Gå til innhold

Orkla Media inn på eiersiden i Hardware Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja,det kan og være begynnelsen til slutten, for har de først kjøpt opp en så stor aksjepost så forventer de nok å få noe igjen.

Dette er et firma med så pass kapital at det å kjøpe seg opp for å få full kontroll er det minste problemet for dem, regner med det blir vanskelig for de andre aksjonerene å si nei om de får et bra tilbud på sine aksjer og dermed har Orkla mulighet til å få akkurat den innflytelsen som de selv ønsker når de ønsker det. :hmm:

Om så er så er det en situasjon som kan oppstå i framtiden, og ikke noe som er reelt idag.

 

Vi kan sikkert spekulere mye i hva som kommer ut av dette oppkjøpet, men er det ikke like greit å vente og se?

ja, la oss slippe en atombombe på et fattig land og se hva som skjer ;)

 

handle først, reagere senere ;) - bra motto!

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Vi vil fortsette å levere nyheter, tester m.m. som vanlig. En skal derimot ikke se bort fra at andre Orklapublikasjoner i større grad enn før kommer til å benytte seg av noe av vårt stoff :)

Når får vi se den første hw.no artikkelen på trykk i Se og Hør da? :no: Ja, for Orkla eier vel Hjemmet Mortensen, som såigjen står for både Se og Hør samt Hjemmet.. :roll:

Lenke til kommentar
Når får vi se den første hw.no artikkelen på trykk i Se og Hør da?  :no:  Ja, for Orkla eier vel Hjemmet Mortensen, som såigjen står for både Se og Hør samt Hjemmet.. :roll:

Du skal se det blir mamma sin favorittside..... :D

:!: Hw i se og hør.. syns jeg leser det.. hehe.. og hjemmet som alle de eldre kvinner leser sitter nå og leser data artikkler.. :love: hehe..

Lenke til kommentar

Hei

 

Orkla krever 10-15% avkastning i året. Dvs at dersom Hardware Online er verdt 10.000.000 så krever de 1-1,5mill i utbytte (eller øket aksjeverdi) per år til aksjonærene.

 

For å klare det, må en enten redusere utgiftene og/eller øke inntektene. Inntektene er som kjent fra reklame, så det er ganske sannsynlig at det vil komme mer reklame på sidene.

 

Jeg jobber i en Orkla-bedrift, og har aksjer i Orkla, så nå er jeg medeier i hw.no. Jippi! :!:

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Når får vi se den første hw.no artikkelen på trykk i Se og Hør da?  :no:  Ja, for Orkla eier vel Hjemmet Mortensen, som såigjen står for både Se og Hør samt Hjemmet.. :roll:

Du skal se det blir mamma sin favorittside..... :D

:!: Hw i se og hør.. syns jeg leser det.. hehe.. og hjemmet som alle de eldre kvinner leser sitter nå og leser data artikkler.. :love: hehe..

Har du ikke fått med deg at data er blitt allemanseie. Og selv min mormor skriver epost. Så hvorfor skulle ikke bladene dems begynne å trykke relevante data artikler for damer over 40

Lenke til kommentar
ja, la oss slippe en atombombe på et fattig land og se hva som skjer ;)

 

handle først, reagere senere ;) - bra motto!

Hehe, god sammenligning :)

 

Nå regner jeg jo med at styret i hardware.no har tenkt godt gjennom denne avgjørelsen da. Min kommentar var myntet op oss uetnforstående, som egentlig ikke hadde noen mulighet til å stoppe denne atombomben :)

Lenke til kommentar

Tipper vi før eller siden må regne med mer reklame i forumet, men så lenge de klarer å unngå lyd reklamer (som itpro.no har falt for fristelsen for) og popup/popback så er ikke den en katastrofe. Sannsynligvis vil reklamen ifremtiden dreie seg og mer mot reklame for ungdomsartikkler, f.eks. Coca-Cola, MacDonalds, Levis, osv... I tillegg til komplett.no reklamer og lignende.

 

Men at hardware.no vil bli enda mer opptatt av å tjene penger ifremtiden det kan en ikke se bort ifra. Orkla går ikke inn i hw.no for å være snille gutter og drive vedledighet mot dataungdommen.

Lenke til kommentar

 

Men at hardware.no vil bli enda mer opptatt av å tjene penger ifremtiden det kan en ikke se bort ifra. Orkla går ikke inn i hw.no for å være snille gutter og drive vedledighet mot dataungdommen.

ikke sant.

 

Det første jeg tenkte når jeg leste pressemeldigen var at dette er slutten på hw.no slik jeg liker å kjenne det.

 

Vel og bra at hw.no har en solid del eier i ryggen, men de vil kreve resultater også. De er ikke dumme de som tar avgjørelser i Orkla.

 

Dette, samt andre ting som har dukket opp de siste dagene, har fått meg til å bruke mer tid på andre forum...

 

 

Trist

 

V

 

edit: t

Endret av vetle
Lenke til kommentar

spennende...

 

spennende å se hva framtiden bringer for HW.no når et såpass stort selskap har kjøpt seg inn... Håper for guds skyld at ikke Orkla presser HW til å kjøre et program for å få himmelstore inntekter, sånn at de begynner med ekstra mye reklame, og kommersialiserer seg ut i det blå...

 

krysser fingerene

Lenke til kommentar
Ser ut som om de har konsentrert seg om lokalaviser her i landet, kan jo være et godt tegn, for en lokalavis uten lokal sjel selger ikke.

Ikke nødvendigvis. Orkla er ikke flinke til å drive avis (men har vel lært litt på veien).

 

Ulempen med Orkla som eier, er at de stiller krav til overskudd; samt overskuddets størrelse.

 

For en del lokalaviser som har blitt kjøpt opp, har overgangen fra lokal idealistisk basert drift til forretningsmessig drift med overskuddsmål vært...brutal.

 

En del aviser har skiftet daglige ledere/redaktører, og Orklas håndplukkede menn har vel i en del tilfeller vist å være....lite fungerende... i en slik rolle.

 

For å si det slik.

 

Kjenner veldig konkret til et tilfelle (en tidligere arbeidsplass jeg har god kontakt med) hvor Orklas håndtering av driften og personalstyringen i beste fall kan karakteriseres som særdeles uheldig.

 

Har hørt rykter om langt flere.

 

Undertegnede er slett ikke sikker på om Orkla er en god alliansepartner for dette nettstedet - men fremtiden vil vise hva som skjer.

 

Blir det for ille tilstander her...vel...så får man gjøre som man har gjort i en del lokalsamfunn rundt forbi når det gjelder avis: Man lager et nytt og konkurrerende tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...