Gå til innhold

AMD-prosessorer utsatt for rebadging


Anbefalte innlegg

Raptor,03/01/2005 : 17:05]
Lages det virkelig så mye som 1 million engineering samples ? og hvordan i h***** klarer utenforstående å få tak i 1 million cpuer ?

Tiltroen til AMD får seg en utvilsomt en kraftig smekk når slik skjer.

Nå er du vel litt jordet?

 

Det er ikke snakk om 1 million engineering samples, det er snakk om 1 million deffekte CPU'er som ikke kvalifiserte AMD sine verifikasjonstester

Nå baserte jeg meg på det som stod i artikkelen

Prosessorene er trolig ES-prosessorer (engineering samples) som er smuglet ut fra AMDs fabrikker

Men skal gi meg siden du tydligvis har bedre informasjon.

 

Raptor,03/01/2005 : 17:05]

Kjønner ikke hvordan dette kan gå ut over tiltroen til AMD...

Dersom det kommer ut feilvare som aldri skulle vært på markedet er vel ikke det direkte tillitvekkende :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor,03/01/2005 : 17:05]
Lages det virkelig så mye som 1 million engineering samples ? og hvordan i h***** klarer utenforstående å få tak i 1 million cpuer ?

Tiltroen til AMD får seg en utvilsomt en kraftig smekk når slik skjer.

Nå er du vel litt jordet?

 

Det er ikke snakk om 1 million engineering samples, det er snakk om 1 million deffekte CPU'er som ikke kvalifiserte AMD sine verifikasjonstester

Nå baserte jeg meg på det som stod i artikkelen

En million CPU forsvinner ikke ut av regneskapet til AMD. Så her må noen vente på forklaringen....

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om 1 million engineering samples, det er snakk om 1 million deffekte CPU'er som ikke kvalifiserte AMD sine verifikasjonstester

Nå baserte jeg meg på det som stod i artikkelen

En million CPU forsvinner ikke ut av regneskapet til AMD. Så her må noen vente på forklaringen....

synes nå ikke 1mill høres så mye ut , tenk nå heller bare på hvor mange cpu`er di produserer , det er sikkert snakk om flere mill i uka og kanske miliarder på års basis , hvist det da er 10% som ikke blir godkjet for salg og levert en eller annen plass til destruering så er det jo lett og plukke med seg.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest så nøye om det vil jeg regne med at dette dreier seg om defekte XP cpuer siden antallet er noe høyt for å være av typen hammer. Hvis det dreier seg om xp cpuer så er ikke 1 mill litt mer fortåelig siden de sikkert er laget ekstremt mange av dem og vil uansett aldri finne veien til andre enn de som kjøper til socket A cpuer.

 

Men uansett hve dette dreier seg om ville jeg vært litt forsiktig med å stille spørsmål med tilitten til AMD før de kommer med en offisiel utalselse.

 

Og som sagt, dette kommer sannsynligvis ikke til å berøre noen av oss.

Lenke til kommentar

synes nå ikke 1mill høres så mye ut , tenk nå heller bare på hvor mange cpu`er di produserer....

Nei, men vist disse koster feks 500 kr å lage i gjennomsnitt, så kan du gange 500 med en million. SÅ får du en halv milliard, og da begynner du og snakke penger.

 

Nå har jeg ikke peiling på hva de koster å lage, men gratis er det ivertfall ikke.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om 1 million engineering samples, det er snakk om 1 million deffekte CPU'er som ikke kvalifiserte AMD sine verifikasjonstester

Nå baserte jeg meg på det som stod i artikkelen

En million CPU forsvinner ikke ut av regneskapet til AMD. Så her må noen vente på forklaringen....

synes nå ikke 1mill høres så mye ut , tenk nå heller bare på hvor mange cpu`er di produserer , det er sikkert snakk om flere mill i uka og kanske miliarder på års basis , hvist det da er 10% som ikke blir godkjet for salg og levert en eller annen plass til destruering så er det jo lett og plukke med seg.

Jada... jeg har lest Digi. Men alikevel kjøper ikke jeg historien. For det første så er det bare denne Digi som har storyen... (Alle som jeg har sett linker til den).... For det andre blir AMD- CPU satt sammen i Malaysia... For det tredje er Taiwan nærmest en bandittstat hvor du får ingenting ut av Politiet (bare prøv :D )...

 

Jeg har ikke spadd fem tallene, men jeg vet noen i forumet husker de... ooog 1mill. CPU er noe sånnt som en mnd. produksjon for AMD. Hvis det er 300 CPU-emner på en warfer så blir det en produksjon tilsvarende Ca 3.300 warferskiver som er tapt. (Jeg blir seff. arestert på tallene men jeg er bare ute etter å belyse en størrelse.)

Men jeg kan gå med på at haugen med skrot er kommet på avveie. Men de har dårleg yield hvis de hiver 1 mill CPU nå og da.... (Trodde foresten at sorteringen forgikk idet de ble kuttet fra warferen.)

 

Så var det noen som spurte hvordan man finner ut av hvilke CPU man har, og dette blir festet (flashet) elektronisk inne i CPU slik at opplysningene kommer frem i Windows/BIOS/Aiwa osv. som de fleste kjenner godt til. Jeg vet ikke om man kan gå inn i CPU og forfalske den.

 

Ja så får vi se da :cool:

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om 1 million engineering samples, det er snakk om 1 million deffekte CPU'er som ikke kvalifiserte AMD sine verifikasjonstester

Nå baserte jeg meg på det som stod i artikkelen

En million CPU forsvinner ikke ut av regneskapet til AMD. Så her må noen vente på forklaringen....

synes nå ikke 1mill høres så mye ut , tenk nå heller bare på hvor mange cpu`er di produserer , det er sikkert snakk om flere mill i uka og kanske miliarder på års basis , hvist det da er 10% som ikke blir godkjet for salg og levert en eller annen plass til destruering så er det jo lett og plukke med seg.

Du opererer med for store tall :nei:

 

De lager ikke 1milliard cpuer i året. De lager noen millioner ja, husker ikke nøyaktig hvor mange jeg leste det var, men det er mange millioner i en milliard :whistle:

Lenke til kommentar
Sveinsel, på min xp så kommer det ikke fram hva den heter bortsett fra barton når jeg kjører den på annen fsb og mp enn noen av de forhåndsprogrammerte xp3200, 3000 etc...

http://www.aida32.hu/

 

http://www.sisoftware.net/index.html?dir=d...264&langx=en&a=

 

Last ned aida32 og se....

du kan også laste ned SisoftSandra.

Husker ikke hvordan det er med Windows .... om der er en såkalt Tweek-pakke, man det viser noe på Min datamaskin=>egenskaper=>Generellt.

På min står det for tiden AMD Athlon 2.20 GHz. 768 MB RAM.....

Ja så har du H.Oda sin WCPUID og CPU-Z som du lett kan google tak i. Jeg finner desse leketøyene rundt i menyene når jeg nå ser meg for :D:D

 

De lager ikke 1milliard cpuer i året. De lager noen millioner ja, husker ikke nøyaktig hvor mange jeg leste det var, men det er mange millioner i en milliard :whistle:

Nei jeg har ikke ment en milliard....hehe..

Jeg gidder ikke tenke mer på det nå... meldingene er også sprikende (har funnet noen flere). :hrm:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Lages det virkelig så mye som 1 million engineering samples ? og hvordan i h***** klarer utenforstående å få tak i 1 million cpuer ?

Tiltroen til AMD får seg en utvilsomt en kraftig smekk når slik skjer.

Skjønner ikke at man ikke merker at det er noe galt med CPU'ene, siden AMD har merket dem som defekte.

 

Etter hva jeg leser så er det snakk om 60 000 "defekte" (etter AMD sine tester) K7 og K8 prosessorer. Som ble tatt i Taiwan

 

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305199

 

http://www.digitimes.com/bits_chips/a20050103PR200.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...