden.

mvh Dag

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg i det hele tatt at jeg vil snu en widescreen for å surfe... Jeg foretrekker å scrolle skjermen, ikke hodet. Snakk om gimmick :) Skulle jeg alikevel få lyst til det, har jeg nok av piksler (1600 vs 1680) uansett.

 

Forøvrig angående webutvilking syns jeg heller ikke det er noen ulempe å sitte med "samme" proporsjoner som 99% av brukerne. :)

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar
Nå er det rett før jeg bestiller FPW'n. Er det noen som har testa den på noen spill?, og eventuelt kan gi en tilbakemelding på om den er tilfredsstillende. Tenker da på spill som er "krevende".

 

Hadde i utgangspunket tenkt å kjøpe BENQ F937+s før jeg så FPW'n.

 

Setter pris på svar!

FPW ser sikkert fin ut den i spill som støtter 16:10. HL2 er en av de som gjør det. Eldre spill gjør det ikke, men det blir vel mer og mer av det.. Personlig hadde jeg kjøpt en widescreen om jeg kunne fått 1920x1200, da blir den høy nok. Det går ikke nå, derfor tok jeg 2001FP.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min 200FPW et par dager. Er KJEMPE fornøyd.

 

Har funnet 3 grønne og 2 blå stuck sub-pixel, men ingen døde pixel eller helt hvite. Ikke rød heller, som jeg tror er mest synlig.

De er ikke direkte generende, men jeg VET de er der. Har en dialog med Dell ang, ombytte.

Ombytte er vel "rusisk rullett". Kan jo få en som har flere feil....

 

:hmm: what to do?!

 

 

Svare kommer nok senere i denne tråden tenker jeg.

 

KH

Lenke til kommentar
Nå er det rett før jeg bestiller FPW'n. Er det noen som har testa den på noen spill?, og eventuelt kan gi en tilbakemelding på om den er tilfredsstillende. Tenker da på spill som er "krevende".

 

Hadde i utgangspunket tenkt å kjøpe BENQ F937+s før jeg så FPW'n.

 

Setter pris på svar!

FPW ser sikkert fin ut den i spill som støtter 16:10. HL2 er en av de som gjør det. Eldre spill gjør det ikke, men det blir vel mer og mer av det.. Personlig hadde jeg kjøpt en widescreen om jeg kunne fått 1920x1200, da blir den høy nok. Det går ikke nå, derfor tok jeg 2001FP.

F**n også :hmm: Jeg har siklet på FPW en stund nå, men jeg spiller fortsatt noen gamle spill. Hvordan vil det se ut hvis jeg tester spill som ikke støtter 16:10?

 

Tankguru: Har du fått testet skjermen din på noen spill?

Lenke til kommentar
Nå er det rett før jeg bestiller FPW'n. Er det noen som har testa den på noen spill?, og eventuelt kan gi en tilbakemelding på om den er tilfredsstillende. Tenker da på spill som er "krevende".

 

Hadde i utgangspunket tenkt å kjøpe BENQ F937+s før jeg så FPW'n.

 

Setter pris på svar!

FPW ser sikkert fin ut den i spill som støtter 16:10. HL2 er en av de som gjør det. Eldre spill gjør det ikke, men det blir vel mer og mer av det.. Personlig hadde jeg kjøpt en widescreen om jeg kunne fått 1920x1200, da blir den høy nok. Det går ikke nå, derfor tok jeg 2001FP.

Fornøyd med skjermen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...