Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig bra tråd dette!

 

For å legge til noe fra min "barndom" :p

 

Når jeg gikk i 9. måtte vår kjære klasseforstander forlate oss pga. graviditet, så vi fikk en ny. Hun som kom må være en slags straff for noe jeg har gjort i mitt tidligere liv, hun hatet meg fra dag 1. :thumbdown:

For å komme med eksempler: Jeg fikk bestandig skylda for å lage bråk i timene, selv om jeg sjelden åpnet kjeften. I valgfag, som var fransk, fikk jeg slengt etter emg at jeg bare saboteete undervisningen. I KRL fikk jeg høre at mine meninger ikke hadde noen betydning osv osv.. En dag, i engelsken mens hun la ut om et tema, plukket jeg opp en del oversettelsesfeil hun gjorde, og seff kommenterte jeg dette. Da fikk jeg igjen høre at jeg tok feil og var dum. Da rant det over og jeg reiste meg, sendte henne noen betryggende ord om at jeg hadde rett og dette skulle bevises, jeg marsjerte deretter på bibloteket og hentet en ordbok som jeg tok med tilbake. Denne smallt jeg i bordet foran henne og pekte på et par ting. Så satte jeg meg, hun mumlet noe og sa ikke mer til meg på leeeenge :p

Etter dette falt karakterene mine og mine fortjente 5'ere og 6'ere viste seg ikke mer... :cry:

 

Makan til "!¤#/&!%#/¤#%/ skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en lærer en gang som gav oss følgende linjer:

 

"in the book a brave new world, the children are made in fabrics"

"The third month of the year is January, February and Mars"

 

Hun skrev også følgende på en oppgave jeg hadde levert inn:

 

"an excellent assigment, but you ejaculation is a bit to short!" :ermm:

 

Jeg spurte henne om hva pokker hun mente, men alt hun svarte meg var: "Hva jeg mener? Jeg har sett den selv, vel!" :wow:

 

Damen er fryktet over hele den videregående skolen jeg gikk på... Var ikke en dobbelttime med henne som ikke førte til hodepine... Damen har en stemme som kan pulverisere betong... :p

Lenke til kommentar
Var en lærer som fikk hele det kartsysyemet i hodet. fikk seg en liten hjernerystelse i samme slengen...

 

Det var faktisk litt stort og massivt... *autsj*

Haha, vi og. Fikk fri resten av dagen...

 

Edit: Forresten så har vi en elev i klassen som er ett år eldre enn resten, han går om igjen fordi han strøk såpass i fjor at han ikke hadde ståkarakter i tilstrekkelig fag til å begynne på VK1. Strykgrunn gikk stort sett i fravær (han har visstnok legeærklering). Uansett: i dag kom han til 2. time. Det første som skjedde der var at jeg ga ham en brent cd som vi hadde avtalt, han hadde sagt han skulle på hytten i dag, så han ville gjerne ha den på skolen i dag. Ca 15 minutter uti timen reiste han seg og sa "da går jeg". Naturfaglæreren så forundret på ham og spurte "og hvor skal du?". Jeg skal på hytten vel. Vi snakkes". Han gikk, hele klassen satt igjen og måpte før vi brast ut i latter... :D

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

surbz00r skrev:

Edit: Forresten så har vi en elev i klassen som er ett år eldre enn resten, han går om igjen fordi han strøk såpass i fjor at han ikke hadde ståkarakter i tilstrekkelig fag til å begynne på VK1. Strykgrunn gikk stort sett i fravær (han har visstnok legeærklering). Uansett: i dag kom han til 2. time. Det første som skjedde der var at jeg ga ham en brent cd som vi hadde avtalt, han hadde sagt han skulle på hytten i dag, så han ville gjerne ha den på skolen i dag. Ca 15 minutter uti timen reiste han seg og sa "da går jeg". Naturfaglæreren så forundret på ham og spurte "og hvor skal du?". Jeg skal på hytten vel. Vi snakkes". Han gikk, hele klassen satt igjen og måpte før vi brast ut i latter... inv_biggrin.gif

 

Evig bra *le hysterisk* :D

Lenke til kommentar

Spesiell episode med lærer'n? Ja, seff, det er bare det å komme på dem.

 

Ermh... *tenker*

 

 

Hmm... *tenker mer*

 

Jo, vi hadde en vikar for i en mattetime. Denne vikaren var ikke spesielt flink i matte, men han påsto han hadde stått ved eksamen. Ja, 2 er en ståkarakter, det :ermm: . Nå har det seg slik at jeg er ganske stø i matte, og det endte med at jeg ledet timen i stedet for vikaren :!: . Men, for å komme til poenget: da vikaren startet å fortelle om tallmengder (som naturlige tall o.l.) kom han med den mest idiotiske kommentaren ever. Denne kommentaren er han også blitt husket for siden, og selv de i klassen som var minst stø i matte lo godt... Nå er dere sikkert spente på hva denne vikaren sa.

 

 

*trommevirvel*

 

 

Vel, da han kom til irrasjonale tall sa han (det vil si leste fra læreboka siden han ikke hadde gått gjennom stoffet på forhånd): "Irrasjonale tall er tall med en uendelig desimalutvikling," startet han, og tegnet Pi på tavla. Deretter (-=nå kommer det=-) sa han mens han pekte på Pi: "Et tall med en uendelig desimalutvikling er et tall som ikke går opp; et tall med evig mange tall bak komma. Pi er et slikt tall. Pi er et uendelig langt tall, og det er derfor det har med sirkler å gjøre, for det går evig rundt i ring". Han virket litt flau etterpå, ettersom mange begynte å le, men jeg tror ikke han fikk med seg hva det var han hadde sagt feil...

 

Mer kommer senere (hvis jeg kommer på noe)

Lenke til kommentar

En ting til: Vi hadde heldagsprosjekt (blokkdag) for to uker siden, vi skulle lage reklamefilm. Vi satt spredt rundt omkring på skolen, og vår gruppe satt en stund på en paralellklasse sitt klasserom. Vasken deres er litt i uorden (drikkefontenen oppå), så når du setter den på full guff står spruten nesten i taket, er du heldig kan du sprute på tvers av hele klasserommet (høyre til venstre). En fyr i klassen fant stor glede i dette, og en annen bestemte seg for å prøve å drikke på 3 meters avstand. Dette gikk, men fyren var, logisk nok, ikke helt tørr etterpå. I likhet med gulvet, en del av sekkene og bøkene, pultene og stolene i klasserommet. Vi rømte klasserommet ganske kjapt, men noen har sladret og fyren som skrudde på vasken ble innkalt til rektor (noe som aldri skjedde og ingen lærere e.l. har kommentert det igjen).

Men: Vi har det på film! :roll:

 

Edit: skulle sett om ikke jeg kunne fått tak i den filmen og lagt ut... :p

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Hehe, de 3 første årene på barneskolen var vi hat-klassen, ingen vikarer ville ha oss  :lol:  så læreren vi hadde måtte komme når hun var syk ol.  Eller så fikk vi fri  :lol:

...kan jeg ikke huske...

btw så hadde vi kenneth hele 3. så vidt jeg husker. Trolig en av de greieste og kuleste lærerne jeg har hatt, men og den eneste som har klikka på meg. Pælma kritt etter meg fordi jeg priket i timen :p

 

edit: rkg100: de "3første årene på barneskolen" innebefatter vel ikke "klasse 10a"?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
I niende klasse på ungdomsskolen hadde vi løpt utrolig langt i gymnastikktimene. Så sliten som jeg var la jo meg selvfølgelig ned på gulvet for å slappe av litt. Da kom læreren min å tråkket på ryggen min, først med venstre foten, så med begge. Altså, han sto opp på meg.

Jeg hørte det knakk, det gjorde mange av de andre medelevene også.

En time senere satt jeg på røngtenavdelingen på sjukehuset og fikk vite jeg hadde knekt to ribbebein!

får jeg låv å le?

hvorfor faen gjorde han det?

hadde en lærer gjort det på meg hadde jeg skamslått han

Ja, jeg angrer så sinnsykt på at jeg ikke tok an. Neida, hadde ikke hatt en sjans, men fyfaen, ingen deltar i gymtimene hans lengre.

Lenke til kommentar
I niende klasse på ungdomsskolen hadde vi løpt utrolig langt i gymnastikktimene. Så sliten som jeg var la jo meg selvfølgelig ned på gulvet for å slappe av litt. Da kom læreren min å tråkket på ryggen min, først med venstre foten, så med begge. Altså, han sto opp på meg.

Jeg hørte det knakk, det gjorde mange av de andre medelevene også.

En time senere satt jeg på røngtenavdelingen på sjukehuset og fikk vite jeg hadde knekt to ribbebein!

får jeg låv å le?

hvorfor faen gjorde han det?

hadde en lærer gjort det på meg hadde jeg skamslått han

Ja, jeg angrer så sinnsykt på at jeg ikke tok an. Neida, hadde ikke hatt en sjans, men fyfaen, ingen deltar i gymtimene hans lengre.

anmeld han, å krev økonomisk erstatning! Si du har hatt mye vondt etterpå, si du har rygg problemer(ingen kan bevise at du ikke har vondt i ryggen) Det hadde jeg gjort!!

Lenke til kommentar

Langt innlegg følger...

 

Vel, noen av disse er ikke direkte morsomme da...

 

Barneskolen: Skal kanskje sies først at jeg aldri har gjort en eneste lekse i hele mitt liv som er levert til riktig tidspunkt, og i en mattetime i 4. klasse så skulle vi levere inn oppgavebøkene.. Jeg ble litt varm i trøya siden jeg hadde fått advarsel om at hvis jeg ikke hadde gjort leksene så måtte jeg sitte igjen (det skjedde ofte..) og fant på en unnskyldning.. Jeg lette igjennom sekken lenge, helt til læreren spurte meg om jeg hadde den eller ikke,så sa at jeg måtte ha glemt boka hjemme, pleide da som regel å spille innleveringen på den måten.. Men ikke denne gangen.. Jeg ble sendt hjem i 15 minusgrader, måtte gå(!) og kom hjem, fortalte moren min om hva som hadde skjedd og ble kjørt tilbake til skolen.. Moren min tok seg en laaang prat med rektor og læreren.. læreren sa unnskyld og "det var det" helt til neste dag da jeg fikk halsbetennelse... 1 måned etter når jeg kom tilbake så hadde vi fått ny mattelærer, og den forrige begynte "plutselig" som kirketjener...

 

andre ting på barneskolen som ikke fortjener en lang historie:

kastet ball i ansiktet på en medelev så han brakk nesa

kastet balltre i leggen på en medelev så han nesten fikk brudd

utallige slosskamper med elever som var eldre enn meg

og utallige igjennsittinger på grunn av lekser som ikke var gjort....

 

Ungdomsskolen:

I 9. klasse hadde vi ei lærerinne i engelsk som ikke kunne prate engelsk og som virket litt nervøs, vi fikk imidlertid bekreftet dette da ugangskråka i klassen (hadde mange av dem egentlig..) etter et par måneder med konstant terrorisering bestemte seg for å ha det ekstra morsomt.. Midt under en time hoppet han opp fra pulten sin og løp opp mot læreren, hoppet opp på kateteret og ut gjennom vinduet, hun satt der ganske sjokkert helt til han hoppet inn gjennom vinduet mens han skrek "masse-negative-ting" da brøt hun sammen i gråt og løp ut av klasserommet mens hun ropte "dette orker jeg ikke mer!". Vi andre klarte selvfølgelig ikke å holde oss og begynte å hyle av latter, 10 minutter senere kom en annen lærer inn og sa at vi kunne ta fri resten av timen. Vi så ikke engelsklæreren på 6 mnd..

 

Samme året i en KRL-time hadde vi prøve, og det var et spm som en kamerat og jeg ikke kunne svare på.. derfor valgte vi å skrive som Tommy (ref: Tommy & Tigeren): "Det strider imot min religiøse overbevisning å svare på dette spørsmålet." Ble tatt ut på gangen neste KRL-time ja...

 

Det året hadde vi forøvrig 7 engelsklærere, 3 mattelærere, 5 gymlærere, 2 norsklærere og 3 naturfaglærere...

 

Klasseforstanderen vår i 8. og 9. var ganske kul.. I steden for å være inne i timene fikk jeg mange småjobber for han, som jeg fikk betalt for, og fikk ofte gå hjem midt på dagen.. Eneste kravet var at jeg ikke kunne stryke på noen prøver, og det gjorde jeg ikke heller... En gang sa han at "Det er bedre å sitte hjemme og tenke litt på skolen, enn å sitte på skolen og bare tenke på å dra hjem" og sendte meg og en kamerat hjem for at vi kunne spille Playstation...

 

Engelsklæreren endte opp som barneskolelærer.. Klasseforstanderen min endte opp som lærer for "Friluftsskolen" og med dårlig hjerte.. Ene mattelæreren/naturfaglæreren min endte opp med å få hjerneslag på grunn av stress..

 

Vi fikk mange lærere som var utdannet pedagoger og psykologer, og lærere som tidligere hadde vært oldschool-fiskere og folk som hadde hatt erfaring med "vanskelige" folk fra før...

 

Angående klassen min, vi var en klasse med folk som det ikke var plass til andre steder.. både skolelys, bråkmakere og vanlige folk.. (jeg var faktisk blandt skolelysene...(fikk bare 5'ere og 6'ere.....(skryte litt :) )))

 

Dette ble et langt innlegg.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...