Gå til innhold

Maks 50 tegn i emnetittelen er for lite!


Anbefalte innlegg

QUOTE (Thompzen @ 07/01/2005 : 23:58)
Forresten, er ikke undertittel tatt opp litt for mange ganger?

Joda, en million, men Ingar gir seg aldri.

 

Men for å snakke om det tråden egentlig handler om så ser jeg både fordeler og ulemper med et lengre emnefelt. I enkelte tilfeller er det for kort idag. Problemet er bare at det ikke passer inn i designet å utvide det drastisk. Fem til ti tegn ser ut til å gå bra, så jeg har ingenting imot en slik utvidese, men stort mer tror jeg blir fryktelig rotete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (enden @ 08/01/2005 : 00:31)
QUOTE (Thompzen @ 07/01/2005 : 23:58)
Forresten, er ikke undertittel tatt opp litt for mange ganger?

Joda, en million, men Ingar gir seg aldri.

 

 

Skal gi meg nå. Kan heller ta dette i en av de gamle trådene, men jeg er redd TH har stengt de alle sammen. Uansett. 55 tegn mener jeg burde være passelig.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 08/01/2005 : 00:31)
Problemet er bare at det ikke passer inn i designet å utvide det drastisk. Fem til ti tegn ser ut til å gå bra, så jeg har ingenting imot en slik utvidese, men stort mer tror jeg blir fryktelig rotete.

Hvordan kan du mene dette? Tatt en titt på amobilskinen? Der ER det rotete (no offence). Så og si alle topicene wrapes en eller flere ganger. Laget en testpost med eksakt 40 tegn i topic for å se hvordan det ser ut og i 1024x768 så ble det wraping. Mulig det bare er meg, men at topic vises over to linjer synes jeg ikke ødelegger designet. Du må huske på at 'Siste innlegg' kolonnen inneholder 2 linjer og derfor vil ikke 2 linjer i 'Emne tittel' være ødeleggende nettopp fordi det alltid vil være plass til det. 3 derimot vil være verre, men da må topic økes med over 30 tegn, og mitt forslag går ut på økning med 10 til 20 tegn.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 07/01/2005 : 22:39)
Veldig mange emnetitler hadde tre intetsigende ord i proimærfeltet, mens nøkkelinformasjonen var i det sekundære.

Dette er de samme som i dag bryter treordsregelen/forsøker å skrive "hjelp" som topic. :roll:

 

Før skrev de "HJELP" som topic og siden det var et til felt skriver de "problemer med x og x i x" som undertittel.

Nå skriver de "HJELP" som topic, og siden det ikke er flere felt, blir det med det (tredordsregelen stopper de selvsagt, men...).

 

Poenget er at det ikke er noe stort problem å ha to titler. De aller fleste bruker jo de fornuftig.

 

Jeg er villig å ofre et par ufornuftige topics mot å selv kunne skrive skikkelige topics, samt at andre også kan gjøre det. Det regner jeg med det er flere som er.

 

Jeg kjører i dag treordsregel i mitt eget forum (dog ikke med en feilmelding som oppfordrer til å dele opp ordet slik at det blir 3 :roll:) , og har i tillegg undertittel aktivert. Det fungerer utmerket.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
QUOTE (Thompzen @ 07/01/2005 : 23:58)
Ja, men tenk på alle de som ikke vil bruke den riktig. Greit nok at mange klarer det, men hvis alle har tilgang på undertittel er jeg enig med enden at det blir fort mye dårlige emnetitler. Forresten, er ikke undertittel tatt opp litt for mange ganger?

Jeg fant blant annent 2 som (1 på 1. side og en på 2. side) hadde matet undetittelen med "feil" informasjon.

selv om det ikke er mye så...

 

Mener også at det kan ødelegge en del av designet, men er ikke helt sikker.

Som jeg har sagt går, for økning av 5 tegn.

Man kan jo også ha undertittel, noe jeg er imot, men da må søkefunksjonen få tre nye valg: "Søk i emnetittel" "Søk i undertittel" "Søk i begge"

 

TSP :)

Lenke til kommentar

Skulle finnes noe ved siden av emne tittel som sa "Kotroller lengde" som jeg vet finnes inne på kontrollpanel osv.

 

Noe som kalkulerer hvordan skin du bruker, hvor god plass det er i forumet du poster og til slutt hvor mange tegn du (maksimalt) kan ha.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 07/01/2005 : 22:57)
Jeg har forresten rett.

Se på i denne amotor-kategorien:
(...)
For meg ser det nesten ut som at du tar feil i denne saken.

Dette måtte jeg jo sjekke :

 

"Mercedes 300D, stasjonsvogn '82" Beskrivelse av problemet kom i undertittelen.

"Varmeapparet i Opel Astra " Sier heller ingenting om hva problemet er.

 

Men nå er det bare to sider her da. En annen ting er at de som henger i dette forumet, stort sett er over fjortissalderen, og har derfor litt mer peil på å lage emnetitler enn de yngste i forumet. Man kan jo lett se forskjellene i forumet ved å sammenligne seriøsiteten i mobilforumet, og "digitale bilder, foto og video"-forumet. Motorforumet er vel også et av de mer seriøse forum, og kan derfor ikke brukes som et eksempel.

 

Vi har sett det før, og kommer til å se det igjen selv med tre ords-regelen... undertitlene VIL bli misbrukt. Når vi har så mange eksempler fra tidligere tider, hvordan kan du da hevde at "Jeg har forresten rett."?

Lenke til kommentar

QUOTE (XeRam @ 08/01/2005 : 22:16)
Lange emnetitler er slitsomt å lese. Kort og presist er best

Det kommer jo helt an på. :ermm:

 

Har man ikke plass til det man har behov for i emnefeltet, er ikke det bra på noen måte.

Og slitsomt å lese 50 tegn? No offence, men da har du ingenting på et forum å gjøre.

Lenke til kommentar

QUOTE (XeRam @ 08/01/2005 : 22:16)
Lange emnetitler er slitsomt å lese. Kort og presist er best

Den der tror jeg du er ganske alene om. Greit, superlange topics er kanskje litt slitsomt å lese, men da snakker vi om superlange og ikke topics på 40-60 tegn. Kort og presis? Vel skal jeg bare skrive "Jeg trenger hjelp" da :roll: Siden det er det jeg trenger når jeg har problem mener jeg (Jada, jeg setter det nok litt vel på spissen, men alikevel ...). Neidu, litt lengde på topicer er nok greit.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Undertitler er teit! Blir vel ikke søkt gjennom de, derfor går man glipp av mye info når folk putter nøkkelinfo i undertittelen.

 

Søker man på f.eks "VPU recover", så finner man ikek tråden som har denne tittelen "Maskin klikker i spill [undertittel]Får melding om VPU recover[/undertittel]"

Lenke til kommentar

QUOTE (Afseth @ 08/01/2005 : 19:48)
"Mercedes 300D, stasjonsvogn '82"  Beskrivelse av problemet kom i undertittelen.
"Varmeapparet i Opel Astra " Sier heller ingenting om hva problemet er.

Vi har sett det før, og kommer til å se det igjen selv med tre ords-regelen... undertitlene VIL bli misbrukt. Når vi har så mange eksempler fra tidligere tider, hvordan kan du da hevde at "Jeg har forresten rett."?

Hele forumet er ett og samme forum. Selvfølgelig kan jeg bruke en del av forumet som et eksempel. Dessuten trur jeg ikke det er undertitelen sin skyld at topicen du fant frem

ikke var beskrivende nok :ermm: Og seriøst, er det rart folk "misbruker" undertitelen når de får denne beskjeden "Emne beskrivelse (ekstra info)".

 

Det er INGEN som skriver gode topicer i dag som kommer til å skrive dårlige topics med undertitel. Se på lurifaksen sitt innlegg.

 

edit:

 

QUOTE
Vi har sett det før, og kommer til å se det igjen selv med tre ords-regelen... undertitlene VIL bli misbrukt. Når vi har så mange eksempler fra tidligere tider, hvordan kan du da hevde at "Jeg har forresten rett."?

 

Jeg har rett. Du har ALDRI sett et eksempel på dette med treordsregelen, bortsett fra amotorforumet hvor de fungerer flott og lurifaksen sitt forum hvor det også fungerer flott.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...