Gå til innhold

På tide å gi litt tilbake, støtt flomofrene.


Anbefalte innlegg

Heisan, har vært en stund siden mitt siste innlegg, faktisk så lenge at jeg har glemt både brukernavn og passord.

Men nå har det dukket opp noe som gjør at jeg bare må bruke de mulighetene et slikt forum har, nemlig muligheten til å påvirke andre slik at en sammen kan gjøre noe.

 

I lys av det som har skjedd i Sør-Øst Asia ber jeg alle sammen om å plukke opp telefonen slå 820 43200 og støtt opp om de som trenger det. (En gir automatisk 100 kroner)

 

Det er også mulig å bruke kontonr. F.eks til Røde Kors som har Kontonr: 10 (8200.06.08331) eller Redd Barna på kontonr: 50 (8200.01.03000)

 

Skriv en tekstmelding og send til alle dine bekjente, sett det som header på messenger. Vær med å påvirk alle dine venner og bekjente.

 

 

Dette er faktisk en katastrofe som verden ikke har sett makan til, og verden trenger din hjelp.

 

 

Takk for oppmerksomheten.

 

Godt nytt år og god giverglede.

 

Mvh

 

Johnny

Endret av jason666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette header i messenge og sende teite kjedemeldinger hjelper da ikke folkene i asia!

Om folk skal gi penger er deres valg, det blir TEIT å gi dem skyldfølelse fordi de ikke gjør det.

 

Det er en annen katastrofe som har gått i mange år nå, og det er at de sulte ihjel folk hele tiden... nesten bokstavelig talt. De trenger også hjelp, må de bli skyld over av en flodbølge for at det skal skje?

 

Forøvrig: finnes allerede MANGE lignende tråder.

Lenke til kommentar
Heisan, har vært en stund siden mitt siste innlegg, faktisk så lenge at jeg har glemt både brukernavn og passord.

Men nå har det dukket opp noe som gjør at jeg bare må bruke de mulighetene et slikt forum har, nemlig muligheten til å påvirke andre slik at en sammen kan gjøre noe.

 

I lys av det som har skjedd i Sør-Øst Asia ber jeg alle sammen om å plukke opp telefonen slå 820 43200 og støtt opp om de som trenger det.

 

Det er også mulig å bruke kontonr. F.eks til Røde Kors som har Kontonr: 10 (8200.06.08331) eller Redd Barna på kontonr: 50 (8200.01.03000)

 

Skriv en tekstmelding og send til alle dine bekjente, sett det som header på messenger. Vær med å påvirk alle dine venner og bekjente.

 

 

Dette er faktisk en katastrofe som verden ikke har sett makan til, og verden trenger din hjelp.

 

 

Takk for oppmerksomheten.

 

Godt nytt år og god giverglede.

 

Mvh

 

Johnny

Verden har sett langt værre katastrofer enn dette.

Det som gjør denne så ille for oss er at det er mange nordmenn, svensker, dansker og kanskje familie eller andre bekjente som er rammet.

 

Hadde det vært bare kinesere eller afrikanere som opplevde katastrofen, så hadde vi vært langt roligere.

 

Bare som en liten ettertanke.

 

 

Forøvrig har jeg gitt min støtte til flomofrene.

Lenke til kommentar

Norsk nødhjelp

Hjelp sultende mennesker i Albania, Kenya, Tanzania og Romania!

 

Redd Barna

Sleng igjen noen kroner til trengende barn. De er det flere av enn flomofre! Åja, bli fadder for et par stykker her

 

 

Norad

Ikke alle har det like gøy

 

Unicef

...Slik at afrikabarna kan få litt mettende karbohydrater i magen sin

 

CARE

Hvis du bryr deg!

 

Ser ut som den lille hendelsen vekket noen reaksjoner, men hvorfor i helvete er dette så mye mer uffeluff enn all den andre dritten som skjer i verden?

 

 

Åja. Det er et par hundre millioner andre som trenger hjelp for å overleve. Da blir det bare dumt når hyklerne blir så full i faen bare fordi media har vist litt mer interesse, nå som lille puslete Norge blir nevnt i kontekst med noe som vil havne i rekordboken.

Lenke til kommentar
Kjeklulf: du er egoistisk hvis du ikke gir penger til barna i afrika.

Det har du helt rett i og derfor gjør jeg også det. Om folk får skyldfølelse eller ikke spiller ingen som helst rolle så lenge det gis penger til å hjelpe. De som trenger mat, klær og medisiner bryr seg lite om du har skyldfølelse eller ikke og det gjør jeg også.

Lenke til kommentar
kommer det flere flodbølger?

Eh... Hva har du fått med deg av nyheter de siste dagene?

bare at du sa vi skulle donere til flodoplegget sånn at flere hundre tusener fler ikke skal dø.

skal oss sjå:

 

Innfrastrukturen er kaputt, vannet er forurenset, maten er skylt bort og forurenset, avlinger er kaputt, folk har ikke hus etc.

Lenke til kommentar
Verden har sett langt værre katastrofer enn dette.

Tror ikke det har vært noen naturkatastrofer som har vært verre enn dette på sikkert 100år, om ikke enda lengre.

Var ett jordskjelv i Kina i 1976 som krevde 250000 menneskeliv i følge kinesiske myndigheter men i følge andre eksperter døde det minst 700000 mennesker.

Lenke til kommentar
Tror ikke det har vært noen naturkatastrofer som har vært verre enn dette på sikkert 100år, om ikke enda lengre.

Det finnes mange eksempler som motbeviser det du sier, en av de mer ekstreme er Yangtze i 1931, som krevde rundt 3.7 millioner menneskeliv. For all del, det som har skjedd er fælt, men når det skal sammenlignes og settes i et historisk perspektiv - gjør det i alle fall basert på fakta (ikke en anklage rettet spesielt mot deg eller noen andre, bare en generell og vidt akseptert trend for øyeblikket).

Lenke til kommentar
Tror ikke det har vært noen naturkatastrofer som har vært verre enn dette på sikkert 100år, om ikke enda lengre.

Det finnes mange eksempler som motbeviser det du sier, en av de mer ekstreme er Yangtze i 1931, som krevde rundt 3.7 millioner menneskeliv. For all del, det som har skjedd er fælt, men når det skal sammenlignes og settes i et historisk perspektiv - gjør det i alle fall basert på fakta (ikke en anklage rettet spesielt mot deg eller noen andre, bare en generell og vidt akseptert trend for øyeblikket).

Ok, jeg skulle byttet ut punktumet med et spørsmålstegn.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så teit å gi folk skyldfølelse? Bør ikke de mange nordmenn som sitter med penger opp til ørene dele litt med de som trenger det mest? Hvorfor skal vi sitte her å ha i overflod når mange ikke har nok til å overleve?

 

Bare noen spørsmål.

Endret av alfern
Lenke til kommentar
Bør ikke de mange nordmenn som sitter med penger opp til ørene dele litt med de som trenger det mest?

Jo, men de har ikke plikt til det.

 

Hvorfor skal vi sitte her å ha i overflod når mange ikke har nok til å overleve?

Fordi det ikke er vår feil at andre ikke har nok til å overleve. De kan også leve i overflod ved å benytte den samme resept som vesten har gjort: økonomisk frihet, eiendomsrett, kapitalisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...