Gå til innhold

Nye hovedkort fra DFI med nForce4, SLI og DXG


Frijazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU og RAM er jo ikke enestående for DFI. Dessuten er maxspenningene på disse uaktuelt siden det er ekstremt uforsvarlige verdier.

 

Er det nevnt noe om økte spenniger på brikkesett eller andre stedet uten om de tradisjonelle CPU og RAM? Er først da det begynner å bli spennende spør du meg ;)

Lenke til kommentar
likte designet veldig, i hvertfall med tanke på at de 4 minneslottene ikke står KLINT oppi hverandre, som jeg synes de gjør på stort sett alle andre kort

for ikke å snakke om at de står plassert en annen plass slik at man ikke trenger å ta ut skjermkort for å sette inn/ta ut ram ^^

Lenke til kommentar
CPU og RAM er jo ikke enestående for DFI.  Dessuten er maxspenningene på disse uaktuelt siden det er ekstremt uforsvarlige verdier.

 

Er det nevnt noe om økte spenniger på brikkesett eller andre stedet uten om de tradisjonelle CPU og RAM?  Er først da det begynner å bli spennende spør du meg ;)

Stod 1.5-1.8v for brikkesett tidligere i denne tråden.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3432755

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk plutselig lyst på dette kortet nå (naturlig nok), så der forsvant ASUS fra handlevognen min :roll: Håper bare ikke prisen blir over 2 høvdinger :ermm:

 

edit: Anbefaler alle å høre på intervjuet som ble linket til tidligere i tråden!

Endret av magio
Lenke til kommentar
Det tror ikke jeg.

Vedder capsen min på at dette kortet kommer til å være like sært, ustabilt og ha en like mongo BIOS som alle andre DFI-kort som duger til overklokking.

Men det er bare moro, også må man leke litt med loddebolten. :D

Skjønner ikke hva du mener, har bare gode erfaringer med mitt kort og bios. Og bios er jo laget av den berømte biosmakeren som tidligere jobbet i Abit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det tror ikke jeg.

Vedder capsen min på at dette kortet kommer til å være like sært, ustabilt og ha en like mongo BIOS som alle andre DFI-kort som duger til overklokking.

Men det er bare moro, også må man leke litt med loddebolten. :D

Biosen på DFI lanparty ut nf3 250gb har fungert utmerket, selv om jeg ikke har sett noe til oppdateringen med minne opp til 3.3V som det ble snakket om tidlig i fjor høst. Men det finnes jo mange uoffisielle bios da.

Lenke til kommentar
Seriøst?

Da må det være noe guddommelig over deg.

 

Standardbios-en til det kortet er jo helt ubrukelig.

Men du driver kanskje ikke med tweaking av minnet og sære oppsett mht. hardware?

Jeg vet ikke hva andre gjør, men jeg legger alltid inn siste bios som finnes når jeg kjøpet er kort. Ikke alltid det er gunstig, men i dette tilfellet gjorde jeg det :).

 

Men hva er ubrukelig med standard biosen? Antar du mener ikke-moddet bios?

 

Men har ikke begitt meg utpå de stooore minne tweakingene ennå. Men kommer nok dit også etterhvert. Har holdt på mest med CPU/FSB/RAM klokking i lett klasse.

 

Var litt sent ute med å skaffe meg dette ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kanskje de har laget en skikkelig BIOS nå i det siste da. :hmm:

Jeg hadde ihvertfall problemer med at BIOS satt andre tall en det jeg skrev inn, den ville ikke ha noe med S-ATA disker å gjøre, den oppgav alle temperaturer og spenninger riv ruskende galt og kortet var horribelt ustabilt før noen voltmods. Begge kortene jeg har er tidlig rev. B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...