Gå til innhold

We don't go to Ravenholm...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ihvertfall det var FRA Ravenholm spillet gikk fra å være kjempe bra til klassiker. Begynte egentlig når man møtte Alyx og gjengen rett før da, men action sakene er fom Ravenholm.

 

Savnet også ting og tang fra E3 traileren... trap`s og ting de viste der... men men...

Lenke til kommentar

Jeg hata Ravenholm, ikke fordi det var kjedelig (var jo langt fra kjedelig), men fordi du fikk den konstante følelsen av å bli jaktet av noen eller noe. Da jeg kom ut av døre og fikk den se sprettskiten av en Zombie, trodde jeg hjerte mitt var på vei til sin egen lille grav, skvatt som bare F.

 

Nei, Ravenholm er full av alt det gode, lyd, musikk og lys (eller mangel på det).

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ikke det var noe dårligere med Ravenholm enn med de andre plassene i spillet, men de stedene hvor det kommer evig med fiender synes jeg de kunne ha spart seg for (i gruven kommer det evig med headcrabs, og et sted i byen kommer det evig med zombies).

 

Dersom du hadde tatt deg tida til å knerte alle hadde du stått der tilbake alene.

Jeg sto oppå den ene bjelken og knerta alle headkabsene før jeg hoppa ned.

Bak det gjerdet man skal klatre over er det flere men jeg stilte meg opp på brua der man skal hoppe over gjerdet og knerta de en etter en helt til det ikke kom flere.

Har man lite amunisjon her kan det virke som de aldri tar slutt men de gjør det.

Jeg tømte Magnumen og hagla og litt av maskingeværet før de tok slutt.

Når det kom zombier nede på gata så kasta jeg bare radiatoren på dem, sprang fram og henta radiatoren igjen og kasta på nytt, til slutt står man igjen alene.

Kan minne litt om Comados der det kom "evig" met tyskere ut av brakkene men til slutt ble det da tomt der også.

Lenke til kommentar

Jeg syns Ravenholm var det mest stemmningsfyllte og spennende brettet av de alle. Veldig godt gjennomført design og variasjon. Brettet har lite med selve historen å gjøre, men har en del viktige konsepter angående HL fordi. Her får du vite om de forskjellige utviklinger alienlivet har fått i løpet av ca. 10år. Fatter ikke hvorfor folk ikke likte det brettet, kanskje det var for skummelt for de ;)

Lenke til kommentar
Jeg syns Ravenholm var det mest stemmningsfyllte og spennende brettet av de alle. Veldig godt gjennomført design og variasjon. Brettet har lite med selve historen å gjøre, men har en del viktige konsepter angående HL fordi. Her får du vite om de forskjellige utviklinger alienlivet har fått i løpet av ca. 10år. Fatter ikke hvorfor folk ikke likte det brettet, kanskje det var for skummelt for de ;)

helt enig :yes:!

Lenke til kommentar

Jeg syntes Ravenholm var ganske skummelt :blush:

Fikk alltid noia da jeg hørte de "zombiene" stønne rett før jeg skulle gå rundt hjørnene og sånt....var veldig mørkt der også men det var nok pga skjermen som var gammel og sliten, den fikk jeg endelig bytta ut for 3 dager siden :!:

ps. er ganske lettskremt når det gjelder spill jeg da, har forstatt ikke runna doom3 for å si det sånn :p

 

---skriveleif

Endret av Zed-smeltelim
Lenke til kommentar
Dersom du hadde tatt deg tida til å knerte alle hadde du stått der tilbake alene.

Jeg sto oppå den ene bjelken og knerta alle headkabsene før jeg hoppa ned.

Bak det gjerdet man skal klatre over er det flere men jeg stilte meg opp på brua der man skal hoppe over gjerdet og knerta de en etter en helt til det ikke kom flere.

Har man lite amunisjon her kan det virke som de aldri tar slutt men de gjør det.

Jeg tømte Magnumen og hagla og litt av maskingeværet før de tok slutt.

Når det kom zombier nede på gata så kasta jeg bare radiatoren på dem, sprang fram og henta radiatoren igjen og kasta på nytt, til slutt står man igjen alene.

Kan minne litt om Comados der det kom "evig" met tyskere ut av brakkene men til slutt ble det da tomt der også.

Ok, nå prøvde jeg igjen, og til slutt ble det tomt begge stedene. Zombiene sluttet å komme etter ca. 15-20 ganger i hvert hjørne, mens headcrabsene fikk jeg ikke telt.

 

Jeg knertet også alle headcrabsene jeg kunne se før jeg hoppet ned. Jeg hadde nok av ammo, fordi jeg dreper mye med gravity-gun.

Men når man lander kommer det nye headcrabs ut av en liten hule i det ene hjørnet. Jeg prøvde å blokkere hulen med tønner, men de løp bare igjennom som om tønnene ikke var der. Det kunne kanskje fungert hvis jeg satte tønnene litt lenger fra hulen.

 

Jeg synes fortsatt ikke noe om at det kommer nye fiender fra ingensteder, selv om de ikke kommer evig. Det er jo ikke rart det virker som det er ingen ende på de, for man må drepe en del før de slutter å komme.

Lenke til kommentar

det er nå teit uansett. Jeg løp inn der i byen hvor zombiene kommer hele tiden. Hoi! Ingen zombier igjen da gitt. 5 sek senere. Oooooisaaann der kom det en til der. *skyte ett hagleskudd i hodet på stakkarn*

 

sjekke igjen

 

 

hmm. ingen her. klaart!

 

 

men nei. kommer enda en ut. og igjen og igjen og igjen... Buuuuullshiiat.

 

 

Det var det eneste negative med halflife 2 forresten. Digger det spillet ass :p

Lenke til kommentar

Off topic:

 

Et spill som er skikkelig ille når det gjelder å ha evig med fiender er Red Faction 2. Det er virkelig det verste eksempelet jeg har vært borti.

 

Et sted var det en gang med tilsynelatende mange dører langs sidene. Fiendene strømmet ut overalt. Men da jeg fikk tatt en nærmere titt var det bare gangen som utvidet seg litt til sidene... Hvert sted hadde det kun vært plass for en fiende å gjemme seg, men de sluttet først å komme når jeg fikk tatt en titt på stedet de kom fra.... Genialt lagd!

 

Edit: leif

Endret av Saruronny
Lenke til kommentar
Off topic:

 

Et spill som er skikkelig ille når det gjelder å ha evig med finder er Red Faction 2. Det er virkelig det verste eksempelet jeg har vært borti.

 

Et sted var det en gang med tilsynelatende mange dører langs sidene. Fiendene strømmet ut overalt. Men da jeg fikk tatt en nærmere titt var det bare gangen som utvidet seg litt til sidene... Hvert sted hadde det kun vært plass for en fiende å gjemme seg, men de sluttet først å komme når jeg fikk tatt en titt på stedet de kom fra.... Genialt lagd!

LOL. Ja, skal si meg enig i det der. RF2 sugde virkelig :)

Ikke for å nevne selve grafikkmotoren.

Lenke til kommentar

Ravenholm var ikke noe dårlig map, det var skummelt, nervepirrende, og langt fra kjedelig. Det var forresten mange ganger skumlere enn å spille Doom 3. Doom 3 mangler stemning, noe Ravenholm mappet har i haugevis. Spesielt skummelt og klaustrofobisk med de raske zombiene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...