Gå til innhold

"Moderatorene er så dumme"


Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli mektig lei av dette om hvor dårlig moderatorene er til å moderere.

 

1. Det var en poll om hva modsene skulle kjøre med feilpostinger, og så vidt jeg husker stemte de fleste for "Stenge posten" - noe jeg selv også er for, fordi ingen lenger kan svare på posten, og den som har postet feil, tvinges til å poste riktig for å få mer svar. Er det så vanskelig å få med seg? Og så vidt jeg husker, dreiv SirHartge og flytta poster uten å stenge før, men det hjalp ingenting.

 

2. Det virker som om de fleste har blitt glad i å hate moderatorene. Så vidt jeg kan se, har de gjort en flott jobb (hvis vi kanskje vi ser bort i fra èn glipp).

 

3. Liker du ikke måten modsene modererer på, er det bare å slutte å lese og poste her. Dette er en tjenste, ikke noe du har krav på.

 

4. Og selvsagt kvalifiserer det til stenging av post når det forekommer drittslenging, eller at man lager en Intel vs AMD-diskusjon bare for å provosere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva vil dere konkret at jeg skal gjøre (jeg snakker for meg selv nå).

 

Skal jeg fortsette som jeg stevner (med unntak av unødvendig stengning - oppretta ny tråd som ser ut til å funke bra)?

 

Jeg legger ikke to fjerter i mellom for å være streng. Så lenge folk kan gi _k_o_n_s_t_r_u_k_t_i_v_e_ tilbakemeldinger, er det alltids mulig å åpne en feilaktig stengt tråd igjen.

 

PS: det er jo ikke moro å få masse pepper heller, da. =(

Lenke til kommentar

Til Yummy (og alle andre moderatorer);

[*] Steng feilpostinger.

[*] Slett feilpostinger som er ment for å provosere eller som uten tvil er kraftig brudd på forum-reglene. Evt. la noen stå igjen som skrekk og advarsel.

[*] Gi advarsler til personer som feilposter gang på gang. Nybegynnere behøver nødvendigvis ikke få en "formell" advarsel, men bes om å poste korrekt neste gang.

[*] I tråder der enkelte poster med skittkasting eller andre brudd på forum-reglene inntreffer og tråden forøvrig er seriøs, slettes/redigeres kun de enkelte postene.

[*] Tråder som gjennomgående er kun brudd på reglene slettes eller redigeres - skittkasting mot andre bør ikke bli stående.

[*] Det ser ut til å bli populært med prikkbelastning i trafikken i årene fremover. Opprett gjerne noe slikt i forumet (dvs. internt mellom moderatorene).

 

Synes forøvrig du, Yummy, og de andre moderatorene har gjort en god jobb i helgen. Seriøsiteten økte betraktelig frem til i dag, da mange oppdaget at moderatorene hadde blitt strengere. Man vil aldri få "anarkister" og "kontrollfreaker" enige om en gylden middelvei. Feil fra moderatorene sin side er en ting vi bare må godta - dere er mennesker dere også, eller?

 

En ting til; har ikke sett så mye til det, men ikke bruk "Nordlands-bannskap" - jeg er trønder selv og takler det meste, men ganske mange kan meget mulig føle seg ille berørt av det :smile:

 

Det var noen av mine tanker, og de trenger sikkert mye revisjon, men er kanskje et utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Borre m/likesinnede:

 

Jeg takker hjerteligst for støtten! :smile:

Dere setter ord på det jeg har i skallen.

 

Jeg skal passe på så ikke nordlendingen i meg får for mye spillerom - selv om jeg har rettsvesenet på min side (en nordlending ble frikjent i retten etter å ha kalt en politimann for hestkuk, siden uttrykket på vedkommendes hjemsted ble ansett for et hedersuttrykk / mild irettesettelse. :grin: :grin:)

 

Mvh. Yummy, moderator.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 23:26, sosohal skrev:


så vidt jeg husker, dreiv SirHartge og flytta poster uten å stenge før, men det hjalp ingenting.



 

Da lurer jeg på 2 ting

1. Finnes det noen dokumentasjon på dette? Må selvfølgelig beregnes utifra antall brukere og moderatorer i tidspunktet.

2. Sendte SirHartge en privat melding med advarsel til feilposteren?

 

Jeg mener selv jeg har en god løsning, men fikk dårlig med respons på innlegget mitt. Sitter med inntrykket at lettvint kollektiv "avstaffelse" er bedre en forebygging, og private advarsler.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-11 00:28, yummy skrev:

Jeg skal passe på så ikke nordlendingen i meg får for mye spillerom - selv om jeg har rettsvesenet på min side (en nordlending ble frikjent i retten etter å ha kalt en politimann for hestkuk, siden uttrykket på vedkommendes hjemsted ble ansett for et hedersuttrykk / mild irettesettelse.
:grin:
:grin:)


 

LOL!!

 

Den var også i nyhetene, den der, var den ikke? Jeg mener å ha hørt det før, i hvert fall... Meget bra! :smile:

 

Ellers kan jeg ikke si meg annet en fullstendig enig med borre - "alle som har ører, hør"! :smile:

 

 

Eivind.

Lenke til kommentar

Etter samtale med Hr. Bjerke, vil jeg føre videre min strenge linje. Dere som er seriøse blir hørt, og jeg ber dere INSTENDIG om å hjelpe meg om jeg går for langt. Det er bare å si fra, så blir det skjerpings. Sånn kan dere få åpnet tråder også, om nødvendig.

 

"Yummy er god mot de gode" - gammelt jungelord.

_________________

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-11 01:26 ]

Lenke til kommentar

Kansje et idiotisk forslag men hva om dere rett å slett sletter heile "annet om data" forumet?

 

Grunnen til at eg sier så er jo det at for min egen del ser det ut til at det meste av feilposting forekommer på akkurat "annet om data" forumet,kansje mye pga. at dette forumet ligger på toppen og mangen da spesielt nye medlemmer ser på dette forumet som et forum som passer for det meste.

 

Også det at man er litt lat og gidder ikke å finne det rette forumet i det havet av forums som finst her kan vere en årsak.

 

Så grunnet det havet av forums som faktisk er her hvorfor ha et "annet om data" forum i det heile tatt? he,he..

 

Uansett bare et forslag til ettertanke fra meg :wink:

 

Vil også legge til at det er trist å se hvordan det har utviklet seg her til det negative,men alt var vell litt lettere før med delphi og det faktum at det meste gikk under et forum på den tiden.

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt diskusjonen som har foregått, synes jeg det er bra å se at Yummy har tatt selvkritikk, innsett at han gjorde en feil i å stenge amd vs intel tråden, noe som er BRA!

Temperaturen ble til tider HØY! men det ser ut for at det har ført noe bra med seg. Så forhåpentligvis vil forumet her bedre seg fremover.

 

Keep it up.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...