Gå til innhold

Drepte tyv, må svi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvsagt er det ikke OK, men da burde det holde og få litt tilsnakk, jeg mener, det er selvforsvar, og han var tross alt en kriminell..

Tilsnakk? Hvor gammel er du egentlig? Dette er ikke barneskolen hvor en har kastet snøball på en som sa faren hans var sterkere..

 

"han var tross alt en kriminell" Jeg sier heller, det var tross alt et menneske som ble drept. Tror du datteren til den drepte føler tapet noe mindre fordi faren satt i en stjålet bil? Det er ganske så irrelevant om det var en tyv han drepte, reaksjonen står på ingen måte i samsvar med handlingen begått. Og det var _ikke_ selvforsvar, han skjøt på en bil 130m unna.

 

Men pytt-pytt, litt tilsnakk burde gjøre jobben.

Hadde ikke den det gjaldt stjålet noe, så burde han jo selvsagt få dødstraff, men det var tross alt ingen uskyldig som ble drept.

 

Datteren til en multikriminell narkoman hadde det neppe noe godt fra før av heller. Det er slettes ikke irrelevant at han var kriminell.

 

I USA har vi et hus innenfor et felt hvor det er høye gjerder og vaktposter rundt, og på gjerdet er det satt opp skilt med "trespassers will be shoot". Da har man ifølge de statlige lovene, varslet eventuelle trespassere, og du kan visstnok med loven i hånden skyte dem. Hvor riktig det er, vet jeg ikke, men du har visstnok en brukbar sak. Innfør det i Norge også. Det skal ikke lønne seg å være kriminell, eller å ha oppfostret en kriminell heller.

Lenke til kommentar

Det ene øyeblikket så skriker visse personer om at muslimene er så gale og de vil ikke la Norge falle under Sharialovene, men i det andre øyeblikket vil de ha lover som er enda strengere enn Sharialovene.

Og hvor har du undersøkelser som viser at dødsstraffer senker kriminaliteten? De har folk i "death-row" i USA enda. Ser ikke ut til at det stopper folk til å begå kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar
Det ene øyeblikket så skriker visse personer om at muslimene er så gale og de vil ikke la Norge falle under Sharialovene, men i det andre øyeblikket vil de ha lover som er enda strengere enn Sharialovene.

Og hvor har du undersøkelser som viser at dødsstraffer senker kriminaliteten? De har folk i "death-row" i USA enda. Ser ikke ut til at det stopper folk til å begå kriminelle handlinger.

Tenk hvor mange forbrytelser som ville ha blitt begått om vi ikke hadde dødstraff da..

Lenke til kommentar
Og hvor har du undersøkelser som viser at dødsstraffer senker kriminaliteten? De har folk i "death-row" i USA enda. Ser ikke ut til at det stopper folk til å begå kriminelle handlinger.

Vel, det er kun i svært spesielle tilfeller dødsstraffen i USA blir brukt...

 

Zyklon, Ja takk, begge deler.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Og hvor har du undersøkelser som viser at dødsstraffer senker kriminaliteten? De har folk i "death-row" i USA enda. Ser ikke ut til at det stopper folk til å begå kriminelle handlinger.

Vel, det er kun i svært spesielle tilfeller dødsstraffen i USA blir brukt...

 

Zyklon, Ja takk, begge deler.

Føderalt i USA er det heller ikke dødstraff. Det er kun visse stater som har det. Texas og Florida - the Bush' states, er de som henretter desidert flest mennesker.

Lenke til kommentar

Sant, og i Texas er det vel en lov som sier at du kan skyte folk som er innenfor døren til huset ditt så mye du vil også?

 

Radhoo, ja, egentlig, men ikke i forhold til strafferammene som er satt til alle andre kriminelle handlinger idag.

Er du sikkert på at tyven hadde villet stjele bilen like mye om han var 100% sikker på at han ble drept etterpå uansett?

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Sant, og i Texas er det vel en lov som sier at du kan skyte folk som er innenfor døren til huset ditt så mye du vil også?

Både TX og FL har lover som sier at om du har advart den det gjelder om at de kan bli skutt (trespassers will be shoot-skilt), har du retten på din side. Politiet har heller ikke lov til å gå inn på privat eiendom, eksempelvis hvis det er tyver i huset ditt, uten å ha innhentet din tillatelse. Mulig at det siste forsvant med Patriot Act.

 

Mener du at å stjele en bil er en spesiel situasjon som rettferdigjør henrettelse?

Nei, men det var selvforsvar.

Lenke til kommentar
Hadde ikke den det gjaldt stjålet noe, så burde han jo selvsagt få dødstraff, men det var tross alt ingen uskyldig som ble drept.

 

Datteren til en multikriminell narkoman hadde det neppe noe godt fra før av heller. Det er slettes ikke irrelevant at han var kriminell.

 

I USA har vi et hus innenfor et felt hvor det er høye gjerder og vaktposter rundt, og på gjerdet er det satt opp skilt med "trespassers will be shoot". Da har man ifølge de statlige lovene, varslet eventuelle trespassere, og du kan visstnok med loven i hånden skyte dem. Hvor riktig det er, vet jeg ikke, men du har visstnok en brukbar sak. Innfør det i Norge også. Det skal ikke lønne seg å være kriminell, eller å ha oppfostret en kriminell heller.

Amerikansk galskap er ikke relevant i denne sammenhengen, ei heller dødsstraff (kriminalitetsbildet i Usa er en del dystrere enn det norske).

 

Saken er at en mann drepte en annen, han tok loven i egne hender, skjøt og drepte ham. Dette er ikke lov, det er ikke noe å applaudere, det er noe vi burde slå ned på. Og du vet ingenting om hvordan hans datter hadde det, og om du mener hun får det bedre uten sin far får det stå får din egen regning.

 

Det var ingen uskyldig som ble dømt for dette drapet.

Lenke til kommentar
I USA har vi et hus innenfor et felt hvor det er høye gjerder og vaktposter rundt, og på gjerdet er det satt opp skilt med "trespassers will be shoot". Da har man ifølge de statlige lovene, varslet eventuelle trespassere, og du kan visstnok med loven i hånden skyte dem. Hvor riktig det er, vet jeg ikke, men du har visstnok en brukbar sak. Innfør det i Norge også. Det skal ikke lønne seg å være kriminell, eller å ha oppfostret en kriminell heller.

Du bor i noe som likner et fengsel altså? Høres trivelig ut :no: Jeg hadde seriøst vurdert å flytte hvis det er så mange farlige mennesker som ferdes der.

 

Angående å skyte inntrengere - er det også OK om jeg skyter ungdommer som er på epleslang i hagen? De stjeler jo privat eiendom for svingende. De er kviser på samfunnets rumpe, og kommer sikkert til å bli skurker når de blir store. Bedre å ta dem FØR de rekker å gjøre mer skade. Nei, vent litt, jeg var jo selv på slang tritt og ofte da jeg var liten, og jeg er jo en lovlydig samfunnsborger idag, som jobber og betaler skatt. Jøssenam, går det an?

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Du bor i noe som likner et fengsel altså? Høres trivelig ut :no: Jeg hadde seriøst vurdert å flytte hvis det er så mange farlige mennesker som ferdes der.

 

Angående å skyte inntrengere - er det også OK om jeg skyter ungdommer som er på epleslang i hagen? De stjeler jo privat eiendom for svingende. De er kviser på samfunnets rumpe, og kommer sikkert til å bli skurker når de blir store. Bedre å ta dem FØR de rekker å gjøre mer skade. Nei, vent litt, jeg var jo selv på slang tritt og ofte da jeg var liten, og jeg er jo en lovlydig samfunnsborger idag, som jobber og betaler skatt. Jøssenam, går det an?

Du er et utskudd som burde ha blitt fjernet da du gikk på slang.

Lenke til kommentar

Jeg ville dømt han til 2 ukers samfunnstjeneste på et eldrehjem, hvor arbeidsoppgaven bestod av å jobbe i kantinen fra 11 til 13. Gratis lunch og "I shot a thief" trofé på veggen inkludert selvfølgelig.

 

Nei, fra fakta til fleip; Mannen har drept noen, og må da settes i fengsel for å bevare rettsystemet vi har her til lands. Dersom mannen hadde sluppet straff, ville det vært fritt frem for enhvær å drepe en inbruddstyv. Det være seg en som faktisk kom for å stjele, eller en du ikke likte, skjøt og plasserte i hagen med TVen din under armen.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Den 21. desember 2003, skjøt og drepte Per Arne Steen en biltyv, som stjal faren hans sin bil.

 

I dag fallt dommen, som sier at Steen må sone 2 års fengsel, og betale 471000kr til Biltyvens mor og datter.

I dag kan vi også lese om en dømt for brutale voldtekt mot 2 kvinner. Fra tekstTV:

Drammen tingrett har lagt særlig vekt

på mannens brutale framgangsmåte og

finurlige måter å skjule ugjerningene

på, skriver Drammens Tidende.

 

Dom? Det ble 4,5 år og 2 ganger 120000 kroner. Ser mer ut som dask på lanken. I forhold til drapet på biltyven er dette spinnvilt.

Lenke til kommentar

Om ikke annet, så fortjener han nesten fengsel for idioti ;)

 

For det første, plaffe løs på sin egen fars bil. Blir jo noen helsikens regninger. Kan jo bare glemme å få igjen på forsikringen.

Den regningen er det jo moren til tyven som burde betale så det er ikke så mye å rynke på nesen for...

 

For det andre, hadde han ringt purken så hadde de sikkert fakket fyren.

sikkert

 

Er vel slikt som skjer når man ser for mye Clint Eastwood filmer.

Slik går det når man er så jævlig mikke mus oppe i skallen at man tror at man bare kan forsyne seg av andre sin eiendom.

 

Man kan si hva man vil, man fortjener ikke å bli skutt fordi man stjeler en bil :nei:

Ikke for å stjele bilen, men for å hindre at denne personen volder samfunnet enda mer skade.

 

Han slipper jo ut etter et år allikevel. 5 åringen som sitter igjen uten far blir straffet for resten av livet.

Det er jo fint. Kanskje vil ungen til og med forstå hva som skjer hvis man er slem.

 

edit: Jeg så at ordet sharia ble nevnt her. Med det vil jeg foreslå at tagging straffes med amputering av den ene hånden. Tar ikke tomskallen hintet og prøver seg igjen, så er det bare å fjerne den andre hånden., og vips så er problemet løst permament!

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...