Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idag reiste jeg meg i mattetimen, skrev BRB på tavlen og stakk for å kjøpe en cola. Jeg kom inn i klasserommet igjen, visket vekk BR og satt meg. Ingen sa noe som helst. Jeg tror de tror jeg er litt tilbakestående.

Hadde jeg vært læreren din, hadde jeg bare låst deg ute og gitt deg en times fravær.

 

Kommer ikke på noen l33t-message jeg kunne hengt på døren dessverre.

cannot join #mattetime. invite only

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før, spanskrøret bør reintroduseres i skolen.

det er som å si at USA burde nuke hele Asia.....

Nei, det er som å si at en del drittunger kunne godt ha fått kjent konsekvensene av sine handlinger på kroppen.

men saken er at du ser saken i svart/hvit (correct me if im wrong).

 

det er vanlighvis 2-3 stykker i klassen som driver og "kødder". Mens resten er faktisk keen på å ha time og lære seg noe. Om du innfører spanskrør i skolene i norge, så har du automatisk straffa resten, som har lyst på "normal skolegang".

 

"joa, men de som har lyst å ha time gjør jo ikke noe galt og da slipper dem straff"

 

Feil, det er alltid sånn at de uskyldige får skylda for noe andre har gjort. alltid. Jeg har aldrig sett at den skyldige er tatt...Det kan hende det finnes tilfeller hvor den skyldige er virkelig tatt, men jeg har ikke opplevd det personlig. Så...å si at man burde innføre spanskrør i skoler vil være på samme skala som om USA hadde utryddet hele Asia fordi de "bråker". Det finnes garantert folk der som har vanlige liv og er har lite lyst på vold rundt seg.

 

Cause and effect. think about it :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg blitt slått for å ikke gjøre leksene mine ville det klikka for meg. Spanskrør er en elendig idé. Javisst finnes det drittunger som ikke fortjener bedre, men fysisk avstraffelse er uansett feil måte å handle på. Kjenner jeg de problembarna jeg har opplevd rett ville de gitt faen i fysisk avstraffelse.

Lenke til kommentar

I niende klasse på ungdomsskolen hadde vi løpt utrolig langt i gymnastikktimene. Så sliten som jeg var la jo meg selvfølgelig ned på gulvet for å slappe av litt. Da kom læreren min å tråkket på ryggen min, først med venstre foten, så med begge. Altså, han sto opp på meg.

Jeg hørte det knakk, det gjorde mange av de andre medelevene også.

En time senere satt jeg på røngtenavdelingen på sjukehuset og fikk vite jeg hadde knekt to ribbebein!

Lenke til kommentar
I niende klasse på ungdomsskolen hadde vi løpt utrolig langt i gymnastikktimene. Så sliten som jeg var la jo meg selvfølgelig ned på gulvet for å slappe av litt. Da kom læreren min å tråkket på ryggen min, først med venstre foten, så med begge. Altså, han sto opp på meg.

Jeg hørte det knakk, det gjorde mange av de andre medelevene også.

En time senere satt jeg på røngtenavdelingen på sjukehuset og fikk vite jeg hadde knekt to ribbebein!

får jeg låv å le?

Lenke til kommentar
Hadde jeg blitt slått for å ikke gjøre leksene mine ville det klikka for meg. Spanskrør er en elendig idé. Javisst finnes det drittunger som ikke fortjener bedre, men fysisk avstraffelse er uansett feil måte å handle på. Kjenner jeg de problembarna jeg har opplevd rett ville de gitt faen i fysisk avstraffelse.

Det hadde neppe klikket for deg hvis du hele livet visste at hvis man ikke gjorde som man fikk beskjed om så ble man slått. Hadde det blitt innført idag hadde nok folk reagert, men hvis den gradvis innføres vil det nok gå bedre.

Lenke til kommentar
I niende klasse på ungdomsskolen hadde vi løpt utrolig langt i gymnastikktimene. Så sliten som jeg var la jo meg selvfølgelig ned på gulvet for å slappe av litt. Da kom læreren min å tråkket på ryggen min, først med venstre foten, så med begge. Altså, han sto opp på meg.

Jeg hørte det knakk, det gjorde mange av de andre medelevene også.

En time senere satt jeg på røngtenavdelingen på sjukehuset og fikk vite jeg hadde knekt to ribbebein!

får jeg låv å le?

hvorfor faen gjorde han det?

hadde en lærer gjort det på meg hadde jeg skamslått han

Lenke til kommentar

kommer på en ting hvertfall. I en tysktime for en liten stund siden hadde dørhåndtaket løsna og den skrua i midten tok vi ut før lærern kom, vi lot som vi var redde og bille ut, og hun fikk ikke åpna døra av vaktmesteren heller. så vi tok den inn igjen til slutt.

Så når timen var over gikk en som alltid er ferdig med å pakke først, så tok han med seg dørhåndtaket og den stnga i midten og lukka døra. Før en annen tok det fra han og løp ut på taket (sånn vi står under i frimin.) og knuste nesten en rute ved å kaste det inn igjen.

 

Synd at dørhåndtaket er fixa nå.

Lenke til kommentar
Hehe, de 3 første årene på barneskolen var vi hat-klassen, ingen vikarer ville ha oss  :lol:  så læreren vi hadde måtte komme når hun var syk ol.  Eller så fikk vi fri  :lol:

Hadde det sånn du også ja? Jeg gikk i beryktede 10 a.

 

Synes ikke at vi var slå slemme :ermm::whistle::innocent:

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...