Gå til innhold

We don't go to Ravenholm...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er litt stilig med Half-Life er hvordan du forflytter deg fra kapittel til kapittel, sted til sted uten hjelp av mellomsekvenser eller noe lignende. Ravenholm er faktisk et ypperlig eksempel på hva som har skjedd med jorda siden Gordon endte livet til Nihilant i 1'ern.

 

I forstedene av byene tilholdt deg seg antakeligvis massevis av mennesker som ville unnslippe Combines vrede og terrorstyre i de større byene. Men deres flukt var nyttesløs, ihverftfall for de aller fleste. Som dere kanskje har lagt merke gidder ikke Combine at soldatene gjør drittjobben, derfor sender de ut en form for raketter fyllt med blodtørstige Headcrabs. Disse utraderer altså områdene rundt de store byene for mennesker, og til slutt er det eneste som er igjen der horder med zombier. Moderne krigføring kaller jeg dette.

 

En ting jeg digger med Half-Life 2 er at alt virker logisk og gjennomtenkt fra utviklernes side. Små detaljer om menneskenes desperate kamp i Ravenholm gjør dette til mer enn et område kun med zombier og kulisser. Du kan se små rom hvor folk har søkt tilflukt, men til slutt måtte gi tapt for headcrabsenene. Du deltar aktivt med alle fellene den psykisk klikka Father Gregory har satt ut. Du er vitne til alle de infiserte likene på kirkegården.

 

Nei, lik det eller ikke, men Ravenholm er Half-Life historie og en ypperlig beskrivelse på hva som faktisk har hendt de ti årene Gordon har sovet...

Lenke til kommentar
Ja, Ravenholm er et ganske trist brett, men dog mye bedre en det siste brettet som utvilsomt er spillets verste. Der mistet spillet virkelig mye av "magien".

Ok, der er jeg egentlig litt enig med deg. Jeg gledet meg allerede fra spillet begynte og man så Nexus raga opp i skytoppene til å komme dit. Men når jeg først kom dit, så ble jeg skuffet. Det var det stedet som trakk mest ned. Det var totalt uinteressant, og den grav-gunnen man kunne kaste folk rundt med mistet sjarmen rimelig fort siden det ikke fantes motstand at all. Og jeg setter pris på litt motstand når spill nærmer seg slutten. Men jeg sleit ikke litt engang. Men jeg likte veldig gått den rundturen man fikk i denne chryo-boksen da. Det var bra. Men enkelte sekvenser i det mappet var rett og slett kjedelig.

 

Men resten av spillet er absolutt genialt.

Lenke til kommentar

Ravenholm var nais!

 

Fant fort ut at det ikke nytta å bruke konvensjonelle våpen.

Sagblarne forsvant så fort etter å ha skutt dem ut også, så jeg fant en radiator, den var stor nok til å finne igjen etter at den var skutt ut samt at den var kraftig nok til å slå ut typene med mange headkrabs på seg etter et par forsøk.

Riktig festlig brett synes jeg da.

Lenke til kommentar
neh, han løper bare bak flammene til slutt, ler sinnsvakt og skyter videre.

Hvis du følger med enda lenger, så ser du at etter han har løpt inn i bygningen bak flammene, så forsvinner han bak til venstre i bygningen (etter han har stått og ledd og skutt litt). Det er nok meningen at det skal være en gang eller dør der.

 

Personlig synes jeg ikke det var noe dårligere med Ravenholm enn med de andre plassene i spillet, men de stedene hvor det kommer evig med fiender synes jeg de kunne ha spart seg for (i gruven kommer det evig med headcrabs, og et sted i byen kommer det evig med zombies).

Endret av Saruronny
Lenke til kommentar
neh, han løper bare bak flammene til slutt, ler sinnsvakt og skyter videre.

Hvis du følger med enda lenger, så ser du at etter han har løpt inn i bygningen bak flammene, så forsvinner han bak til venstre i bygningen (etter han har stått og ledd og skutt litt). Det er nok meningen at det skal være en gang eller dør der.

 

Personlig synes jeg ikke det var noe dårligere med Ravenholm enn med de andre plassene i spillet, men de stedene hvor det kommer evig med fiender synes jeg de kunne ha spart seg for (i gruven kommer det evig med headcrabs, og et sted i byen kommer det evig med zombies).

Ja, der er jeg enig. Plassene der det kom uendelig med folk ble litt teit. Men de hadde vel med det for å øke panikken til spilleren, uansett hvor mange du skyter så kommer det alltid tilbake. Sånn sett er det ganske genialt, men det "passer" liksom ikke. Litt vanskelig å forklare...

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe i Half Life 2 som kan sies er dårlig.

 

Jeg digger alt med hl2 men savner utrolig dette brettet "TrapTown" som de brukte på E3 for det er savna syns nå jeg.

 

Men til deles enig med de av dere some mener det kan bli vel mange monstre i dette brett. Men det er jo dette brett som viser SOURCE motoren.

 

men og si dette er dårlig det er tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...