Gå til innhold

Nye hovedkort fra DFI med nForce4, SLI og DXG


Frijazz

Anbefalte innlegg

Hmm skal ikke lenger en fra hovedkontor Nederland og båten fra Tyskland. Kortene ble hentet hos dfi fredag og kjørte dfds over pytten så 5-6 uker vil nok tilsi at man er i en helt annen del av verden og har bommet kraftig på målet :D

Ikke noe problem med å vente jeg men mener det bør være noen krav til å bekrefte en varelevering fremfor en ubekreftet en. Har selv ventet lenge på kortet og hatt bestilling inne 1 mnd nå med flere endringer på ubekreftet datoer. Synes dog det er irriterende når de bekrefter varer fra dag til dag, og ting ikke skjer.

Har forøvrig hatt kjempe respons fra DFI europe på forespørsler angående kortet

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå gjelder vel denne tansporten for alle hovedkort og det meste av hardware forøvrig, så det holder ikke. Dessuten skulle kortene hentes i Holland og tulipanene er fortsatt friske i blomsterbutikkene.

Jeg registerer bare at netshop utsetter bekreftet dato stadig vekk, noe jeg mener er dårlig service. Hadde jeg visst dette kunne jeg ha bestilt fra overcklockers ell. og hatt kortet nå. Jeg har også prøvd å få de til å sende express, men man mister plassen i køen om man bestiller på ny med Visa/masterc.... Litt dårlig det også :thumbdown: .. Ikke handlet sååå hos netshop, men er ikke rasende imponert over servicen.

Lenke til kommentar

Min mail fra netshop.

 

[email protected] skrev:

 

>Det er også en mulighet, men varene kommer fra østen, så man regner ca 3 - 5 uker på sjøen før de ankommer oss. Det er grunnen til at vi ikke har DFI på lager ennå.

>

>

>Mvh xx

>Netshop.no

>

Scarlett:

Ang. Support. Har du support kontakt jeg kan henvende meg til hos DFI som faktisk svarer?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dere må tenke på at det er ikke bare bare å bestille varer fra DFI. De skal sendes med båt over store hav fra fjerne strøk i Asia og kan ta 5-6 uker før de får varer. Men den som venter på noe godt(DFI) venter ikke forgjeves.

 

Derimot synes jeg DFI har elendig support(si meg gjerne i mot med konstruktive forslag). Jeg har forgjeves forsøkt å få de i tale ang. en korrupt bios.

 

Men uten svar så er det Netshop som skal redde den med en bios programmerer de venter på fra USA.

 

Men det er noen unntak for hvor "må ha produkter" oppveier for dårlig produsent support.

Du kan spørre om noen kan hjelpe deg på dette forumet: http://www.dfi-street.com/forum/index.php

Endret av X_plode
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om min kontakt dekker behovet ditt, for jeg var i kontakt med salgsavdeling. Men kontakt med de bringer deg vel litt videre. De svarer på dagen i hverfall.

DFI-Europe Sales [[email protected]]

 

ellers er det supportsider på DFI både for europa og non EU med feilskjema som skal fylles ut og sendes inn, men de to har du sikkert prøvd allerede?

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Jepps, har forsøkt skjemaer som virker og ikke virker på snart 4-5 sider og avdelinger rundt om kring i verden. Alle linket hos DFI.

 

I tillegg skrev de på en av sine omfattende skjemasider. "if you dont give us good detail on every aspect we wont look at the case".

 

Så satt jeg og brukte 20-25 minutter på å dekke alle aspekter av saken jeg hadde jobbet en uke med å forsøke å løse(som tilslutt viste seg å være korrupt bios), i en haug av enkeltstående felter, trykket submit og fikk en Oracle feilmelding på siden og all info var borte. Morsomt :) Ctrl+c? nei.. ikke på 55 enkeltstående felter som skal dekkes. Så etter å ha forsøkt flere skjemar med stor mistro og sendt e-mail til alle oppdrivbare adresser, så har jeg fått 0 svar i løpet av snart 1 måned. Imponerende...

 

Men skal forsøke Nederland på nytt hvis jeg trenger de. I senere tid har Netshop tatt seg av saken og jeg fikk svar og hjelp med en gang ;).

 

Netshop bare bekrefter min gode oppfatning av dem :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ang. Tulipaner.

Bananer fraktes fra fjerntliggenden land, men er ikke modne når de sendes.

Selvfølgelig, men tulipaner hadde neppe overlevd en 4-5 ukers tur fra Holland :D

 

70% av verdens LCD skjermer og sikkert nesten 100% av hovedkort produseres i østen. Man kan ikke argumentere med transporten på dette ene produktet når det gjelder for alle.

Det ble sagt at de skulle hentes i Holland forrige torsdag og en uke transport er "litt"drøyt. Skulle ikke forundre meg om det snart står bekreftet 11.02.05.....

 

Håper du får fiksa biosen forøvrig :yes:

Lenke til kommentar

Hehe jepps, sant det ;).

 

Men jeg fikk generellt svar, i mailen deres over, på at varer kommer fra Østen med båt? Men kan være det er forskjellig praksis :).

 

Takker ang. bios. Jeg kunne jo snart fått en biosbrikke fra DFI med esel-express fra ytre regioner i mongolia hvis de hadde svart meg i begynnelsen på henvendelsen om ny biosbrikke.

 

Men som sagt netshop rydder opp for meg :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men tulipaner hadde neppe overlevd en 4-5 ukers tur fra Holland

 

70% av verdens LCD skjermer og sikkert nesten 100% av hovedkort produseres i østen. Man kan ikke argumentere med transporten på dette ene produktet når det gjelder for alle.

Det ble sagt at de skulle hentes i Holland forrige torsdag og en uke transport er "litt"drøyt. Skulle ikke forundre meg om det snart står bekreftet 11.02.05.....

 

 

Enig med deg her. Hadde informasjonen vært litt mer renhårig så hadde jeg handlet hos overclockers, og allerede gledet meg med kortet.

 

Dette minner stygt om feilinformasjon/minimal informasjon for å hindre kunder i å avbestille. Ser det som tvilsomt at kontakten mellom transportør og Netshop er så dårlig at de ikke kan forutse forsinkelser utover dag til dag.

Lenke til kommentar

Man må også huske på at Netshop nylig har tatt over DFI ansvaret etter et annet selskap som gikk konkurs. Og de tar over en ganske så kravstor kundemasse som krever at de skal svinge seg rundt og være eksperter og oppe i full fart på kort tid.

 

Jeg for min del vurderte å kjøpe fra utlandet før det andre selskapet gikk konkurs. Men kom til den konklusjon at after-sale service ville blitt helt håpløst.

 

Nå har jeg Netshop å forholde meg til og er glad for det :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Man må også huske på at Netshop nylig har tatt over DFI ansvaret etter et annet selskap som gikk konkurs. Og de tar over en ganske så kravstor kundemasse som krever at de skal svinge seg rundt og være eksperter og oppe i full fart på kort tid.

 

Problemet her er jo ikke med DFI for det ble levert derfra i henhold til opprinnelig plan.

Det som er rart er alle forsinkelsene som vistnok skyldes transportør. Netshop sier DFI har bekreftet henting av kortene fredag og at DFDS bekreftet i går at kortene var i Norge. Synes da det er rart med denne transportøren som aldri dukker opp og som de ikke kan forutsi bedre når er på plass. De skal tross alt kun fra oslo til sandefjord i følge Netshop

 

Spørsmålet er jo da om denne informasjonen og alle bekreftelsene som gis ut om dagen er et forsøk på å holde kunder, eller fakta og ur dårlig kommunikasjon mellom transportør og Netshop

 

Om 30 minutter stenger Netshop og da vil det si at denne transportøren vil være over på 3. virkedag på levering fra oslo. hmmmm.

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Som du kan se gjennom tidligere sider i forumet er dette det de sa på telefon tirsdag og onsdag også. Bekrefter teorien min med at det plutselig går en dag til og bidrar til at denne informasjonen ikke lenger har troverdighet.

 

Nei dette er dårlig behandling av kunder

Endret av scarlett
Lenke til kommentar
Hvem er denne ukjente transportøren fra Oslo til Sarpsborg? Kåre og Kurt tilhengertransport-uten-sikring? Kanskje vi kan hente våre kort langs E6 siden det har vært glatt på veiene siste døgnet.

Oslo - Sandefjord vel? Netshop holder vel til i Sandefjord.

Ærlige Rånny`s Transport Service tenker jeg.

Hehe :p

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Dette irriterer meg.. forsinkelser er HELT ok.. men ikke si de kommer i dag når noen ringer.. og sette på web'n bekreftet lev dato 9.10......

Da skriver du Levdato 11.12.06(hvis gps'n på frakteren skulle virke så kan du regne med at kortene kommer et par dager tidligere).

 

D er som å sitte på julaften og sugle på de STORE,HARDE pakkene og få beskjed om at du ikke får åpne før 2 nyttårsdag :(

Lenke til kommentar
Dette irriterer meg.. forsinkelser er HELT ok.. men ikke si de kommer i dag når noen ringer.. og sette på web'n  bekreftet lev dato 9.10......

Da skriver du Levdato 11.12.06(hvis gps'n på frakteren skulle virke så kan du regne med at kortene kommer et par dager tidligere).

 

D er som å sitte på julaften og sugle på de STORE,HARDE pakkene og få beskjed om at du ikke får åpne før 2 nyttårsdag  :(

 

Helt enig! Det er det det dreier seg om. Ikke gjett, og ikke si noe man ikke vet noe om. Det fører bare til skuffelser og irritasjon. Skulle jobbet denne helgen, men byttet til neste helg siden jeg *helt sikkert* skulle få all hardware i boks..... Drit og dra! Leser en rundt på forumet her får en inntrykk av at Netshop er meget ryddige, men jeg kan ikke si meg enig. Tror jeg skal unngå å bestille/handle ting som ikke er på lager, men bekreftet der gett. :nei: For ikke å snakke om ubekreftet :dribble:

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...