Gå til innhold

We don't go to Ravenholm...


Anbefalte innlegg

Enig i at presten kunne vært dødelig og at det kunne vært mission failed hvis presten ble drept, men hvis det er dette du sitter og tenker på når du spiller Ravenholm, har du ikke helt catchet stemninga i spillet.

 

eeeeh har du i det hele tatt fulgt med på halflife historien? mission failed? her er gordon på vandring gjennom en forlatt by og prøver desperat å komme seg ut, at man dør uten prestens hjelp f.eks kan jeg være enig i, men mission failed? :thumbdown:

Spikk fliser et annet sted. Står for øvrig "

ASSIGNMENT: TERMINATED

SUBJECT: FREEMAN

REASON: FAILURE TO PRESERVE MISSION-CRITICAL RESOURCES

" hvis du f.eks. kjører jeepen utenfor klippene, så vet ikke helt hvilket ord du sutrer over.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har nettopp spilt gjennom Ravenholm, og konkluderer med at selve brettet er bra, men de utrolig kjipe fiendene og det faktum at jeg måtte bruke brekkjern en del av tiden trakk det ned ganske kraftig. Alt for lite ammo, og alt for kjedelig med de headcrabs'ene.

 

Dessuten føler jeg at fysikkens lover strider litt for mye, f.eks. hos zombiene som tar unaturlige kjempehopp. Stod en stund fast i "sentrum" hvor det var "uendelig" med zombier. Ble litt skuffet når det viste seg at måten jeg skulle komme meg oppå taket, var å ta et gigahopp fra det andre taken. Blir litt for teit at et menneske (med "speisell drakt" riktignok) kan hoppe 10-15 meter bortover uten problemer (jeg regnte faktisk med at det ikke gikk, og prøvde det av den grunn ikke :blush:).

 

Men hvorfor skal alltid spill ødelegges av zombier? Husker Wolfenstein 3d som var dritkult, men så kom det plutselig masse dritkjedelige zombier som fullstendig ødelagte HELE spillet. :thumbdown: Greit nok at det kan komme en zombie i ny og ne for å skape litt "stemning" men er utrolig kjedelig i lengden (og pga de tåler så mye).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Har nettopp spilt gjennom Ravenholm, og konkluderer med at selve brettet er bra, men de utrolig kjipe fiendene og det faktum at jeg måtte bruke brekkjern en del av tiden trakk det ned ganske kraftig. Alt for lite ammo, og alt for kjedelig med de headcrabs'ene.

 

Du har jo manipulator'en.... trenger jo ikke ammo på den banen, enkelt og greit.

 

Dessuten føler jeg at fysikkens lover strider litt for mye, f.eks. hos zombiene som tar unaturlige kjempehopp. Stod en stund fast i "sentrum"  hvor det var "uendelig" med zombier. Ble litt skuffet når det viste seg at måten jeg skulle komme meg oppå taket, var å ta et gigahopp fra det andre taken. Blir litt for teit at et menneske (med "speisell drakt" riktignok) kan hoppe 10-15 meter bortover uten problemer (jeg regnte faktisk med at det ikke gikk, og prøvde det av den grunn ikke  :blush:).

De tar ikke unaturlige hopp. De er muterte headcrabs (eller en ny variant) som da kan hoppe mye lengre og høgere enn de vanlige. Det har da gått ut over pansring og vekt, som da gjør de lettere å drepe.

 

Som du sier så har Gordon en drakt som lar han yte bedre..

 

Men hvorfor skal alltid spill ødelegges av zombier? Husker Wolfenstein 3d som var dritkult, men så kom det plutselig masse dritkjedelige zombier som fullstendig ødelagte HELE spillet. :thumbdown: Greit nok at det kan komme en zombie i ny og ne for å skape litt "stemning" men er utrolig kjedelig i lengden (og pga de tåler så mye).

De er ikke zombier, det er bare et kallenavn man bruker på de. De er mennesker som har fått genene sine modifisert av parasitter aka. headcrabs. Hvorfor de gjør det vites ikke, men det er vel instinkt. De ødelegger ikke noe som helst spillet, da de er en del av historien. Grunnen til at de er å finne overalt er fordi The Combine har sendt tusener av raketter med headcrabs rundt omkring på jorden for å fjerne de resterende menneskene.

Lenke til kommentar

TCi: Du misforstår litt. Jeg bryr meg egentlig fint lite om det er zombie eller ei, da jeg enkelt og greit ikke har spilt HL1 eller vet noe om historien :blush:

Godt mulig det er "riktig" at det skal være masse "dyr" der, men jeg synes det var kjedelig, i likhet med Wolfenstein 3D. Er også godt mulig at disse dyrene har egenskaper som lar de hoppe "ekstremt", men teit ser det i alle fall ut uansett, da utseendet ikke tilsier at det skal gå an.

 

Hvis manipulator = Gravity gun, så hjelper jo den fint lite når det ikke er noe å skyte med, eller det er mange av de små dyrene som hopper på deg samtidig (den var lite effektiv mot smådyrene).

 

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan finne et kort sammendrag av hva HL handler om? Spilte aldri gjennom HL1, da jeg ikke klarte å komme til første brett... (seriøst - jeg satt fast etter at jeg hadde kjørt "toget", og stod med en fyr og skulle inn en dør. Holdt på der i 30 min før jeg gav opp. Rimelig sint da ja...) Edit: Forsøkte HL1 igjen nå, og nå åpnet døren seg... Må ha vært en bug første gang jeg prøvde det :!:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
TCi: Du misforstår litt. Jeg bryr meg egentlig fint lite om det er zombie eller ei, da jeg enkelt og greit ikke har spilt HL1 eller vet noe om historien :blush:

Beklager at jeg overreagert.. følsomt tema for meg :wee:

 

Jeg startet en tråd for en god stund siden om HL2 historien hvor jeg tar for meg litt av historen i 1'ern også. Men mulig den tråden røper ting som du sikkert ikke vil vite om du skal spille 1'ern.

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=330437

 

Anbefaler at du spiller HL samt utvidelsespakkene, Oposing Force og Blue Shift.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med lite ammo i Ravenholm.

Det er jo fult av "ammo" i form av skap, stoler, tønner, sagblad, radiatorer, malingsspann, knivblad, madrasser, gassflasker og muligens noe annet jeg har oversett.

Poengen er at du ikke skal plaffe løs med våpen men bruke gravitygunneren og kaste ting.

Den gata som det kom zombier hele tiden klarte jeg med en (1) radiator som jeg kastet og hentet igjen, for meg var Ravenholm direkte festlig. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...