Gå til innhold

Orkla Media inn på eiersiden i Hardware Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel endel mer reklame skal de finansiere den fallskjermen på 110 millioner.

Noe så latterlig, hvor lenge har han vært sjef? 2 år? Stakkars Jens P som var der i maaange år fikk vel ikke et tosifret beløp en gang (stakar).

 

Hadde han spilt fotball skulle jeg skjønt det.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok det redaksjonelle innholdet (artikler, nyheter, tester osv) og forumet vil forbli relativt uforandret men jeg frykter også at det settes høyere krav til lønnsomhet og dermed blir et press på HW-nettverket for å innføre mer reklame på sidene. Får håpe ikke det skjer. (Ja, jeg missliker sterkt reklame selv om det gir inntekter)

MER?? Det er allerede alt for mye reklame på hw.no! La meg bare nevne noe

 

Reklame på toppen 770x150 115500

Reklame mellom nyheter: 468x400 187200

Reklame til høyre 200x300 60000

Reklame til venstre 140x350 49000

Reklame nede til venstre 140x350 49000

Reklame nede til høyre 120x600 72000

 

Totalt: 428700 pixler!

Hvis jeg har 800x600 så vil all reklamen nesten dekke hele skjermen min. Og da regner jeg vekk ifra at vi har toolbar og masse annet.

 

Vi husker jo alle den STORE banneren på toppen av forumet for en god tid tilbake.

Greit nok at inntjeningen skal være der ,men dette er for ille.

Lenke til kommentar
Blir vel endel mer reklame skal de finansiere den fallskjermen på 110 millioner.

Noe så latterlig, hvor lenge har han vært sjef? 2 år? Stakkars Jens P som var der i maaange år fikk vel ikke et tosifret beløp en gang (stakar).

 

Hadde han spilt fotball skulle jeg skjønt det.

Unnskyld meg hvis dette er offtopic, men det er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig fortjener en bedriftsleder som har vært ansvarlig for tusener av arbeidsplasser bra lønn, i alle fall i forhold til en som har som "jobb" å leke med vennene sine en gang eller to i uken.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar
Jeg tror nok det redaksjonelle innholdet (artikler, nyheter, tester osv) og forumet vil forbli relativt uforandret men jeg frykter også at det settes høyere krav til lønnsomhet og dermed blir et press på HW-nettverket for å innføre mer reklame på sidene. Får håpe ikke det skjer. (Ja, jeg missliker sterkt reklame selv om det gir inntekter)

MER?? Det er allerede alt for mye reklame på hw.no! La meg bare nevne noe

 

Reklame på toppen 770x150 115500

Reklame mellom nyheter: 468x400 187200

Reklame til høyre 200x300 60000

Reklame til venstre 140x350 49000

Reklame nede til venstre 140x350 49000

Reklame nede til høyre 120x600 72000

 

Totalt: 428700 pixler!

Hvis jeg har 800x600 så vil all reklamen nesten dekke hele skjermen min. Og da regner jeg vekk ifra at vi har toolbar og masse annet.

 

Vi husker jo alle den STORE banneren på toppen av forumet for en god tid tilbake.

Greit nok at inntjeningen skal være der ,men dette er for ille.

Et par nyttige ord i den sammenheng: FireFox, AdBlock :p Ser ikke noe reklame jeg..

Lenke til kommentar
Blir vel endel mer reklame skal de finansiere den fallskjermen på 110 millioner.

Noe så latterlig, hvor lenge har han vært sjef? 2 år? Stakkars Jens P som var der i maaange år fikk vel ikke et tosifret beløp en gang (stakar).

 

Hadde han spilt fotball skulle jeg skjønt det.

Unnskyld meg hvis dette er offtopic, men det er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig fortjener en bedriftsleder som har vært ansvarlig for tusener av arbeidsplasser bra lønn, i alle fall i forhold til en som har som "jobb" å leke med vennene sine en gang eller to i uken.

Hmm, skulle nok vært en (ironi) på slutten der.

 

Mannen fikk jo sparken fordi han ikke gjorde jobben sin skikkelig. Selvfølgelig skal han ha god lønn, men nå er han jo sparket. Han kan ligge på stranda resten av livet og slappe av. En pensjonsavtale på 28.5 millioner skulle vel holde til salt i grøten en god stund det. Kan sikkert finne på mye skøy med de resterende 80 millionene han får med seg fra bonuser, opsjoner osv og.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Et par nyttige ord i den sammenheng: FireFox, AdBlock :p Ser ikke noe reklame jeg..

Og hadde alle gjort dette, så hadde det ikke vært noe hardware.no lengre (muligens kun prisguiden som hadde vært igjen, siden de får betalt per klikk til butikk).

Det lønner seg å tenkte litt etter ja.. Hadde det enda vært mulig å kjøpe seg fri for reklame, 1 sms pr måned á 50 - 100 kr hadde gjort seg :hmm:

Lenke til kommentar
Hei

 

Orkla krever 10-15% avkastning i året. Dvs at dersom Hardware Online er verdt 10.000.000 så krever de 1-1,5mill i utbytte (eller øket aksjeverdi) per år til aksjonærene.

En avkastning på 10-15 prosent er utrolig bra i disse dager, er du sikker på at disse tallene er de som gjelder idag?

 

For å klare det, må en enten redusere utgiftene og/eller øke inntektene. Inntektene er som kjent fra reklame, så det er ganske sannsynlig at det vil komme mer reklame på sidene.

Jeg håper HW sjekket med endel andre mediabedrifter som kom inn under Orkla-paraplyen. Det er alltid en hake, spørsmålet er bare hva den er.

 

Jeg jobber i en Orkla-bedrift, og har aksjer i Orkla, så nå er jeg medeier i hw.no. Jippi!  :!:

 

Mvh

Kjetil

Hvordan fungerer det hos dere? Noen steder er konsernledelsen tyngre enn andre steder.

Lenke til kommentar
Hvilke personer/selskaper eier de resterende 65%?

Resten er eid av de "gamle" aksjonærene i Hardware Online.

Takk for svar, men hvem er de gamle aksjonærene? En liste over samtlige eiere og prosentandel samt hvem som har styreplasser i Hardware Online-styret hadde vært interessant. :)

Lenke til kommentar
Et par nyttige ord i den sammenheng: FireFox, AdBlock :p Ser ikke noe reklame jeg..

Det skal jo sies at hw.no ikke liker at du fjerner reklamen. Når de hadde lagt opp en stor gul reklame på forumet så la jeg og en annen person fram en guide som gjorde at man kunne fjerne reklamen via hosts filen. Denne kan dog brukes til flere ting som å feks sperre tilgangen til mange ting over nettverk på maskiner som skal brukes av flere.

 

Hvis jeg ikke husker feil så ble denne tråden stengt ,men det er kanskje ikke så rart at man fjerner store deler av inntektsgrunnlaget? Men når inntjeningen er såpass stor som den er med hw.no så ser jeg ikke helt problemet med at man mister noen kroner på et par personer

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så ble denne tråden stengt ,men det er kanskje ikke så rart at man fjerner store deler av inntektsgrunnlaget? Men når inntjeningen er såpass stor som den er med hw.no så ser jeg ikke helt problemet med at man mister noen kroner på et par personer

Det er vel ikke så veldig merkelig at den blir stengt når en person fra en konkurrerende side legger ut en guide som vil føre til mindre inntekter for hwno.....

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...