Populært innlegg Twinflower Skrevet 8. juni 2014 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2014 (endret) Her er en interessant sak: Formelen som gjør at dette fungerer: Altså, kryssproduktet av strømmen og magnetfeltet gir en kraft som står vinkelrett på begge to. Kraften virker bare på den delen av koppertråden som går vannrett. Der vil magnetfeltet stå vinkelrett på koppertråden og den resulterende kraften som får dette til å rotere er vannrett, men vinkelrett på lederen. Verdens enkleste motor. Endret 8. juni 2014 av Twinflower 12
Populært innlegg TheOats Skrevet 8. juni 2014 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2014 Her er en interessant sak: simplemotor.gif Formelen som gjør at dette fungerer: Altså, kryssproduktet av strømmen og magnetfeltet gir en kraft som står vinkelrett på begge to. Kraften virker bare på den delen av koppertråden som går vannrett. Der vil magnetfeltet stå vinkelrett på koppertråden og den resulterende kraften som får dette til å rotere er vannrett, men vinkelrett på lederen. Verdens enkleste motor. 20
Dragen Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Her er en interessant sak: Formelen som gjør at dette fungerer: Altså, kryssproduktet av strømmen og magnetfeltet gir en kraft som står vinkelrett på begge to. Kraften virker bare på den delen av koppertråden som går vannrett. Der vil magnetfeltet stå vinkelrett på koppertråden og den resulterende kraften som får dette til å rotere er vannrett, men vinkelrett på lederen. Verdens enkleste motor. --- Endret 9. juni 2014 av Dragen 7
Twinflower Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Ok, jeg tar selvkritikk. 1) Jeg bommet på målgruppen 2) Jeg bommet på morsom. Hvor er tråden for interessante, vitenskapelige GIF-bilder? 4
Twinflower Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Science er alltid velkommen hit. Den var fet! Hvilke to stoffer er dette?
Bakitafrasnikaren Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Science er alltid velkommen hit. Den var fet! Hvilke to stoffer er dette? Hydrogenperoksid (H2O2) og kaliumjodid (KI).
Anbefalte innlegg